Ehdotelkaa ammatteja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikäköhän isona?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikäköhän isona?

Vieras
Eli olen lähihoitaja, mutta en ole tehnyt työtä lainkaan, jos muutamaan keikkaa ei oteta mukaan. Ja tuo ammatti ei oikein muo enää innosta. Siksi pitäis nyt uusi keksiä, mutta ongelma on se, että en oikein tiedä paljoa eri ammatteja. Niin ja ei tarvi olla sos- ja terveysalaa. Plussaa myös sellanen, jossa on vähän parempi palkka, ku alle 2000€/kk ja että kyseisen ammatin saa, ei tarvi opiskella 10 vuotta.

lvi-ala on ainakin sellanen missä voi päästä tienaamaan kivastikin jos pystyy tehä päivystyksiä ym. Ja ammattikoulu riittää,eli jos sulla on jo ammatti/lukio niin 2vuotta kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja mikäköhän isona?;24954283:
Eli olen lähihoitaja, mutta en ole tehnyt työtä lainkaan, jos muutamaan keikkaa ei oteta mukaan. Ja tuo ammatti ei oikein muo enää innosta. Siksi pitäis nyt uusi keksiä, mutta ongelma on se, että en oikein tiedä paljoa eri ammatteja. Niin ja ei tarvi olla sos- ja terveysalaa. Plussaa myös sellanen, jossa on vähän parempi palkka, ku alle 2000€/kk ja että kyseisen ammatin saa, ei tarvi opiskella 10 vuotta.

Samanlaisen tilanteen edessä. Ideoita otetaan vastaan.

Joku nopea ja helpohko AMK-tutkinto voi olla passeli, esim. tradenomi, estenomi, sairaanhoitaja tai insinööri.

Ammattikoulun puolelta valmistut vielä nopeammin. Yli 2000 euron säännöllisille kuukausipalkoille (huom. ilman vuorolisiä tai ylitöitä) mahtaa päästä vain tehdastyöntekijät sekä sähkö- ja putkimiehet.

Mikä siinä lähihoitajan hommassa sitten mättää? Siinä on kuitenkin paljon mahdollisuuksia erilaisiin töihin ja työaikoihin (päivä- tai vuorotyö), eli mites jos vain vaihtaisit suuntautumista? Voisi onnistua oppisopimuksellakin? Työn kirjohan on miltei ääretön: vammaisten ohjaaminen asuntolassa tai päivätoiminnassa, erityiskoulunkäyntiavustaja, sairaanhoidon puoli, hammashoito, vanhusten ohjaaminen/hoitaminen, lastenhoito, asiakaspalvelu... no, tiedäthän. Itse olen ihan onnessani, että mahdollisuuksia on niin paljon! Tosin asun pk-seudulla ja täällä lähihoitajille tosiaan hommia riittää :) Pärjäisi vaikka keikkaillenkin. Olisi joka päivälle töitä, mutta paikkaa ja toimenkuvaa voisi vaihtaa melkein mielen mukaan :D Joo, ei ois lomia kyllä sitten ;)

Yhteistyössä