minulla ollut vuosia sormukset sormissa, mutta nyt sormet menneet vereslihalle?

Big Bang Theory

Aktiivinen jäsen
05.07.2011
9 533
5
36
onko tämä joku allergia? Kihla-ja vihkisormus ollut vuosia sormessa ( kultaiset ) ja nyt iho mennyt sieltä alta aivan vereslihalle. En ole voinut viikkoon pitää sormuksia, ja edelleen sormi siitä kohtaa vereslihalla ja kutisee hirveästi. Olenko nyt kullalle allerginen. Nikkeliallerginen olen, mutta noissa ei ole nikkeliä.

Onko valko- vai keltakultaa? Keltakullalle allergisuus taitaa olla harvinaista, valkokullalle ei niinkään. Valkokullassa on käsittääkseni aina joko nikkeliä tai palladiumia ja kumpikin on allergisoiva.

Mulla joskus jäi sormuksen alle asetonia (olin töissä labrassa ja astioita kuivattiin asetonilla) ja iho oli monta viikkoa ihan vereslihalla ja halkeamilla. Meni ohi kun pidin sormuksia toisessa kädessä kunnes oli parantunut. Olisko siis voinut sulla jäädä esim. jotain pesuainetta sormuksen alle?

Mulla joskus jäi sormuksen alle asetonia (olin töissä labrassa ja astioita kuivattiin asetonilla) ja iho oli monta viikkoa ihan vereslihalla ja halkeamilla. Meni ohi kun pidin sormuksia toisessa kädessä kunnes oli parantunut. Olisko siis voinut sulla jäädä esim. jotain pesuainetta sormuksen alle?

Anteeksi vaan, mutta kuinka labrassa työskentelevä voi pitää sormuksia sormessa????Taitaa olla hygienia asiat hukassa..

Mulla kans välillä meni sormuksen alta iho ihan rikki. Luulen että johtui osittain siitä että jäi kosteutta käsienpesun jälkeen sormuksen alle. Ja toinen syy oli se että sormukset jäi pieneksi! Vuosi sitten molempia sormuksia suurennettiin hiukan ja sen jälkeen on iho ollut hyvässä kunnossa, eikä ongelmia. Liian pienet sormukset hautoi ihoa liikaa. Voisko sulla olla se syynä?

Yhteistyössä