Minne valittaisitte tästä? (kouluasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Toiselle tytölleni sanottiin lokakuussa, että hän tulee olemaan koulun kuvaelmassa enkeli. On toisella luokalla. Multa kysyttiin onko meillä siipiä, kun olivat kuulemma rikki. Mekko tulee koulun puolesta.

Enkelin piti laulaa yksin yksi laulu siinä. Hommasin siivetkin.

Nyt viime viikolla kävi ilmi, ettei olekaan. Kysyin miksei. Koska opettaja oli sanonut, että on paremman näköistä, jos siinä on vaaleatukkainen tyttö. Lasteni isä on espanjalainen ja tytöt ruskeasilmäisiä tummatukkia. Olen itsekin tummatukkainen.

Kysyin opelta, onko sanonut näin. On, kun kuulemma se vaan näyttää enkelimäisemmältä, kun on vaaleat hiukset, joten hän vaihtoi osia, ja tyttöni on nyt kuorossa. Kehtasi kysyä niitä siipiä lainaksi. Sanoin ettei taida nyt kiinnostaa lainata niitä.

Luokalla on afrikkalaisiakin lapsia, romani, jotain arabeja.

Mihin valittaisitte tuosta?

No en mihinkään. Voisin minä palautetta antaa, mutta valittaminen on ihan eri juttu. Se tuskin auttaa lastasi, jolle ehkä tuli paha mieli, vai sinulleko se pahin mieli tuli?

Jos opettaja ei tajua toimivansa rasistisesti keskusteltuanne asiasta, niin koulun rehtori on seuraava valitusaste. Valittaisin ehdottomasti, koska opettaja on itse myöntänyt muuttaneensa valintaa hiusten värin perusteella.

Mun mielestä ylipäätän koko peruste "näyttää paremmalta" on aika törkeä. :O Saattaisin kyllä soittaa koulun rehtorille asiasta. Ei niinkään sen takia, että enkelihomma meni sivu suun, vaan sen, millä perusteella näin kävi.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Opettajalle yrittäisin antaa asiallista palautetta siitä miksi tuo minusta on huonoa ammattitaitoa opettajalta. En lainaisi siipiä, tosin en ehkä olisi niitä hommannutkaan epämääräisen lupauksen perusteella.

No mutta tottahan se on, että vaaleatukkainen näyttää enkelimäiseltä.
Sitä ihmettelen, että miksi opettaja on alunperin valinnut sitten teidän lapsen osaan, jos kerran luokalta on löytynyt joku enemmän enkelin näköinen. Eli sikäli typerää. Mutta ei tuosta nyt kannata sen suurempaa numeroa tehdä.

[QUOTE="...";29342862]No mutta tottahan se on, että vaaleatukkainen näyttää enkelimäiseltä.
Sitä ihmettelen, että miksi opettaja on alunperin valinnut sitten teidän lapsen osaan, jos kerran luokalta on löytynyt joku enemmän enkelin näköinen. Eli sikäli typerää. Mutta ei tuosta nyt kannata sen suurempaa numeroa tehdä.[/QUOTE]

Miksi enkelillä pitäisi olla vaaleat hiukset? Vai onko uskonto täydellistä suvaitsemattomuutta?

[QUOTE="aapee";29342865]Tasan en anna niitä lainaan. Hommatkoon sen vaaleatukkaisen tytön äiti omat.[/QUOTE]

Haluat siis pilata tahallasi lasten joulujuhla esityksen ja se siitä hyvästä joulumielestä ja hyvän esimerkin näyttämisestä lapselle

[QUOTE="aapee";29342851]Lapselle tuli paha mieli. Minulle tyrmistys noin avoimesta rasismista.

Valitin jo rehtorille.[/QUOTE]

TÄH?
Mitä rasismia tuo muka on?
Jos opettaja valitsee Lumikin rooliin mielummin tummatukkaisen tytön, niin onko se rasismia???

[QUOTE="...";29342862]No mutta tottahan se on, että vaaleatukkainen näyttää enkelimäiseltä.
Sitä ihmettelen, että miksi opettaja on alunperin valinnut sitten teidän lapsen osaan, jos kerran luokalta on löytynyt joku enemmän enkelin näköinen. Eli sikäli typerää. Mutta ei tuosta nyt kannata sen suurempaa numeroa tehdä.[/QUOTE]

Minusta ei ole totta. Vai meinaatko että maissa, joissa 99,9 on tummia, ei ole enkelikuvaelmia? Esim. mieheni on katolisesta maasta. Tytöillä on kummallakin luonnostaan kiharat hiukset ja ovat syötävän suloisia.

