T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:Olen kuullut puhuttavan, että absoluuttista sävelkorvaa esiintyy vain kahdella suvulla Suomessa. Periytyvä ominaisuus siis. Sävelpuhtaus ei tarkoita absoluuttista sävelkorvaa. Absoluuttista sävelkorvaa ei saa myöskään sekoittaa sävelmuistiin, joka siis on opeteltavissa oleva taito.
Alkuperäinen kirjoittaja Anana:Monilla nettisivustoilla kerrotaan, että ab. sävelkorvan voi opetella joskus tosi nuorena. Itse olen varmaankin saanut tämän ab. sävelkorvan sen takia, kun olen jo 3 vuotiaasta asti soitellut pianoa, ja omaksunut sävelet muistiini.
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Tänään tuli just Faktalta ohjelma, jossa oli jostakin oireyhtymästä (puuttui yksi kromosomi) kärsivä nainen. Näillä potilailla on ÄO alhainen. Tällä naisella 55. Helpotkaan laskutoimitukset eivät suju, mutta sävelkorva on absoluuttinen ja kaikki kappaleet, jotka hän on kuullut, jäävät muistiin loppuiäksi ja hän osaa laulaa ne täysin oikein. Nainen lauloi oopperaa ja oli esiintynyt mm. sinfoniaorkesterin solistina.
Alkuperäinen kirjoittaja perfektionisti:Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Tänään tuli just Faktalta ohjelma, jossa oli jostakin oireyhtymästä (puuttui yksi kromosomi) kärsivä nainen. Näillä potilailla on ÄO alhainen. Tällä naisella 55. Helpotkaan laskutoimitukset eivät suju, mutta sävelkorva on absoluuttinen ja kaikki kappaleet, jotka hän on kuullut, jäävät muistiin loppuiäksi ja hän osaa laulaa ne täysin oikein. Nainen lauloi oopperaa ja oli esiintynyt mm. sinfoniaorkesterin solistina.
Ei pidä paikkaansa, Mensan-testin mukaan lahjakas![]()
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja perfektionisti:Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Tänään tuli just Faktalta ohjelma, jossa oli jostakin oireyhtymästä (puuttui yksi kromosomi) kärsivä nainen. Näillä potilailla on ÄO alhainen. Tällä naisella 55. Helpotkaan laskutoimitukset eivät suju, mutta sävelkorva on absoluuttinen ja kaikki kappaleet, jotka hän on kuullut, jäävät muistiin loppuiäksi ja hän osaa laulaa ne täysin oikein. Nainen lauloi oopperaa ja oli esiintynyt mm. sinfoniaorkesterin solistina.
Ei pidä paikkaansa, Mensan-testin mukaan lahjakas![]()
Siis mikä ei pidä paikkaansa? Häh?
Nämä potilaat luokitellaan kehitysvammaisiksi. He ovat hyväntahtoisia ja naiiveja ja luottavat muihin ihmisiin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sä meet ulos aiheesta. Mikä sun pointtis on olevinaan?
Muistan vain, että toinen suku olisi se mihin Sibeliuskin kuului. Nykyään suvun edustaja on muistaakseni viulisti Ilves. Toista sukua en muista.
Kaverillani on absoluuttinen sävelkorva. On ihan mielettömän hyvä soittamaan pianoa. Osaa soittaa ihan minkä vain kappaleen pianolla. Jos esim radiosta kuuluu joku kipale, nii kaveri osaa sen soittaa perässä, vaikka ei ois sitä ennen kuullu..
Joilla on absku ne saattaa myös nähdä eri sävelet ja sävellajt eri väreinä.