Minulla on n. 5 viikkoa aikaa saada kroppa kotikonstein juhlakuntoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehtiikö 5 viikossa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehtiikö 5 viikossa?

Vieras
Onkohan edes mahdollista saada kroppa kiinteäksi tuossa ajassa? Käsivarret on vähän päässeet löystymään ja ne pitäisi kiinteyttää. Rasvaa ei nyt ihan kauheesti liikoja ole, mutta lihakset surkastuneet vähän joka puolelta. Vyötärön ympäryksestä pitäisi saada 2-3 cm pois ja vatsa kiinteäksi. Sääret pitää saada katseen kestäviksi. nykyiset mittani ovat: 91-72-94. Ja paino 55kg. Laatikaa mulle kuntokuuri, jolla saavuttaa tuloksia viidessä viikossa!

En käytä valkoisia jauhoja, sokeria enkä perunaakaan. Kävelyllä kyllä peruskunto kohenee, mutta kiinteytyykö kroppa viidessä viikossa? Mutta pistän tavoitteeksi vähintään 3xviikossa n. tunnin reipas kävelylenkki.

No eihän tuohon syömisen vähentäminen mitään auta, jos lihasmassaa ja kiinteytystä haluaa. Pilatesta suosittelen, lainaa vaikka kirjastosta joku dvd ja kirja. Liikuntaa joka tapauksessa lisää, mutta mikään hölkkä ei kyllä kiinteytä vatsaa tippaakaan vaan vaatii kyllä kokonaisvaltaisempaa liikuntaa ja lisäksi täsmäiskuja ongelmakohtiin.

Juu turhat sokerit ja valkoset jauhot pois...
ei paljon suolaa..
Ei rasvaisia kastikkeita...
Ja muistaa juoda paljon vettä.
Joka päivä liikuntaa jossain muodossa...

Mä otan askelmittarin aina käyttöön,kun pitäs saavuttaa tuloksia,kuten nyt ennen kesää..
( tulee pakko mielle saada joka päivä paremmat lukemat )

Mä käyn joka päivä vähintään tunnin lenkillä ja on kroppa kiinteä, eli lisää liikuntaa.
osta sellaiset kiinteyttävät kengät, ne joissa on epätasainen pohja. auttavat heti ja pistävät ruuansulatuksen vauhtiin.

http://halens.scene7.com/is/image/Halens/12716743685029630?$cellbes-product-main$

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23609506:
Niin ja jos vatsa just on se ongelma kohta ni siihen kyl pitää vähän keskittyä muutoinkin kuin pelkäl kävelemisellä se ei kiinteydy.

Niin kyllä, mutta teenköhän noita vatsalihasharjoituksia jotenkin väärin? Kun aina, kun vähän treenaan niitä, alkaa vatsa pömpöttämään. Jo ihan selällään maaten tai seisten, kun vaan vetää vatsaa selkärankaa kohden, niin varmaan jo viikon päästä, kun lihakset ovat vähän vahvistuneet, niin alkaa vatsa pömpöttämään.

Miltä kuulostaa?
Alkuun reipasta kävelyä tunnin verran 3 x vk ja kun kunto kohenee, niin lisää kertoja.
Jotain vatsaliikkeitä 3-4 x vk ja kun vahvistuu, niin vaikka joka päivä.
Käsipainoilla jotain käsivarsia kiinteyttäviä alkuun vaikka se 3-4 x vk.

Jalat varmaa kiinteytyy tuolla reippaalla kävelyllä, kun maasto on aika mäkistä.
Ravinnossa muistan syödä riittävästi proteiineja. Olisiko 55g/pv sopiva? Rasvaa kohtuudella ja ne huonot hiilarit poissa, niin kuin tähänkin asti olleet. Mutta vähän tarvii hiilareitakin, että jaksaa liikkua?

jos on rahaa laittaa kiinni niin alkupyrähdyksenä kiinteämpään kroppaan suosittelen kavitaatiohoitoa, jos hoidon aikana hoitaa yhtäaluetta (esim. reidet tai vatsa), on hoitotulos YHDEN kerran jälkeen n. -1 - -3 cm pois! kustantaa ainakin täällä meillä päin kerta n 100 euroa.

