Minua on ihmetyttäny pitkään ''vähävaraiset''

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Siis paljonko sitä pitää tienata että ei ole vähävarainen,kun kaikissa mistä mä olen noita lukenu niin jos saa 2000? palkaa niin se on vähän?! Mä olen ihan tärinässä ku luvattiin tollanen palkka ku lähden töihin.

Nykyisin tuntuu että 2200 euroa nettona on vähätuloinen. Siitä sitten keskipalkka on 2500 euroa, eli 300 euroa enemmän, niin voi jo hyvin (huomioimatta progressivista verotusta, tuloihin perustuvia tarhamaksuja, hyvin progressiivisia).

Riippuu myös koulutuksesta,alasta ja työkokemuksesta.MULLE tuo 2000e olisi hyvä palkka (nyt jää käteen 1680e) mutta sit mies on insinööri ja saa paljon parempaa palkkaa....

Toki riippuu koulutuksesta. Mutta valtion viroissa on pitkälle koulutettuja ja kokemusta omaavia vastuullisisa tehtävissä, ja siellä saadaan nuo ruhtinaalliset muutama sata enemmän...ja kateellisia riittää sellaisille netoille.

Eiköhän moni ajattele asiaa niin, että jos tienaa useita satasia vähemmän kuin kunkin vuuoden tilastojen mukaan keskituloinen, silloin on vähävarainen. Ja jos taas tienaa useita satasia enemmän kuin keskituloinen, on hyvätuloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän kaikki tulot on noin 1600?. Siinä on kaikki mukana lapsilisistä lähtien. 2000? pärjättäs hyvin. Meitä on 5.

Oho.Meillä taas menee kaikki mitä tulee (mulla 1600e netto,miehellä 3000e) ja meillä on kolme lasta....niin ja lapsilisät päälle.....En siis koe että oltais hyvätuloisia...

Meidän kaikki tulot on noin 1600?. Siinä on kaikki mukana lapsilisistä lähtien. 2000? pärjättäs hyvin. Meitä on 5.

Oho.Meillä taas menee kaikki mitä tulee (mulla 1600e netto,miehellä 3000e) ja meillä on kolme lasta....niin ja lapsilisät päälle.....En siis koe että oltais hyvätuloisia...

No oho. Mun saappaista katsoen ootte hyvätuloisia. Meillä jäis noilla tuloilla reilusti yli puolet kuun tilistä säästöön.:) Kai me seottas, jos rahaa tulis noin paljon.:D

No todellakin olette hyvatuloisia. Aika paljon saatte torsailla, etta saatte kaikki menemaan. Itse saan tuhansia euroja vahemman rahaa ja kuukauden ruokaraha saattaa olla satanen. Etta revi siita.

Samma här! Monilla on myös varallisuutta perintöjen muodossa, jolloin lähtökohta on eri, kuin opiskelleilla (myöhään täysipainotteisesti työelämään) ja kaikki itse kustantaneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

No todellakin olette hyvatuloisia. Aika paljon saatte torsailla, etta saatte kaikki menemaan. Itse saan tuhansia euroja vahemman rahaa ja kuukauden ruokaraha saattaa olla satanen. Etta revi siita.

peesailen scarlettia..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Siis paljonko sitä pitää tienata että ei ole vähävarainen,kun kaikissa mistä mä olen noita lukenu niin jos saa 2000? palkaa niin se on vähän?! Mä olen ihan tärinässä ku luvattiin tollanen palkka ku lähden töihin.

tästä jää noi 1500 käteen, se ei oo paljon, ainakaan jos o iso perhe

Kun minä oli muksun kanssa kotona ja sain vaan kodinhoitotukee, mies palkkaa 2100 ? kuukaudessa, niin pärjättiin sillonkin hyvin, nyt kun itse olen töissä niin pärjätään loistavasti

mies saa 1600-2400 kuussa ja mä 400+LL...ei tarvii penniä venyttää, mut ei mitään matkustelua oo kyllä vara harrastaa.Ihan sopivasti on rahaa.Ei musta tunnu et oltais köyhiä??Meil ei kyl oo lainaa ja velaton autokin on(niin ja näillä tuloilla oon 7 vuotta ollu kotona)

Yhteistyössä