Minua säälittää lyhytpinnaisen äidin pieni tyttö :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ryx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ryx

Vieras
Huutaa kuin leijona lapselle tosi herkästi, huutaa myös miehelleen.

Nuori äiti on kyseessä ja en tiedä miten voisin olla avuksi? Minua säälittää pieni, fiksu tyttönen, josta kyllä näkee, että on huutoa saanut kuunnella - ennen niin aurinkoinen lapsi ei ole enää aurinkoinen.

Mitään lastensuojeluilmoitusta en halua tehdä, mutta jotain - lapsi on päivähoidossa eli ei nyt jatkuvasti ole äitinsä armoilla.

Äiti varmasti rakastaa lastaan, mutta jotenkin ei osaa käyttäytyä järkevästi, vaan on tosi jyrkkä ja tiukka ainokaista lastaan kohtaan.

Hän luulee, että se tiukka kuri on se kunnolisen ja hyvän äidin malli ja toimintakulttuuri. Ehkä itse voit näyttää mallia rentoon, hyväntuuliseen ja lasta kunnioittavampaan äitiyteen olemalla ja elämällä heitä lähellä, ja erityisesti olemalla hyvin ystävällinen pikku tytölle?

Lastensuojeluilmoitus huutamisesta? Oletko tosissasi?

Meistä on tehty. Naapuri teki ja siitä syystä että epäili väsymystäni. Hävetti kovasti. En ollut edes tajunnut että huudan ja siis en todellakaan ole huutanut edes viikottain. Sos.toimistontyöntekijä kävi juttelemassa ja tarjottiin apua, ei tarvittu, kun ei ollut väsymystä tai mitään muutakaan ongelmaa.

[QUOTE="hjkl";25359691]No ap just sanoi että EI aio tehdä, opettele lukemaan.[/QUOTE]

Kiitos osaan lukea. Lähinnä kyse oli siitä että sellainen tulee edes mieleen.

Koita tosiaan olla esimerkkinä, puhua itse tytölle nätisti. Kun äiti raivoaa, kysy sen jälkeen häneltä, miten jaksaa. Että tuli ulkopuolisena mieleen, että onko väsynyt.
Voisi saada hänet pohtimaan käytöstään.

Yhteistyössä