Minua ärsyttää, kun nykyään on jotenkin automaatio, että vanhemmat ovat eronneet ja uudelleen naimisissa ja

  • Viestiketjun aloittaja ydinperheen äiti
  • Ensimmäinen viesti
ydinperheen äiti
tehneet ties kuinka monen kanssa lapsia.

Minusta sen ei pitäisi olla ideaalitilanne, vaan ydinperhe. Miksi nykyään erotaan niin paljon helpommin, mitä ennen? Missä mättää? Miksi tämä yhteiskunta on mennyt näin pahasti piloille?

TUntuu, että tällainen yli 15 vuotta kestänyt parisuhde/avioliitto on ihan out of season ja on parempi vaan, että on mahdollisimman monta kumppania ja vielä monelle kumppanille lapsia :(
 
"dina"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814000:
No enpä tunne ketään, joka olisi eronnut sen takia, kun muutkin eroaa.
En minäkään, mutta olen kyllä huomannut että kun porukassa yksi tai kaksi eroaa, alkaa tulla eroja enemmänkin. Uskon, että se on sellainen "rohkaisu" monelle, että jos tuokin niin minäkin. Niin moni on huonossa parisuhteessa. :(
 
karua
Ihmiset on itsekkäämpiä. Oma onni on tärkeintä, eikä se välttämättä ole niin paha asia aina. Mitä se meidän napaa tarttee kaivaa monellekko naapurilla on lapsia ja monesko yritys sillä on onnea menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
"a.p."
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30814000:
No enpä tunne ketään, joka olisi eronnut sen takia, kun muutkin eroaa.
Siis häh? Enhän mä sitä ajanut takaa, mutta tarkoitin kyllä sitä, että nykyään erotaan niin paljon helpommin, että mistä se johtuu?
 
jups
Meidän esikoisella ja toisella lapsella ikäeroa 8vuotta, toisella ja kolmannella vain 1,2vuotta. Jostain syystä aina oletetaan että esikoinen on toisen miehen lapsi... .... Vähän aiheen vierestä, mutta ei kumminkaan. :D
 
säpäle harmaana
[QUOTE="a.p.";30814004]Siis häh? Enhän mä sitä ajanut takaa, mutta tarkoitin kyllä sitä, että nykyään erotaan niin paljon helpommin, että mistä se johtuu?[/QUOTE]

Käytit sanontaa "out of season". Eihän siinä sen kummempaa ole, kuin se, että sosiaalisesti nykyään on helpompi erota, kun pari vuosikymmentä sitten. Paine kestää surkeaa parisuhdetta on paljon pienempi. No osaltaan voi vaikuttaa sekin, että parisuhteelle asetetaan tosi kovia vaatimuksia (elämyksiä, seksiä, omaisuutta), mutta en usko, että se on kovinkaan iso tekijä.
 
saletti
Ihmiset on nykyään niin minä keskeisiä ettei viitsitä yhtään nähdä vaivaa parisuhteen eteen. Edes lasten tähden. Kun minä olen tärkein ja minua pitää ymmärtää ja minä en jaksa ja minähän en jousta. Sit juostaan naapurin Pertin sänkyyn kun se ymmärtää, siihen seuraavaan kyllästymiseen asti.
 
säpäle harmaana
Ihmiset on nykyään niin minä keskeisiä ettei viitsitä yhtään nähdä vaivaa parisuhteen eteen. Edes lasten tähden. Kun minä olen tärkein ja minua pitää ymmärtää ja minä en jaksa ja minähän en jousta. Sit juostaan naapurin Pertin sänkyyn kun se ymmärtää, siihen seuraavaan kyllästymiseen asti.
Mistäs sinä tiedät, mikä se "yhtään" kenenkin kohdalla on? Minä mietin eroa kuutisen vuotta. Sekö ei ole sinusta "yhtään"? Ja näin kauan viivyttelin pelkästään lapsien takia.

Tällaisia totuuksia ei kannattaisi päästellä, jos ei oikeasti ole ajatustenlukija.
 
karua
Sitten on vielä tämä historia pointti. Ennen ei tullut kuuloonkaan erota. Se oli valtava häpeä ja rahatkin oli miehen takana pitkälti. Ihmiset on roikkuneet väkivaltaisissa suhteissa. Tiedä millaiset erotilastot siltä ajaltakin olisi saatu jos eroaminen olisi ollut ok.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mä en taas ole enää ollenkaan varma, onko järkevää pitää "läpi elämän kestävää" suhdetta sinä ainoana ja oikeana. Ne, jotka sellaisessa ovat, ovat varmasti onnellisia siten. Sitten on niitä, joille on parempi vaihtaa maisemaa viiden vuoden välein. Miksi on niin tärkeää, että se yksi suhde kestää hamaan tappiin asti?
 
