Minulle tarjottiin 7.5 v kissaa. Onko liian vanha uuteen kotiin?

Mä en ole mikään hirvee kissatuntija-, ja fani, mut ei mun mielestä ole liian vanha uuteen kotiin. Sijoitetaanhan tuon ikäisiä koiriakin, ja ne on lähes kautta linjan lyhyt ikäisempiä kun kissat. Toi lapsi-asia mua arveluttais enemmän. (oletan siis, että ap:llä on lapsia )

-Jonttu-
Kannattaa huomenna ottaa lapset mukaan, että vähän näet miten suhtautuu. Jos silmät suurenee teevadin kokoisiksi ja säntää kaapin päälle pakoon, on sen ehkä parempi löytää lapseton koti.

Kissa voi elää 20 vuotiaaksikin, että eihän tuo ole vielä edes keski-ikäinen! :D Hyvin se sopeutuu vielä uuteen ympäristöön, kunhan lempeästi ja kissaa kunnioittaen sen sopeutatte. Kissa itse asiassa sopeutuu loistavasti uusiutuviin olosuhteisiin, paremmin kuin koira. Siitä syystä ei pida esim. ruokkia naapurin kissaa, koska jos sattuu tarjoamaan jotain maistuvampaa kuin kotiväki niin saakin pysyvän vieraan. Eli siis herkkuja lempeyttä, niin kissa muuttaa mielellään.

viivia
kissukka voi stressaantua lasten kanssa. Jos otat kissan, niin ota mukaan jotain tuttua (nukkumisalusta, ruokakupit yms) jotta kissa sopeutuisi paremmin. Jos teillä siis lapsia, niin onko mahdollista järjestää sellaista huonetta tms. mihin lapset eivät saa seurata kissaa. Meillä, lapsiperheellä, on ollut pari kertaa kissa hoidossa ja kylppäriin eivät ole saaneet mennä (siellä kissan vessa) ja yläkerrasta rauhoitettu huone kissan nukkumiseen. ja hoitojaksot ovat menneet hyvin, kiltti kissa. jos kissa esim. pesee itseään paljon, se on merkki stressistä.

vieras
Mun mielestä mikään eläin ei ole koskaan liian vanha saamaan uuden kodin :) Toki elämänkaari voi olla lyhyempi kuin kissan kanssa jonka saa heti pentuna mutta kyllä se on yhtä antoisaa :)

Yhteistyössä