Minulla on ylihuomenna valmistujaiset, vaatteet ym on kunnossa, mut miten saan 20e "parannettua" hiuksiani juhlakuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Eli minulla on 20e varaa laittaa hiuksiini. Ne ovat perus polkkatukka joka on ylikasvanut mallistaan pois. Myös kunnon juuri kasvu näkyy, ja hiukseni ovat muutenkin sateenkaarenväreissä (ruskeaan eri sävyt, punaista ja jne..).

En omista mitään kihartimia/suoristusrautoja ja hiusten pituudesta johtuen en saa tehtyä juurikaan mitään kampauksia. Budjetti minulla on 20e. Pitäisikö ostaa joku väri päähän jotta se olisi yksi värinen, vai käydä parturissa leikkauttamassa tukka (mutta sitten ei enää ole varaa väriin), vai miten saisin hiukseni lauantaiksi kuntoon ja "juhlavammaksi"? Kyse on omista juhlistani.

Kiitos jo paljon vinkeistä!

Saisitko vielä jonkun oppilaitoksen parturikampaajaopiskelijalle ajan? Vois leikata halvalla. Kympillä jos saisi leikkauksen, niin kymppi riittäisi yhteen hiusväriin. Kuinka pitkä tukka sulla on, riittääkö yksi hiusväripurkki?

Kampaajalle nyt voi olla joka tapauksessa hankala saada enää aikaa ennen lauantaita. Mutta jos aika onnistuu, niin voisitko saada vanhemmiltasi sen vaikka lahjaksi?

Koita saada opiskelija leikkaus, tai sitten koitat ehdottaa jos 10 eurolla vain tasaisi hiukset. Ja väri aineen saa kympillä. halvemmallakin jos ei ole nuuka merkistä eikä väristä (osa väreistä on usein alessa)

[QUOTE="eee";23852300]Saisitko vielä jonkun oppilaitoksen parturikampaajaopiskelijalle ajan? Vois leikata halvalla. Kympillä jos saisi leikkauksen, niin kymppi riittäisi yhteen hiusväriin. Kuinka pitkä tukka sulla on, riittääkö yksi hiusväripurkki?[/QUOTE]

Aika heikot mahdollisuudet päästä opiskelijan leikattavaksi, mutta voin yrittää kuitenkin. Hiukset on leukaan asti, eli onneksi yksi väri riittää, ei mene koko budjettia väriin, vaan olisi 10e sitten vielä muuhun hiusten ehostukseen, ehkä vähän enemmän riippuen väristä.

Btw, nyt minulla on pääaisassa punainen tukka, mutta oma juuri kasvu ja latvat ovat ruskeat. Kannattaisiko värjätä punaisella, vai ottaa värinpoisto ja ruskea (siihen budjetti vielä juuri ja juuri riittäisi)

Jos värjäisi, ja saisit väännettyä jonkun lettikampauksen vaikka, ranskalaista lettiä päätä kiertämään? Vai riittääkö pituus.

Taidan käydä tänään siis hiusväri ostoksilla, sillä ei tuota parturiaikaa oikein irtoa hiusten leikkuuseen. Ranskalaista en osaa valitettavasti tehdä (tässä olisi kyllä aikaa treenata) ja pituuskin on kyllä aika ongelmallinen kun hiukset menevät nyt juuri ja juuri ponnarille.

Tuota edellä mainittua folio-kihara -uttua voisi kokeilla sitten kun olenn värjännyt hiukset, se saattaisi toimia...

Tee nyt joku perusvärijuttu. Älä lähde kikkailemaan minkään värinpoistojen kanssa, käy pian hassusti...ja sit tosiaan jotain kiharaa/lainetta tukkaan niin hyvä tulee :) Ja Onnea! (sekä hiuksille että valmistumiselle)

Taidan käydä tänään siis hiusväri ostoksilla, sillä ei tuota parturiaikaa oikein irtoa hiusten leikkuuseen. Ranskalaista en osaa valitettavasti tehdä (tässä olisi kyllä aikaa treenata) ja pituuskin on kyllä aika ongelmallinen kun hiukset menevät nyt juuri ja juuri ponnarille.

Tuota edellä mainittua folio-kihara -uttua voisi kokeilla sitten kun olenn värjännyt hiukset, se saattaisi toimia...

Voisko joku ystäväsi auttaa kampauksessa/leteissä/kiharoissa? Ilmeisesti ei ketään parturiystävää ole...

Voisko joku ystäväsi auttaa kampauksessa/leteissä/kiharoissa? Ilmeisesti ei ketään parturiystävää ole...