Hänet valittiin kahden syyn takia, eli hyvä lauluääni ja esiintymisvarmuus (ei jäädy ja uskaltaa laulaa yksinkin).

Aika taitava... aika taitava provo. Jos ei asiaa sen enempää miettisi, niin kyyyyylllä tuo menisi läpi. Tai kyllähän se täällä aika usealla menikin jo läpi.

Hiusten/ihonväriin perustuva rasismi on kuitenkin niin vahva asia, että sillä ei kyllä kukaan opettaja uskalla leikkiä. Ainoa miten keksin että tämä voi olla totta, on että kyseessä on vanha opettaja jossain pienen piskuisella paikkakunnalla jumalan selän takana. Tällöinkin opettajalla olisi sattunut lapsus ja hän olisi tuon vahingossa sanonut ääneen.

Mutta eeeeei.... en usko.

Miksi enkelillä pitäisi olla vaaleat hiukset? Vai onko uskonto täydellistä suvaitsemattomuutta?

Perinteisesti enkeleillä on ollut meidän kulttuurissamme vaaleat hiukset.
Aivan kuten joulupukilla on ollut parta, noidilla tummat hiukset ja äitipuolilla ilkeä luonne.
Ei siinä sen kummemmasta ole kyse.
Ihme kun joka asiasta pitää tehdä ongelmia ja elämää suurempia kysymyksiä, vaikka niissä ei takana olisi mitään sen kummempaa.

[QUOTE="harmaa";29342891]Haluat siis pilata tahallasi lasten joulujuhla esityksen ja se siitä hyvästä joulumielestä ja hyvän esimerkin näyttämisestä lapselle[/QUOTE]

Opettaja sanoi silloin lokakuussa, että voi kyllä korjata ne vanhat siivet. Korjatkoon.

Minun joulumieli meni jo tuota opettajaa kohtaan. Tyttö itki kun ei päässytkään, ja on open mielestä rumempi kuin se vaaleatukkainen.

[QUOTE="vvieras";29342903]Aika taitava... aika taitava provo. Jos ei asiaa sen enempää miettisi, niin kyyyyylllä tuo menisi läpi. Tai kyllähän se täällä aika usealla menikin jo läpi.

Hiusten/ihonväriin perustuva rasismi on kuitenkin niin vahva asia, että sillä ei kyllä kukaan opettaja uskalla leikkiä. Ainoa miten keksin että tämä voi olla totta, on että kyseessä on vanha opettaja jossain pienen piskuisella paikkakunnalla jumalan selän takana. Tällöinkin opettajalla olisi sattunut lapsus ja hän olisi tuon vahingossa sanonut ääneen.

Mutta eeeeei.... en usko.[/QUOTE]

Uskotko että kaikki tähän vastanneet ajattelevat että ap on ihan täysissä järjissä oleva ja oikealla asialla? :D Vastattu on , ihan kuten sinäkin....

[QUOTE="aapee";29342900]Minusta ei ole totta. Vai meinaatko että maissa, joissa 99,9 on tummia, ei ole enkelikuvaelmia? Esim. mieheni on katolisesta maasta. Tytöillä on kummallakin luonnostaan kiharat hiukset ja ovat syötävän suloisia.

Hänet valittiin kahden syyn takia, eli hyvä lauluääni ja esiintymisvarmuus (ei jäädy ja uskaltaa laulaa yksinkin).[/QUOTE]

Me elämme maassa, jossa 99,9% ei ole tummia.

[QUOTE="aape";29342887]Opettaja pyysi niitä ja hommasin, kun kerran näin ne kaupassa.[/QUOTE]

Minä en nitä olisi pyytämisen perusteella hommannut vaan asiasta olisi käyty neuvottelu esim. kustannusten osalta tai muuten. Jos taas olen ostanut lapselle jotakin en minä niitä lainaile vaan käskisin esim. opettajan neuvottelemaan asiasta lapseni kanssa haluaako hän noita enkelin siipiä lainata koulun juhlaan (toiselle esiintyjälle) vai ei, tosin en oikein usko että tuossa tilanteessa haluaisi ja hyvä niin.

Yhteistyössä