Mä ehdottaisin ihan vaan kuntosaliharjoittelua, en usko että kävelyllä paljon tuossa ajassa kiinteytyy. Sanoit kyllä että kotikonstein, eli onko kuntosalit sitten pois suljettu vaihtoehto.

[QUOTE="Kika";23609588]Viidessä viikossa et saa kyllä kovin suurta kiinteytymistä aikaan.[/QUOTE]

No sen näkee sitten 5 viikon päästä. Pitäätäs kuvata kroppa näin alkuun ja verrata sitten 5 viikon kuluttua, että näkyykö muutosta. Ja mittaanpa reidet ja käsivarretkin vielä, niin voi niitäkin sitten verrata. Tulee sitten mielenkiintoisempaakin urakasta ja ehkä motivaatiokin paranee. Mulla kun on ollut tuota motivaatiovaikeutta.

Miltä kuulostaa?
Alkuun reipasta kävelyä tunnin verran 3 x vk ja kun kunto kohenee, niin lisää kertoja.
Jotain vatsaliikkeitä 3-4 x vk ja kun vahvistuu, niin vaikka joka päivä.
Käsipainoilla jotain käsivarsia kiinteyttäviä alkuun vaikka se 3-4 x vk.

Mä varmaan kävisin reippaasti kävelemässä/hölkkäämässä/tai vuorotellen näitä 3 krt/vko. Että olisi sykkeenkohotuspätkiä ja sitten rauhallisempaa mutta ripeetä.
Sitten tekisin 2 krt/vko kunnon lihaskuntotreenit koko vartalolle. Jos kotona, niin punnerruksia, kyykkyjä, selkää, painoilla ojentajia, hauiksia jne. kuntopiiri tyyliillä (liike vaihtuu). Kuntosalilla taas tekisin simppelin ohjelman päälihasryhmille (esim. jalat, olkapäät, ojentajat, takapuoli) ja tekisin sen 2 krt/vko.
Vatsoja tekisin 3-4 krt/vko, lihakset tarvitsee myös lepoa. Jos teet liikkeet kunnolla, syöt hyvin ja annat lihaksille myös lepoa, ne kehittyy.
Jos "vapaapäivinä" tahtoisi jotain tehdä, tekisin jotain pilatestyyppisiä liikkeitä. Ja toki venyttelyt päälle.

[QUOTE="vieras";23609616]Mä ehdottaisin ihan vaan kuntosaliharjoittelua, en usko että kävelyllä paljon tuossa ajassa kiinteytyy. Sanoit kyllä että kotikonstein, eli onko kuntosalit sitten pois suljettu vaihtoehto.[/QUOTE]

En halua kuntosalia tähän urakkaan. Kaikki taitavat olla vuosimaksullisia enkä kuitenkaan jaksa käydä koko rahan edestä. Mun on niin turhaa maksaa kuukausimaksua, kun en sinne ehdi kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä tekisin näin;23609626:
Mä varmaan kävisin reippaasti kävelemässä/hölkkäämässä/tai vuorotellen näitä 3 krt/vko. Että olisi sykkeenkohotuspätkiä ja sitten rauhallisempaa mutta ripeetä.
Sitten tekisin 2 krt/vko kunnon lihaskuntotreenit koko vartalolle. Jos kotona, niin punnerruksia, kyykkyjä, selkää, painoilla ojentajia, hauiksia jne. kuntopiiri tyyliillä (liike vaihtuu). Kuntosalilla taas tekisin simppelin ohjelman päälihasryhmille (esim. jalat, olkapäät, ojentajat, takapuoli) ja tekisin sen 2 krt/vko.
Vatsoja tekisin 3-4 krt/vko, lihakset tarvitsee myös lepoa. Jos teet liikkeet kunnolla, syöt hyvin ja annat lihaksille myös lepoa, ne kehittyy.
Jos "vapaapäivinä" tahtoisi jotain tehdä, tekisin jotain pilatestyyppisiä liikkeitä. Ja toki venyttelyt päälle.

Olisiko nuo lihaskuntotreenit eri päivinä kuin lenkkeily? Kuntosali ei oikein kuulu mun suunnitelmiin. Kaipa sen voi jotenkin korvata kotonakin?

En halua kuntosalia tähän urakkaan. Kaikki taitavat olla vuosimaksullisia enkä kuitenkaan jaksa käydä koko rahan edestä. Mun on niin turhaa maksaa kuukausimaksua, kun en sinne ehdi kuitenkaan.

Ei kaikki ole. Et jaksa käydä koko rahan edestä ja kuitenkin on saatava kroppa 5 vko:ssa juhlakuntoon :D? Silloinhan se pitäisi käydäkin koko rahan edestä? Ja turhaa maksaa kuukausimaksu...no...5 vko on yli kuukausi, että jos et ehdi salille, aiotko ehtiä tekemään mitään tämän juhlakroppasi hyväksi. Ja kuitenki lihasta tulisi saada :D. No joo. Lihasta tulee kyllä sieltä salilta, ei mistään lenkkipolulta - varsinkin ojentajiin eli alleihin.

Kaikki hyötyliikunta muodot kannattaa muistaa,kuten jos käyt jossain kerrostalossa,käytä hissin sijasta rappuja.
Jos olet menossa kävelymatkan päässä käymään missä vain..kävele,pyöräile...

[QUOTE="Hih";23609639]Ei kaikki ole. Et jaksa käydä koko rahan edestä ja kuitenkin on saatava kroppa 5 vko:ssa juhlakuntoon :D? Silloinhan se pitäisi käydäkin koko rahan edestä? Ja turhaa maksaa kuukausimaksu...no...5 vko on yli kuukausi, että jos et ehdi salille, aiotko ehtiä tekemään mitään tämän juhlakroppasi hyväksi. Ja kuitenki lihasta tulisi saada :D. No joo. Lihasta tulee kyllä sieltä salilta, ei mistään lenkkipolulta - varsinkin ojentajiin eli alleihin.[/QUOTE]

No kun ovat semmosia, jonne pitää tehdä vuoden sopimus. Pitää maksaa sitä kuukausimaksua kokonainen vuosi, vaikka kävisinkin vain yhden kuukauden. Enkä nyt vaan muutenkaan innostu kuntosaleita.

[QUOTE="Hih";23609639]Ei kaikki ole. Et jaksa käydä koko rahan edestä ja kuitenkin on saatava kroppa 5 vko:ssa juhlakuntoon :D? Silloinhan se pitäisi käydäkin koko rahan edestä? Ja turhaa maksaa kuukausimaksu...no...5 vko on yli kuukausi, että jos et ehdi salille, aiotko ehtiä tekemään mitään tämän juhlakroppasi hyväksi. Ja kuitenki lihasta tulisi saada :D. No joo. Lihasta tulee kyllä sieltä salilta, ei mistään lenkkipolulta - varsinkin ojentajiin eli alleihin.[/QUOTE]

Niin kotonahan ei voikaan käyttää käsipainoja?

et sä ittees kireeks saa ilman kuntosalia. se että kroppa kiinteytyy,eli lihas kasvaa niin siihen tarvitaan kovaa lihasrasitusta jota on mahdoton tehdä kotona jos sullei ole kotona kuntosalia.

3xviikossa lihaskuntotreeniä,osta kotio isot painot käsille vaikka 5kg ja 8kg ja jaloille 10kg niiston hyvä lähtee alkajan. treenivinkkejä ja ohjeita näkee youtubesta. mutta ihan perusliikkeet on olkapäät,ojentajat,hauis ja askelkyykky. oikeestaan muuta ei kotona voi tehdä.

rasvanpolttoo ei sun ehkä kannata niinkään harrastaa,keskittyisin lihaksiin ennemmin. lenkkeillä tietty kandee ihan huvikseenkin.

ruokapuolesta senverran että kyllä sun enempi pitää protskua saada kun toi 55g jos et syö hiilareitakaan juuri. paljonko niitä hiilareita menee?

Yhteistyössä