nih.
[QUOTE="Puuhippa";30814048]Ei pitäisi ketään ärsyttää se, että ihmiset haluavat olla onnelisia ja tekevät asioita sen eteen.[/QUOTE]

Äidin onni on elää pillunsa vietävänä.
 
mustikkamuru
Minä olin lapsen mukana (ekaluokan) terveystarkastuksessa ja terkallakin oli oletus että minulla on eri sukunimi kuin lapsella, täytti niitä tietojamme sinne koneelle ja ensin toki sanoin lapsen nimen ja sitten oman etunimeni niin terkalta heti komentti että -mikä sinun (eli allekirjoittaneen) sukunimi on?
Kun sanoin saman kun lapsella oli ilme ensin :O
No sitten tehtiin tutkimusta ja vähän juteltiin, juttelu menikin muuten siihen asti hyvin kunnes terkka kyseli ketä lapsen perheeseen kuului, lapsi sitten luottelee sisarensa ,äiti ja isä. Terkka ilmoitti että ei kun tarkoitin ketä sinun kodissa jossa sinä vakituisesti asut?
Oli siinä pieni 7v aika ihmeissään ja hämmentynyt että mitäs tähän vastaa :O
No terkka sitten minua katsomaan ihmeissään ja sanoin että niin, me kaikki kyllä olemme tietääkseni vielä saman katon alla ja kuulumme edelleen samaan perheeseen, vai käsitinkö minäkin kysymyksen nyt jotenkin väärin?
Ja katsoin ihmeissäni terkkaa :D
Terkka sitten napsuttelemaan konettaan, eikä puhunut koko aiheesta mitään ????
 
Minä olin lapsen mukana (ekaluokan) terveystarkastuksessa ja terkallakin oli oletus että minulla on eri sukunimi kuin lapsella, täytti niitä tietojamme sinne koneelle ja ensin toki sanoin lapsen nimen ja sitten oman etunimeni niin terkalta heti komentti että -mikä sinun (eli allekirjoittaneen) sukunimi on?
Kun sanoin saman kun lapsella oli ilme ensin :O
No sitten tehtiin tutkimusta ja vähän juteltiin, juttelu menikin muuten siihen asti hyvin kunnes terkka kyseli ketä lapsen perheeseen kuului, lapsi sitten luottelee sisarensa ,äiti ja isä. Terkka ilmoitti että ei kun tarkoitin ketä sinun kodissa jossa sinä vakituisesti asut?
Oli siinä pieni 7v aika ihmeissään ja hämmentynyt että mitäs tähän vastaa :O
No terkka sitten minua katsomaan ihmeissään ja sanoin että niin, me kaikki kyllä olemme tietääkseni vielä saman katon alla ja kuulumme edelleen samaan perheeseen, vai käsitinkö minäkin kysymyksen nyt jotenkin väärin?
Ja katsoin ihmeissäni terkkaa :D
Terkka sitten napsuttelemaan konettaan, eikä puhunut koko aiheesta mitään ????
Ehkä se terkka tiesi jotain, mitä sinä et tiennyt?

:)
Ei vaan. Aika erikoinen terveydenhoitaja.
 
"nanna"
Alkuperäinen kirjoittaja ydinperheen äiti;30813995:
tehneet ties kuinka monen kanssa lapsia.

Minusta sen ei pitäisi olla ideaalitilanne, vaan ydinperhe. Miksi nykyään erotaan niin paljon helpommin, mitä ennen? Missä mättää? Miksi tämä yhteiskunta on mennyt näin pahasti piloille?

TUntuu, että tällainen yli 15 vuotta kestänyt parisuhde/avioliitto on ihan out of season ja on parempi vaan, että on mahdollisimman monta kumppania ja vielä monelle kumppanille lapsia :(
Miksi erotaan niin paljon helpommin, mitä ennen? Siksi kun se on nykyään helpompaa ja hyväksytympää. Siksi kun ihmiset eivät viitsi/jaksa yrittää.

Itsellä pitkä parisuhde, juuri vietettiin 14-v. päivää. Tarkoitus ja halu on olla loppuelämä yhdessä. Mä oon taas niin laiska etten viitsi/jaksa alkaa vaihtamaan. Nyt on hyvä, lapsilla on hyvä, rakastan miestäni, hän on hyvä!

Mä ymmärrän sua, mutta mä en jaksa ärsyyntyä toisten olemisista ja tekemisistä. Kyllä muakin silti välillä ihmetyttää, että miks pitää erota, miksei vois yrittää, toki ymmärrän, että on tapauksia (kuten väkivalta, alkoholi jne), joiden vuoksi ei kannata yrittää, mutta että siksi erotaan kun ei viitsitä ylläpitää olemassaolevaa.
 

Yhteistyössä