Minne voin lahjoittaa sängyn? (kaikki keksimäni on jo kokeiltu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ois siis 80 cm runkopatjasänky vailla uutta käyttäjää, mutta mä en saa sitä sitten niin mihkään annettua. Ongelmana on lähinnä se, ettei mulla ole pakua/peräkärryä, millä sitä kuskata.

Paikallinen kirppis ei ota, kun heille ei mahdu. Sama juttu paikallisessa tahossa, joka ottaa vastaan ja lahjoittaa eteenpäin huonekaluja syrjäytyneille yms.

Netin lahjoitetaan palstoilla ei ole onnannut. Yksi kiinnostunut otti yhteyttä, mutta hän ei saanut sängylle kyytiä.

Kierrätyskeskus ottaa kyllä vastaan, muta perii kuljetuksesta 25€ maksun. Mun mielestäni melko kallista.

Eikö mulla tosiaan ole muuta vaihtoehtoa, kuin maksaa tuo 25€ ja pyytä kierrätyskeuskus paikalle? Tuntuu jotenkin vaan niin typerältä, että ensin mä maksan siitä, että sänky haetaan pois ja sitten joku maksaa siitä, kun ostaa sen sängyn. Kun sen saisi täältä meiltä ihan ilmaiseksikin.

Mä olen kattellut tuota sänkyä ylimääräisenä nyt jo niin kauan, etten jaksa enää sitä silmissäni nähdä. Ideoita?

Kaupan seinälle ilmoitus? Paikallinen ensikoti tai vastaanottokeskus?

Kauppan seinää pohtisin, muta luulen sen olevan lähinnä neulan etsintää heinäsuovasta. Ei nuo kaupan seinät ole enää nykypäivänä niin syynissä, kun oli ennen kun netti oli joka asunnossa.

Asun tuppukylässä, eikä täällä ole moisia koteja tai keskuksia. Turun ensikoti ei kaiketi pääse mitään roudaamaan, sillä kun ennenkin olen sinne tavaraa vienyt (useampi jätesäkki), on ne pitänyt tosiaan itse sinne viedä.

Vastaanottokeskuksista sen sijaan en tiedä mitään...Turussa niitä varmaan on, muten tosiaan tiedä minkälaisia tarpeita niillä on ja onko hakumahdollisuutta. Pitää googletella vähäsen.

[QUOTE="tyttö";23944382]hassu juttu mutta meidän kierrätyskeskus hakee tavaraa ilmaiseksi .... muuten,kivat kuvat/tavarat taas sun blogissa =)[/QUOTE]

Olen kuullut moisesta luksuksesta...täälläpäin moista ei valitettavasti ole. Kiitos kaunis :)

[QUOTE="tyttö";23944382]hassu juttu mutta meidän kierrätyskeskus hakee tavaraa ilmaiseksi .... muuten,kivat kuvat/tavarat taas sun blogissa =)[/QUOTE]

Niin meilläkin. Tai ainakin muutama vuosi sitten haki.

Sahalla pilkkosiksi ja roskiin.... halvempaa kuin kierrätysmaksujen maksaminen.

Niin meilläkin. Tai ainakin muutama vuosi sitten haki.

Sahalla pilkkosiksi ja roskiin.... halvempaa kuin kierrätysmaksujen maksaminen.

Mutta kun siellä on niitä jousia sisällä. Aikoinaan tuttu VPK:lainen haki meiltä vanhat sohvat ja teki niillä sammutusharjoituksia. Tätäkin pohdin, josko täällä ois kiinnostusta vpk:n äijillä leikkiä tulella?! Sekin on parempi, kuin suoraan roskiin.

Asun tuppukylässä, eikä täällä ole moisia koteja tai keskuksia. Turun ensikoti ei kaiketi pääse mitään roudaamaan, sillä kun ennenkin olen sinne tavaraa vienyt (useampi jätesäkki), on ne pitänyt tosiaan itse sinne viedä.

Vastaanottokeskuksista sen sijaan en tiedä mitään...Turussa niitä varmaan on, muten tosiaan tiedä minkälaisia tarpeita niillä on ja onko hakumahdollisuutta. Pitää googletella vähäsen.

Ootko muuttanut? ;) Paimiossa on se vastaanottokeskus, mutta tuskin pääsevät sieltä hakeen. Entäs huoliiko Pelastusarmeija? Sieltä Pa:n hoitokodistakin voisi kysellä. Turun Sanomissa on ollut pariinkin kertaan juttua siitä yhdestä tahosta joka ottaa vastaan mm. vaatteita ja jakaa niitä eteenpäin, mutta en muista mikä se oli.

Mutta kun siellä on niitä jousia sisällä. Aikoinaan tuttu VPK:lainen haki meiltä vanhat sohvat ja teki niillä sammutusharjoituksia. Tätäkin pohdin, josko täällä ois kiinnostusta vpk:n äijillä leikkiä tulella?! Sekin on parempi, kuin suoraan roskiin.

Me laitettiin joustinpatjat (vanhat) juuri niin, että pilkottiin ne osiin ja roskiin. Vähän se teetti työtä, mutta eipähän maksanut mitään. Periaatteessa. Runkopatjaa en ole purkanut. Mutta eikö se kehikko siinä ole puusta? Tai tytön sängyssä ainakin on.

Ootko muuttanut? ;) Paimiossa on se vastaanottokeskus, mutta tuskin pääsevät sieltä hakeen. Entäs huoliiko Pelastusarmeija? Sieltä Pa:n hoitokodistakin voisi kysellä. Turun Sanomissa on ollut pariinkin kertaan juttua siitä yhdestä tahosta joka ottaa vastaan mm. vaatteita ja jakaa niitä eteenpäin, mutta en muista mikä se oli.

:D :D

Mä mistään hoitokodista mitään tiedä. Mutta mä googlaan :)

Onko teilläpäin Lions clubia? Hakevat ainakin täällä hornantuutissa tavaraa ilmaiseksi, joita myyvät sitten kirppiksellään.

Muoks. ja kirppiksen tuotto pitäisi mennä hyväntekeväisyyteen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä