minä--
Etkös sinä siitä aikanaan kirjoitellut?Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814136:Mikä ihmeen polyamoriajuttu? Taasko minut sekoitetaan johonkin toiseen?
Etkös sinä siitä aikanaan kirjoitellut?Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814136:Mikä ihmeen polyamoriajuttu? Taasko minut sekoitetaan johonkin toiseen?
Olen kyllä keskustellut aiheesta monestikin, mutta ei kai se vielä tarkoita että itsellä sellainen suhde olisi?Alkuperäinen kirjoittaja minä--;30814140:Etkös sinä siitä aikanaan kirjoitellut?
Minä jo mietinkin että kumpi meistä on harhoissaan, kun en kysymystä ymmärtäny.Alkuperäinen kirjoittaja minä--;30814123:Toi oli tarkoitus olla Säpäleelle, sorry!
Lasten vuoksi? Lapset kärsii aina kun vanhemmat eroaa.Mä en taas ole enää ollenkaan varma, onko järkevää pitää "läpi elämän kestävää" suhdetta sinä ainoana ja oikeana. Ne, jotka sellaisessa ovat, ovat varmasti onnellisia siten. Sitten on niitä, joille on parempi vaihtaa maisemaa viiden vuoden välein. Miksi on niin tärkeää, että se yksi suhde kestää hamaan tappiin asti?
Mieheni kuoli aikoinaan 19 vuoden avioliiton jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja ydinperheen äiti;30813995:tehneet ties kuinka monen kanssa lapsia.
Minusta sen ei pitäisi olla ideaalitilanne, vaan ydinperhe. Miksi nykyään erotaan niin paljon helpommin, mitä ennen? Missä mättää? Miksi tämä yhteiskunta on mennyt näin pahasti piloille?
TUntuu, että tällainen yli 15 vuotta kestänyt parisuhde/avioliitto on ihan out of season ja on parempi vaan, että on mahdollisimman monta kumppania ja vielä monelle kumppanille lapsia
ero = vanha kalu vaihtoon, uusperhe = äidille uutta melaa mekkoonAlkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814080:Ai tässä ei vissiin puhuttukaan eroista, vaan lennossa vaihdoista.
Ei tietenkään syy ole AINA naisessa. Se, kenessä on syy on vähän vaikea nähdä ulkopuolisena. Paitsi selvissä tapauksissa, kuten pettämisessä. Mutta suurin osa avioliitoista päättyy eroon muista syistä. Nainen nalkuttaa liikaa, tai pihtaa. Tai sitten mies ryyppää liikaa eikä jaksa puhua pahemmin vaimolleen töiden jälkeen vaan menee kattomaan TV:tä.Ekanakin, vaikka nainen hakeekin useammin eroa kuin mies, ei se tarkoita että eron "syy" ois aina naisessa.
Toisekseen, jos ennen muinoin ois ero ollu yhtä "hyväksyttävää" kuin nykyään, niin aiemminkin oltas erottu ihan yhtälailla kuin nykyäänkin.
Tosin olen sitä mieltä, että liian usein ollaan liikkeellä vain sillä minäminä-asenteella. Ku ei tunnu enää mukavalta, eikä nähdä vaivaa parisuhteen eteen. Puhumattakaan siitä, että naimisiin mennään ja perustetaan perhe kun "halutaan", mutta ei välttämättä olla valmiita
Juuri näin. Moni täällä kaksplus-palstalla latelee hyviäkin syitä eroon, kuten puolison kuolema tai yhtäkkiä alkanut huumeriippuvuus tai jatkuvat pettäminen, mutta ei se ollut tässä se pointti. Moni hakee eroa ihan pinnallisistakin syistä. Ero kuulostaa ihan hyvältä kun ajattelee että lapsia ei tarvitse menettää, ja tulee vielä saamaan tuhansia kuussa tuki ja elareita. Tämä siis tilanne naisen kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja minä--;30814199:Ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Se on jotenkin kurjaa mun mielestä, että uusioperheet on se tän päivän juttu ja lasten perheet ovat hajallaan.
Tietenkin on niitä, joilla se ero on syystä tai toisesta välttämätön, ei se yhdessä pysyminen aina ole paras valinta lasten kannalta. Mutta kyllä minustakin vaikuttaa siltä, että nykypäivänä mennään se oma onni edellä ja haetaan uutta onnea liiankin herkästi.
