Minua ei vieläkään pyydetty kummiksi, olen ihan murtunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas hylätty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas hylätty

Vieras
Lapsia ei tule ilman hoitoja, eikä näköjään kummilapsiakaan tule. :'(
Taidan olla maailman surkein ihminen, ainakin tällä hetkellä.
Mikähän minussa on vikana, kun minua ei haluta kummiksi! |O
Ja mikähän siinäkin on, että tunnen itseni niin petetyksi, kun en ole tarpeeksi luotettava edes tuohon. :snotty:

kuka jätti pyytämättä?

itse olen harmitellut jo etukäteen, kun joudun jättämään hyvän ystäväni kummittelun ulkopuolelle esikoisellani, kakkoselle hän on kyllä tervetullut kummiksi jos sellainen saadaan aikaan... Haluan maksimissaan neljä kummia (kaksi pariskuntaa).

Sisarukseni perheeseen syntyi vauva. Ihme, että edes sain kutsun ristiäisiin. Aina ovat puhuneet, kuinka tärkeitä sisarussuhteet ovat. Perkele! Mulle tuo kummius olisi ollut todella tärkeä asia, mutta ei sitten.
Olen tosi lapsellinen, mutta aion katkoa välit. En mene ristiäisiin. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja taas hylätty;22031732:
Lapsia ei tule ilman hoitoja, eikä näköjään kummilapsiakaan tule. :'(
Taidan olla maailman surkein ihminen, ainakin tällä hetkellä.
Mikähän minussa on vikana, kun minua ei haluta kummiksi! |O
Ja mikähän siinäkin on, että tunnen itseni niin petetyksi, kun en ole tarpeeksi luotettava edes tuohon. :snotty:

Tietävätkö,että kärsit lapsettomuudesta.Ehkäpä siinä syy.

Miksi välit pitäis mennä katkomaan? Kyl sä olet yhtä tärkeä ja haluttu ihminen sisarustes ja heidän lapsien elämään vaikka et kummi olekkaan, olethan lasten täti!

Tosi ikävää!! :(
Mietin kanssa tota, että tietävätkö lapsettomuudesta? Miten teillä siitä puhutaan tai siihen suhtaudutaan? Jos eivät oikein tienneet miten tuo asia sinuun vaikuttaa tai miten pitäisi suhtautua...

Oletteko te läheisiä? Tiedätkö keitä he kummeiksi sitten pyysivät? Onko jotkut heille läheisemmät ihmiset?

[QUOTE="vieras";22031850]Miksi välit pitäis mennä katkomaan? Kyl sä olet yhtä tärkeä ja haluttu ihminen sisarustes ja heidän lapsien elämään vaikka et kummi olekkaan, olethan lasten täti![/QUOTE]

Eipä tunnu tärkeältä. :snotty:

Olethan sinä joka tapauksessa tärkeä sisaruksesi lapselle tätinä - eihän siihen mitään kummiutta tarvita. Jos tuollaisen syyn takia meinaat välitkin katkaista, et taida lapsesta aidosti edes välittää.

Minulla kummilapsi (veljeni poika ) jota en saa koskaan luokseni, ei kutsuta synttäreille (lahja toki kelpaa lähetettynä ), en saa muutenkaan osallistua elämään millään tavalla :( Olen aina ollut läheinen veljeni kanssa, mutta en tarpeeksi läheinen veljen vaimon kanssa ja siinä perheessä vaimo päättää kaiken ja hän hyväksyy vain omat verisukulaiset. Ihme, että aikoinaan pääsin edes kummiksi. Ei tämä kummius kovin kivaa ole kun ei näe koko lasta. Ja minä todella haluaisin olla hänen kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja taas hylätty;22031855:
Eipä tunnu tärkeältä. :snotty:

Ai miten ei tunnu tärkeältä? Kummiksi pyytäminenkö on osoitus tärkeydestä? Meidän lasten kummit on kaikki ystäviä, ei sukulaisia koska sukulaiset on kuitenkin aina meidän lapsille niitä tärkeitä turvia ja kasvattajia :)

Anteeks, mutta sun suhtautuminen asiaan ja oleminen kuulostaa kyllä niin hankalalta, että saattaa olla heidän onnensa etteivät kummiksi sua pyytäneet. Haiskahtaa tulevilta ongelmilta, jos jo nyt olet välejä katkaisemassa..huh..sisaresi ja hänen lapsensa sentään.

Ei kannata loukkaantua. Itse olen ajatellut, että pyydettäisiin lapsen ystäviksi ("kummeiksi") muita kuin omia sisaruksiamme, koska he ovat setiä ja tätejä ja lapsen elämässä joka tapauksessa. Älä ota henkilökohtaisesti!

Onnea hoitoihin, jos olette niihin lähdössä.