Ei valitettavasti ole ketään tuttua joka leikkelisi tai värjäisi hiuksia. :/ mutta voisin kyllä saada jonkun tutun avustamaan kiharoiden teossa. Mulla on jotain koristepinnejäkin, saisin niillä varmaan vähän juhlavuutta hiuksiin. :)

Muuten ehkä ei sillä tukalla olisi väliä, mutta äitini osti minulle valmistujaislahjaksi mekon, ja itse löysin kirpputorilta 2e hienot juhlakengät, niin kun muukin on hienoa täytyy tukankin olla sitten... :)

Värjää hiukset, joko kestovärillä tai sävytteellä mikä nyt onkaan valintasi (Ei kannata ehkä ruveta blondailemaan nyt) Sitten yrität jotain kikkarakampausta siihen vähän. Joko foliopötköillä tai kieputat hiukset sykeröille ja menet suihkuun (kastelematta hiuksia). Avaat sykeröt kun hiuksista kosteus lähtenyt. Pari pinniä, esim vähän hiuksia päältä taakse päin tai sivulta vähän ylös ja pöyhiminen, hiuslakkaa.

Ei valitettavasti ole ketään tuttua joka leikkelisi tai värjäisi hiuksia. :/ mutta voisin kyllä saada jonkun tutun avustamaan kiharoiden teossa. Mulla on jotain koristepinnejäkin, saisin niillä varmaan vähän juhlavuutta hiuksiin. :)

Muuten ehkä ei sillä tukalla olisi väliä, mutta äitini osti minulle valmistujaislahjaksi mekon, ja itse löysin kirpputorilta 2e hienot juhlakengät, niin kun muukin on hienoa täytyy tukankin olla sitten... :)

Täytyyhän sitten olla tukkakin kuosissa =). Pyydä ystävä kylään ja tehkää tänään harjoituskampaus. Rullat voit tehdä vaikka talouspaperia narun ympärille kietoen jotka sitten kiedotte hiuksiin. Siihen nätit pinnit ja juhlamekko ylle niin se on siinä! Ja onnea valmistumisen johdosta - mukavia juhlia =)

Tosiaan, olisin värinpostoa ottanut vaan sen verran että olisin saanut hiukset ruskeiksi, eli blondaamaan ei ollut tarkoitus aluksi ruveta (ja tiedän että värinpoisto poistaa kaiken värin, eikä vaan edellisen värjäyksen tulosta). Punaista päivitän siis ettei tule mitään kömmähdyksiä.

Kiitos kaikille onnitteluista ja ennen kaikkea vinkeistä! :) Tänään treenaan kiharoiden tekoa ja värjäilen hiuksia. Kyllä niistä varmaan nätit sitten lauantaina tulee. :)

Peesailen sitä, että uusi kiva väri hiuksiin ehdottomasti. Jos otsatukka on ylikasvanut (etkä uskalla/osaa sitä itse leikata) niin kampaaja tekee vitosella. Muihin hiuksiin foliokiharat niin jo on juhlakampaus :).

Schwarzkopfilla on sellasia sävyteshampoita joilla oon värjänny, peittää hyvin juurikasvun ja on vähän kevyempi joten vaikka sävy ei ois just oikea niin ei erotu värjärtty osuus selkeästi. Löytyy niiden perusvärien hyllystä ja hintaa 6-7e.

Märkiin hiuksiin muotovaahtoa ja kuivaat alaspäin niin saat ilmavuutta. Tyveen vähän tuperaausta ja lopuks silotus = yksinkertainen kampaus.

Kiharat saat tosiaan vaikka pinneillä tai foliopötköillä, sulla on sen verran lyhyet hiukset että ei kannata kauheen kosteisiin väkertää kun tulee äkkiä melkosta söheröä ;D tai tietysti jos tykkäät.

Kysy nyt ihmeessä sitä opiskelijan leikkausta!! Jos sulle käy päiväajat, niin varmasti on aikoja. Oppilaitoksissa on nyt menossa vikat näytöt ym. ja opiskelijat tarvii "harjoituspäitä". Itse otin juuri tosi pitkiin hiuksiin monivärjäyksen ja leikkauksen ja maksoi 35 e! Varmasti saat kympillä leikattua, 20 e riittäisi ehkä jopa väriin ja leikkaukseen.

Ja tuloksesta ei tarvi olla huolissaan, kyllä ne korjaa, jos menee pieleen ja kaikki varmistetaan aina opettajalta.

Toinen idea on hakeutua hiusmalliksi. Edelleenkin nyt keväällä on paljon näytöksiä ym., joihin tarvitaan hiusmalleja. Jos menet esim. värimalliksi, ei tarvitse pelätä, että tulee joku käsittämätön kotkanpesä päähän :)

Yhteistyössä