Miehellä vaikuttaa myös se usein, että kun on liittoon ja perheeseen asettunut, niin vaimosta ja perheenäidistä tulee tietyllä lailla myös "äiti" itselle, eli se joka pitää huolta ja on se kodin hengetär jonka puoleen kaikki kääntyvät. Nykyään toki kotityöt jakautuvat, mutta monissa perheissä se on kuitenkin nainen, joka tekee joitain juttuja pelkästään. Miehelle eroaminen tulee useimmiten eteen uuden rakastumisen myötä, kun lähdetään "toisen helmoihin" lähes suoraan. Naiset taas saattavat ottaa useammin eron vaan siksi, että eivät jaksa liittoa enää, vaikkei olisi uutta katseltuna. Ei sillä etteivätkö naisetkin uusien matkaan lähde.Juuri näin. Moni täällä kaksplus-palstalla latelee hyviäkin syitä eroon, kuten puolison kuolema tai yhtäkkiä alkanut huumeriippuvuus tai jatkuvat pettäminen, mutta ei se ollut tässä se pointti. Moni hakee eroa ihan pinnallisistakin syistä. Ero kuulostaa ihan hyvältä kun ajattelee että lapsia ei tarvitse menettää, ja tulee vielä saamaan tuhansia kuussa tuki ja elareita. Tämä siis tilanne naisen kohdalla.
Mitä pitää sisällään fiksusti hoidettu ero?Lapset kärsii jos vanhemmilla on huono olla parisuhteessa, mutta lapset eivät kärsi mikäli vanhemmat hoitavat eron fiksusti.
Olipas idiootti terkka.Minä olin lapsen mukana (ekaluokan) terveystarkastuksessa ja terkallakin oli oletus että minulla on eri sukunimi kuin lapsella, täytti niitä tietojamme sinne koneelle ja ensin toki sanoin lapsen nimen ja sitten oman etunimeni niin terkalta heti komentti että -mikä sinun (eli allekirjoittaneen) sukunimi on?
Kun sanoin saman kun lapsella oli ilme ensin :O
No sitten tehtiin tutkimusta ja vähän juteltiin, juttelu menikin muuten siihen asti hyvin kunnes terkka kyseli ketä lapsen perheeseen kuului, lapsi sitten luottelee sisarensa ,äiti ja isä. Terkka ilmoitti että ei kun tarkoitin ketä sinun kodissa jossa sinä vakituisesti asut?
Oli siinä pieni 7v aika ihmeissään ja hämmentynyt että mitäs tähän vastaa :O
No terkka sitten minua katsomaan ihmeissään ja sanoin että niin, me kaikki kyllä olemme tietääkseni vielä saman katon alla ja kuulumme edelleen samaan perheeseen, vai käsitinkö minäkin kysymyksen nyt jotenkin väärin?
Ja katsoin ihmeissäni terkkaa
Terkka sitten napsuttelemaan konettaan, eikä puhunut koko aiheesta mitään ????
Tottakai kärsivät joka tapauksessa. Lapset haluaa lähes aina vanhempien olevan yhdessä. Toki poikkeuksiakin on, jos vanhemmat selvästi riitelevät. Silloinkin se ero voi olla kova paikka, koska eron jälkeen toista vanhempaa näkee harvemmin. Joskus tämä ei ehkä haittaa niin paljon, jos toinen vanhempi ei ole viettänyt paljon aikaa lasten kanssa edes liiton aikana.Lapset kärsii jos vanhemmilla on huono olla parisuhteessa, mutta lapset eivät kärsi mikäli vanhemmat hoitavat eron fiksusti.
Sitten ei kannattaisi lapsiakaan tehdä.Mä en taas ole enää ollenkaan varma, onko järkevää pitää "läpi elämän kestävää" suhdetta sinä ainoana ja oikeana. Ne, jotka sellaisessa ovat, ovat varmasti onnellisia siten. Sitten on niitä, joille on parempi vaihtaa maisemaa viiden vuoden välein. Miksi on niin tärkeää, että se yksi suhde kestää hamaan tappiin asti?
Luulen, että tämän terkkarin asiakkaalla kävi mielikuvitus kovilla kierroksilla.Olipas idiootti terkka.
Tästä aiheesta ei olekaan provoiltu ja tapeltu pitkään aikaan palstalla, joten kiva että otit asian esille. Mutta siis kuinka monen kanssa sun näkemyksen mukaan ihmisillä oikein on lapsia? Mietin vaan, kun yleisin tai keskimääräisin lapsiluku taitaa olla n. kaksi...Alkuperäinen kirjoittaja ydinperheen äiti;30813995:tehneet ties kuinka monen kanssa lapsia.
Minusta sen ei pitäisi olla ideaalitilanne, vaan ydinperhe. Miksi nykyään erotaan niin paljon helpommin, mitä ennen? Missä mättää? Miksi tämä yhteiskunta on mennyt näin pahasti piloille?
TUntuu, että tällainen yli 15 vuotta kestänyt parisuhde/avioliitto on ihan out of season ja on parempi vaan, että on mahdollisimman monta kumppania ja vielä monelle kumppanille lapsia
Mullekin koko sana ja myös koko "ihanne" aiheuttaa pelkkiä puistatusoireita.Mulla tulee ydinperheestä mieleen ydinase.