Mulla on 3 kummilasta. Joskus tuntuu että pelkkä lapsenvahti vaan tai sit jos ostaisit sitä tai tätä! Nyt olen itse raskaana rv 38+1 mietin tarkkaan ketä otan kummiksi. Muutamat liian kovin tyrkyttää itseään kummiksi taas haluaisin kummiksi sellaisen johon voi luottaa ja tukeutua jos joskus tarvii tukea. ei kuitenkaan nojatakseni. ensimmäisen lapsen 3:sta kummista yksi välittää lapsesta ihan oikeasti kummisedät käy kerran tai kaksi vuodessa valittaa kiirettä ja lykkää rahaa kirjekuoressa lapselle. minä aikanani pyysin että aikaa vaan.

[QUOTE="vieras";22031870]Ai miten ei tunnu tärkeältä? Kummiksi pyytäminenkö on osoitus tärkeydestä? Meidän lasten kummit on kaikki ystäviä, ei sukulaisia koska sukulaiset on kuitenkin aina meidän lapsille niitä tärkeitä turvia ja kasvattajia :)[/QUOTE]

Näin on meilläkin että suku sukuna ja kummit muista ihmisistä. Kukaan ei oo kummi toisen lapsille. Ja kyllä meissäkin piisaa lapsensaantiongelmia ja jos ap.n aatokset toteuttas niin katkoa ois saanu suuntaan jos toiseenkin. Mutta miksi ihmeessä? Silti me tädit ollaan läheisiä ja mukana toistemmelasten elämässä. Ei sillä ap voita mitään eikä se tee susta yhtään vähempiarvoista vaikka he ovat valinneet toiset kummit.

Jotkut tosiaan haluavat vaan ystäviä kummeiksi, eikä sisaruksia. Minä taas haluan sisaruksia, sillä ne ainakin suuremmalla todennäköisyydellä pysyvät läheisinä lopun elämää. Minä en velvoita MITÄÄN kummeilta. Riittää, että saapuvat kastetilaisuuteen, sillä muuten lasta on vähän vaikea kastaa. Minusta koko kummijuttu on ihan hölynpölyä. Itsekään en suostu kummiksi kenellekään muulle kuin sisarusten lapsille, ja sillä varauksella, että he todella tietävät tämän asenteeni tähän kummihömppään. Lapsi saa yhtä paljon minusta irti olin sitten kummi tai ei. Sisarukset saa myös tuoda minulle lapsiaan muutenkin hoitoon, olin sitten kummi tai en. Ainoa ero tuohon nyt on, on se, että sisaruksilla on niin monta lasta, että joululahjaa en osta kenellekään muulle kuin kummilapselle. Tämä diili on sovittu kaikkien sisarusten kesken.

Ap, teidän tilanteeseen on vähän vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä miten sisaruksesi ja hänen puolisonsa tämän kummihässäkän näkevät.

Alkuperäinen kirjoittaja taas hylätty;22031839:
Miten niin siinä syy?

no pelkäävät että jos et pysy olemaan kummina pienelle vauvalle/lapselle,kun itse niin kovasti haluaisit sellaisen myös.Tai sitten jos ajattelevat,että olet muutenkin lapsen täti&mukana elämässä ja haluavat ottaa kavereitaan mukaan lapsen elämään myös.

Se kyllä loukkaa, mut älä välitä et ole ainut joka ei kelpaa kummiksi. Täällä muut sisarukset kyllä kelpas kummiksi :( Parhailla ystävilläni taas on sisaruksia niin paljon ettei kummiksi kaivata enää ystäviä.

No onpa kamalaa. Haluatko sä kummiksi siksi että ihan aidosti välität lapsesta ja tahdot olla hänelle tärkeä aikuinen, vai haluatko sä vain huomioita ja kunnianosoituksen?

tuon syyn takia välejä tuskin tarvitsee katkoa. voithan olla lapsen elämässä mukana perheenjäsenenä vaikka kummi et olisikaan.
No näinpä. Mulla on vain yksi sisko ja jo ennen esikoisiamme sovittiin, että kummit muualta kuin toisistamme. Halusimme, että lapsilla on muitakin läheisiä aikuisia ympärillään. Me tädit kun ollaan lasten elämässä ilman kummiuttakin.

No onpa kamalaa. Haluatko sä kummiksi siksi että ihan aidosti välität lapsesta ja tahdot olla hänelle tärkeä aikuinen, vai haluatko sä vain huomioita ja kunnianosoituksen?

Jos he eivät pidä mua läheisenä ihmisenä niin miksi mun pitäs pitää heitä läheisenä. Olen lapsen elämässä silti vielä mukana mutta kovasti se satuttaa kun kaikki muut sisarukset pyydettiin kummeiksi ja se joka oli muka läheisin jätettiin ulkopuolelle. Multa tulee ihmiset jopa kyselemään miksen ole kummina ja saan todella ihmettelyä osakseni miksen kelpaa kummiksi :( ja kaiken huippu on et kummeiksi joutu nyt ihmisiä jotka sano ennen lapsen syntymään et eivät haluis kummiks kun eivät ole niin läheisiä.

Yhteistyössä