Minulla on 1800 euron vihkisormus, mitä ajattelet?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44 v
[QUOTE="a p";23340135]Ajattelen että sulla on varmaan pitkät ja näyttävät sormet :D Mulla on lyhyet nakkisormet ja niissä 2 sormusta, varsinkin kallista kookkaampaa näyttäisi hölmöltä. Siksi mulla ei kihlaa olekaan.[/QUOTE]

Mulla on kyllä oikeasti melko pienikokoiset kädet eikä sormetkaan ole poikkeuksellisen pitkät. Olen minä näillä joskus pianoa soittanut mutta ei näillä sormilla konserttipianistiksi ryhdytä. :)
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23340079]Mullapa ei ole vihkisormusta ollenkaan, vaikka olenkin naimisissa. Mitäs siitä sanot?[/QUOTE]

Minä ainakin sanon että hanki nyt joku timanttijuttu sinäkin, edes vihkikorvikset! Timantit on niin kivoja!!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23340306:
Minä ainakin sanon että hanki nyt joku timanttijuttu sinäkin, edes vihkikorvikset! Timantit on niin kivoja!!
timanttisormusta en olis ikinä huolinu, no ehkä synteettisne timantin olisin. kauhee eettinen ongelma timanttien kanssa. eikö yhtään omatunto paina kantaa sellasta?
 
äiti 44 v
[QUOTE="hmmm";23340166]mua ainakin vituttaisi olis ormus sitten kuinka kallis tai halpa, ikinä et saa sitä alkuperäistä takaisin.

itselläni on 400€ sormus, kaunis ja juuri sellainen kuin halusin, jos tuo sormus olisi maksanut 2000€ niin olisin jättänyt varmaan kauppaan.[/QUOTE]

Juuri näin, tunnearvoa ei rahassa mitata.
 
[QUOTE="Vieras";23340189]Vihkisormuksen pitää maksaa miehen kuukauden bruttopalkan verran.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä "pitää"? Eiköhän tuo oo aika vanhentunut käsitys, että sormusten on pakko maksaa tietyn summan. Itsellä on n. 400e kihlasormus, mielestäni oli turhan kallis, mutta mies halusi ostaa kun oli mielestäni niin kaunis. Naimisissa ei vielä olla, eikä siis sormuksiakaan katseltu, mutta mielestäni yli 700e on ehdottomasti liian kallis. Ja yleensä ne kalliit on nimenomaan niitä kaikista rumimpia, pelkistetyt ja kauniit on halvempia.
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23340323]timanttisormusta en olis ikinä huolinu, no ehkä synteettisne timantin olisin. kauhee eettinen ongelma timanttien kanssa. eikö yhtään omatunto paina kantaa sellasta?[/QUOTE]

Ei paina. Mä olen jättänyt lihan syönnin kokonaan pois jo vuonna 1986, mä olen sillä vaientanut omatuntoni.
 
"a p"
Mä en ymmärrä miksi lyödä tommonen summa sormukseen,siksikö et voi näyttää muille kuinka rikas ukkokulta on. Mulla kihla tais maksaa 70e ja vihki 250e ja nyt kummatkin korulippaassa odottamassa tyttöä,kun en kihloissa tai naimisissa oo... ;) liekö sit ero johtunut liian halvasta sormuksesta :LOL:
Ei ole kyllä tähän mennessä kukaan tullut arvuuttelemaan sormuksen hintaa ainakaan ääneen :D Minä ostin sen sormuksen jonka halusin kun mahdollisuus oli. Siinä syy. Ja ihan jokainen meidän tuttu kyllä tietää että ollaan kaukana rikkaasta :D:D
 
"Äitee"
"a p"

Ei, Ei tod. 1800e ole Ökysormus aloittajan aloitteessa ehkä mut tarviiko tuoda hintoja otsikoihin. Ja mitä tatskoihin tulee se ei häviä jossei joku mahvioso haluu koko sormee, mieheni on aikoinaan sanonut et tos menee viis hirttä poikki jos sellasia tulee mut näin se aikaa muokkaa ajatuksia pariskymmenes vuodes.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";23340323]timanttisormusta en olis ikinä huolinu, no ehkä synteettisne timantin olisin. kauhee eettinen ongelma timanttien kanssa. eikö yhtään omatunto paina kantaa sellasta?[/QUOTE]

Mulla ei ainakaan paina. Kun elää muutenkin aika "kulutusköyhää" elämää nykymittapuulla niin ei yksi sormus saa huonoa omaa tuntoa :)
 
"a p"
[QUOTE="Äitee";23340370]"a p"

Ei, Ei tod. 1800e ole Ökysormus aloittajan aloitteessa ehkä mut tarviiko tuoda hintoja otsikoihin. Ja mitä tatskoihin tulee se ei häviä jossei joku mahvioso haluu koko sormee, mieheni on aikoinaan sanonut et tos menee viis hirttä poikki jos sellasia tulee mut näin se aikaa muokkaa ajatuksia pariskymmenes vuodes.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta. Oletko ollut useastikin kihloissa / naimisissa kun sanoit ökysorMUKSIA hukanneesi?
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja mämämä;23340342:
No ajattelen, että ihan normi sormus. Mulla on 2500e vihkisormus, eikä mun mielestä ole kyllä mikään erityisen kallis.
Minulla on sitten vielä kolmas sormus, jossa on yksi timantti ja ei sulkeumia eli laadukas kivi. Se on 2500-3000 kiepeissä. Ostin sen itse vuosikausia sitten itselleni. Valmistujaislahjaksi.
 
no mä aattelen että teillä on varaa siihen.

Ei siinä, kaverilla on 2 tuhannen euron sormusta, toisen nakkasi suutuspäissään lumihankeen kun meinasi ero tulla, ja sitten pisti miehen ostamaan uuden samanlaisen. :)

mulle riittäis kyllä vähempikin.
 
kikikii
Se mihin ihminen käyttää rahansa ja aikansa kertoo, mitä hän arvostaa elämässään. Parempihan se on vihkisormukseen käyttää rahat kuin vaikka viinaan tai turhiin vaatteisiin, on mun mielipide.
 
"Äitee"
"a p"
Kyllä, ja vielä saman miehen kanssa... Otettiin toisella kerralla uudet sormukset mut raskauksien jälk. eivät mahtuneet joten käytin ekoja, alkuper. mut hukkasin onneton joten päädyin tatskaan johon liittyy lapset.
 
"palma"
Tuo on ollut eräänlainen nyrkkisääntö ainakin tietyissä maissa (USA yms.), koska se sormus on sitten ainakin jotain mitä jää vaimokkeelle, jos liitolle sattuu jotain lopullista. Sen voi sitten muuttaa rahaksi, jolla voi elää muutaman kuukauden. Sellainen viisaus siinä taustalla.
Ahaa, no onhan siinä sit joku järki taustalla. Mä taidan turhan hanakasti nähdä salaliittoteorioita sielläkin missä niitä ei ole:LOL:
 

Yhteistyössä