Minulle tehtiin kesäkuussa vatsalaukun ohitusleikkaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jee jee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jee jee

Vieras
Täältä tuskin löytyy ymmärtää tuollaiselle leikkaukselle, olenhan läski jolla ei ole mitään arvoa. Mutta! Olen laihtunut 18kg jo yhteensä... Ennen leikkausta sain pois 6kg ja leikkauksesta on tippunut 12kg. Ero on huima, en olisi uskonut. Näkyy se jo jonkin verran mutta tuntuu vielä enemmän! Selkään ei enää satu, pystyn rasvaamaan jalkani ilman että maha on tiellä jne... Tämä on uskomatonta! Luulin että olen 130kiloinen lopun elämääni.... En voi sanoin sanoa kuinka upeaa laihtuminen on!

Kiitos teille!

Ja niille jotka meinaa vastata että käytän väärin verorahoja niin tahdon sanoa että yksityisellä kävin leikkaukseni tekemässä ja ison määrän euroja siitä ihan itse maksoin.

[QUOTE="vieras";24459685]Hyvä, että sentään itse leikkauksesi kustansit.. Kyllä ne läskit ilman ohitusleikkaustakin laihtuu, kun ottaa itseään niskasta kiinni..[/QUOTE]

Niin..........

En ikinä kirjoittle tänne palstoille, luen vain. Nyt oli pakko kirjoittaa!

Tosi paljon onnea sinulle! On hienoa että teit ongelmalle jotain ja nyt pääset uuteen alkuun. Minulle on ainakin ihan sama kävitkö yksityisellä vai kunnallisella. Siksihän niitä veroja maksetaan että saadaan palveluita. jokaisella on käyntiin omat syynsä, ei toisen syy ole toista parempi eli sinulla on oikeus käyttää kunnallisia palveluita siinä missä vaikka flunssaisen. Olemme tasa-arvoisia!

Nauti nyt tippuvista kiloista ja nauti kauniista syksystä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönen81;24459712:

Tosi paljon onnea sinulle! On hienoa että teit ongelmalle jotain ja nyt pääset uuteen alkuun. Minulle on ainakin ihan sama kävitkö yksityisellä vai kunnallisella. Siksihän niitä veroja maksetaan että saadaan palveluita. jokaisella on käyntiin omat syynsä, ei toisen syy ole toista parempi eli sinulla on oikeus käyttää kunnallisia palveluita siinä missä vaikka flunssaisen. Olemme tasa-arvoisia!

Anteeksi vain, mutta kyllä muut syyt on parempia. Lihavaksi päätyy vain syömällä kuin norsu, ja kukaan ei sitä ruokaa väkisin kenenkään kurkusta pakota alas.

[QUOTE="vieras";24459755]Anteeksi vain, mutta kyllä muut syyt on parempia. Lihavaksi päätyy vain syömällä kuin norsu, ja kukaan ei sitä ruokaa väkisin kenenkään kurkusta pakota alas.[/QUOTE]

P.skapuhetta.

[QUOTE="utelias";24459701]Onnea kovasti! Saako kysyä, yrititkö sä ennen leikkausta ihan tosissasi tiputtaa niitä kiloja?[/QUOTE]

Kyllä mä ihan tosissani yritin vaikka sitä ei toki sinunlaiset usko... Mutta mä olin 10v laihiksella. Tuloksetta. Viimeiset 25kg tuli masislääkkeiden sivutuotteena. Ne lisää ruokahalua tavalla joka on sairasta... En enää ikinä suostu syömään niitä vaikka kuinka masentuisin.

Mutta, olen ollut suurimman osan elämääni lihava. Se on sairaus siinä mittakaavassa mitä se minulla oli. Saahan anoreksikotkin apua ja se todetaan sairaudeksi. Miksi ei saman asian ääripää kelpaa sairaukseksi muiden silmissä.... En ymmärrä.

Ja huom! minä sairastin anoreksiaa ollessni 14-16v, eli senkin osan syömishäiriötä olen kulkenut.

[QUOTE="heh";24459764]P.skapuhetta.[/QUOTE]

Totta se on. Normaalisti sen 2000kcal tai alle syövät eivät liho sotanorsuiksi, vaikka eivät liikkuisikaan.

Lihavuus on myös ITSEAIHEUTETTUA, koska sitä pullaa nyt vaan piti syödä vähän lisää kun se on niin hyvää, ja sitä jäätelöä, niitä karkkeja, sitä perusruokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttönen81;24459712:

Voi kiitos sinulle kauniista sanoistasi!

