minulla ei ole koulutusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
olen käynyt peruskoulun ja 10.luokan. olen nyt 28v enkä ole ollut työttömänä kuin 2kk elämäni aikana. ja olen tehnyt montaa eri työtä. nykyisessä paikassa olen ollut kohta 3v, olen toimistossa. hoidan laskutuksen, tilaukset, puhelimeen vastaamisen ym toimistohommaa. olen todella tyytyväinen hommaani ja ihan tekemällä oppinut nämä hommat. en keksi mikä koulutus minua olisi auttanut tässä työssä..

en tarkoita etteikö koulutus olisi hyvä asia (kyllä itse tahtoisin jonkin paperin) mutta ei kouluttamattomuus tarkoita että ihminen olisi tyhmä eikä pärjäisi töissä.

kohtalotoveri, lukio vaan alla. kyllä minua silti kouluttamattomuus välillä vaivaa, vaikka työssäni viihdynkin, ehkä opintovapaalle kun asuntolaina on maksettu

Ei mullakaan, vaikka jokusen koulun olen aloittanut. (No on mulla ne lukion paperit, mutta en mä laske sitä varsinaisesti koulutukseksi.) Ikää 25.

Olen aloittanut työnteon 17-vuotiaana, enkä ole sen jälkeen päivääkään ollut työttömänä.

Nyt mulla on ihan mukavasti pyörivä pikkufirma, työmäärän yritän pitää sillä tasolla, että pystyisin tässä hoitovapailemaan samalla vielä pari vuotta.

Jos musta joskus tuntuu että jonkun paperin tarvitsen, niin hankin sen sitten. Nyt ei tunnu siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
en tarkoita etteikö koulutus olisi hyvä asia (kyllä itse tahtoisin jonkin paperin) mutta ei kouluttamattomuus tarkoita että ihminen olisi tyhmä eikä pärjäisi töissä.

Miten olis oppisopimus näyttökokeilla? Saisit paperin aika helpolla (verrattuna siihen, et meet kokonaan koulun penkill)

Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
kohtalotoveri, lukio vaan alla. kyllä minua silti kouluttamattomuus välillä vaivaa, vaikka työssäni viihdynkin, ehkä opintovapaalle kun asuntolaina on maksettu

juu, kyllä se vaivaa minuakin. vaikka on töitä on riittänyt niin kyllä mä silti haluaisin jonkin koulutuksen. mutta siinä se onkin kun en tiedä mitä haluaisin opiskella. lähentelen 3-kympin rajapyykkiä enkä tiedä mikä tahdon olla isona...

Alkuperäinen kirjoittaja oppisopimus:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Miten olis oppisopimus näyttökokeilla? Saisit paperin aika helpolla (verrattuna siihen, et meet kokonaan koulun penkill)

joo tätä on mietitty ja ehkä joskus sen toteutan. tällä hetkellä ei tunnu sille..

Mulla ei toistaiseksi koulutusta siis koulunpenkillä hankittua.
Koulutus tullut työn puitteissa.Töitä tehnyt liki 25 vuotta lukuunottamatta äitiyslomia.
Tuosta 25v:sta olen samassa työpaikassa ollut 19 vuotta.
Nyt saattaa 1-1,5 vuoden päästä tulla eteen jonkun koulutuksen hakeminen jos töitä ei saada.
ajatuksissa ollut tuo koulutus,mutta kun ei vastaa työtäni on minulle vakipaikka tärkeämpi.
Ai niin ja ikää mulla 3kk:tta vajaa 41v.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllö:
Mitä teet sillä paperilla, jos sulla on jo työ? Jos työt loppuvat, hanki sitten se paperi lojumaan sinne jonnekin mapin pohjalle :)

:) no juu.... vaikka paperittomuus minua aika-ajoin häiritseekin, en koe opiskelua tarpeelliseksi nyt. olen ihan tyytyväinen näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Sinua on onnistanut =)

juu niin on. tiedän sen. ymmä'rrän että täysin kouluja käymättömänä on vaikea työllistyä nykypäivänä.

Onneksi olkoon vaan! Minulla on koulutus, eikä töitä. Ei minkäänlaisia. Muutama hassu kuukausi yhteensä työkokemusta, ei riittävästi edes päivärahan saantiin. Koulutettua ei oteta hevin edes siivoamaan, kokeillut olen.

Yhteistyössä