[QUOTE="A.p";24459786]Kyllä mä ihan tosissani yritin vaikka sitä ei toki sinunlaiset usko... Mutta mä olin 10v laihiksella. Tuloksetta. Viimeiset 25kg tuli masislääkkeiden sivutuotteena. Ne lisää ruokahalua tavalla joka on sairasta... En enää ikinä suostu syömään niitä vaikka kuinka masentuisin.

Mutta, olen ollut suurimman osan elämääni lihava. Se on sairaus siinä mittakaavassa mitä se minulla oli. Saahan anoreksikotkin apua ja se todetaan sairaudeksi. Miksi ei saman asian ääripää kelpaa sairaukseksi muiden silmissä.... En ymmärrä.

Ja huom! minä sairastin anoreksiaa ollessni 14-16v, eli senkin osan syömishäiriötä olen kulkenut.[/QUOTE]

Kyllä saat saada apua, julkiseltakin. Älä noista katkerista huutajista piittaa, ihan kuin sun tai jonkun muun leikkaukset olis niiltä oikeasti pois, oli ne tehty sitten missä hyvänsä. Tsemppiä vaan jatkoon, äläkä ota vastaan ilkeyksiä! :).

[QUOTE="vieras";24459797]Totta se on. Normaalisti sen 2000kcal tai alle syövät eivät liho sotanorsuiksi, vaikka eivät liikkuisikaan.

Lihavuus on myös ITSEAIHEUTETTUA, koska sitä pullaa nyt vaan piti syödä vähän lisää kun se on niin hyvää, ja sitä jäätelöä, niitä karkkeja, sitä perusruokaa..[/QUOTE]

Niin on anoreksiakin itseaiheutettua ja monet muut jutut.
MUTTA edelleen väitän, että on p.skapuhetta sanoa, että vain syömällä tulee lihavaksi.

[QUOTE="Vieras";24459807]Kyllä saat saada apua, julkiseltakin. Älä noista katkerista huutajista piittaa, ihan kuin sun tai jonkun muun leikkaukset olis niiltä oikeasti pois, oli ne tehty sitten missä hyvänsä. Tsemppiä vaan jatkoon, äläkä ota vastaan ilkeyksiä! :).[/QUOTE]

Olen jo viikon miettinyt otanko asiaa puheeksi täällä.... Ja nyt päätin ottaa koska oli pakko saada hehkuttaa kadonneita kiloja. Mutta samalla otin riskin että saan kuraa niskaani. Se kuuluu tähän netti hommaan.

[QUOTE="A.p";24459786]Kyllä mä ihan tosissani yritin vaikka sitä ei toki sinunlaiset usko... Mutta mä olin 10v laihiksella. Tuloksetta. Viimeiset 25kg tuli masislääkkeiden sivutuotteena. Ne lisää ruokahalua tavalla joka on sairasta... En enää ikinä suostu syömään niitä vaikka kuinka masentuisin.

Ja huom! minä sairastin anoreksiaa ollessni 14-16v, eli senkin osan syömishäiriötä olen kulkenut.[/QUOTE]

Itse en usko leikkauksista olevan kuin hetkellistä apua, jos ruokailu tottumukset ovat kieroutuneita, niin ei niitä leikkaamalla muuteta. Ongelmasi varmaan johtuu siittä, että olet ollut 10 vuotta laihiksella, vaikka olisi pitänyt tehdä elämän tapa remontti. Kilot tulee helposti, niiden karistaminen ei todellakaan käy nopeaa tai helposti.

hei! minä olen myös ollut ohitusleikkauksessa kevättavella 2010. ohitusleikkaukseen mennessäni painoin 139kg ja olen 170cm pitkä. oli ihanaa kun paino lopulta tippui ja mikään ei tuntunut pitkään aikaan niin ihanalta kuin se että se loputon vatsalaukku joka jaksoi ahtaa sisälle kaiken oli poissa! nyt painan 72kg ja vielä tarkotus pudottaa 7kg =)

nyt tosin mietin plastikkakirurgille menemistä koska kun kilot tippui multa niin nopeesti niin on ikävä totuus että mahanahat jääny roikkumaan tosi rumasti..

[QUOTE="heh";24459814]Niin on anoreksiakin itseaiheutettua ja monet muut jutut.
MUTTA edelleen väitän, että on p.skapuhetta sanoa, että vain syömällä tulee lihavaksi.[/QUOTE]

Jep, olet oikeassa, myös liikkumattomuus lihottaa...

Mä en oikeasti kysynyt pahalla! Kiinnosti vain, kun on itselleni vieras alue. Vaikka eipä kai kukaan lääkäri tuollaista ensimmäisenä keinona suostuisi tekemäänkään. Minua ei myöskään häiritsi se, onko leikkaus tehty yksityisellä omasta pussista maksaen vai julkisella puolella suurimmaksi osaksi verovaroin. Maailma kehittyy jatkuvasti ja ongelmat muuttuvat. Jos kerran uusiin ongelmiin on kehitetty ratkaisuja, niin miksei niitä silloin voisi myös käyttää.

Tsemppiä sulle ja aurinkoista kesän jatkoa!

[QUOTE="vieras";24459824]Itse en usko leikkauksista olevan kuin hetkellistä apua, jos ruokailu tottumukset ovat kieroutuneita, niin ei niitä leikkaamalla muuteta. Ongelmasi varmaan johtuu siittä, että olet ollut 10 vuotta laihiksella, vaikka olisi pitänyt tehdä elämän tapa remontti. Kilot tulee helposti, niiden karistaminen ei todellakaan käy nopeaa tai helposti.[/QUOTE]

Otas selvää uudelleen aiheesta... :)

Lihavuusleikkaukset voimakkaassa kasvussa - Radio Nova

Uusimpien tutkimusten mukaan leikkaus vähentää riskiä kuolla syöpään kymmenen vuoden aikana 30-70 prosentilla sekä erityisesti naisilla riskiä sairastua syöpään.

-Ylipaino häiritsee enemmän juuri naisten hormonitasoa ja voi olla yhteydessä rintasyövän sekä gynekologisten syöpien riskiin. Kun leikkauksen jälkeen elimistön insuliinitaso laskee, sillä voi olla syövältä suojaavia vaikutuksia, kertoo endokrinologian ylilääkäri Vesa Ilvesmäki.

Leikkauksessa on aina riskinsä mutta lihavuuskirurgiassa riskit ovat kuitenkin pienempiä kuin monissa muissa yleisimmissä leikkauksissa.

-Paljon leikkauksen kuolemanvaaraa suurempi riski on potilaan menehtyminen liikalihavuudesta johtuviin lisäsairauksiin, Ilvesmäki muistuttaa.

-Emme leikkaa yhtäkään potilasta, joka ei täytä leikkaushoidolle laadittuja kriteerejä: potilaan painoindeksin on Käypä hoito -suosituksen mukaan oltava yli 40 kg/m2 tai yli 35 kg/m2 ja lisänä liitännäissairauksia tai sen vaaratekijöitä. Jos muut laihdutuskeinot ovat epäonnistuneet, lihavuusleikkaus on usein paras apu esimerkiksi kakkostyypin diabeetikolle päästä eroon lääkityksestä ja ylipainosta. Mahalaukun ohitusleikkaukset säästävät huomattavasti terveydenhuollon kuluja, Scheinin kertoo.

Onnea sinulle! Maksoi mitä maksoi, tulevaisuudessa varmasti tulet veronmaksajille halvemmaksi kuin ennen leikkausta. Varmasti saat töitä edelleen tehdä kilojen karistamiseksi, moni luulee operaation olevan yhtä kuin rasvaimu ja potilaan päätyvän leikkauspöydällä missin mittoihin. Onnea painonpudotukseen & terveempään elämään!

,kiitos sinulle että jaksoit tämän laittaa tänne.

Leikkausta ei tehdä ilman painavia syitä. Onneksi minulla ei vielä ollut liitännäissairauksia. Mutta sain leikkauksen koska hakeuduin yksityiselle. Kunnallisella kriteerit on tiukemmat resurssien takia.

Kun vähän hakee tietoa niin ymmärtää ettei tämä ole mikään pika apu lihaville vaan usemman vuoden prosessi ja harkinta. Ja leikkauksia on erialaisia. Pantaa ei enää juuri käytetä ja sleeve on siinä hilkulla koska se tuppaa venymään nopeasti uudelleen. Ohitus on tälää hetkellä se jota useimmin suositellaan koska pitkäaikais tulokset on parhaat.

Yhteistyössä