Minne te köyhät viette lapsenne kesälomalla?

  • Viestiketjun aloittaja matkustaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Matkusteletteko ulkomailla tai kotimaan huvipuistoissa?ei kai kukaan koko kesää kotona ole.
Ööö...nyt en ihan ymmärrä pointtia. Minä en käsittääkseni ole köyhä, mutta tämä kysymys nyt menee ihan yli ymmärryksen. Mikä ihmeen funktio on ulkomailla matkustelussa tai huvipuistossa. Lähinnä nyt tulee mieleen, että aloittajakaan ei ole ihan tilanteen tasalla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26440212]Ei kai oikeasti köyhällä ole varaa matkustaa ulkomaille?[/QUOTE]

Mitä ihmettä oikeasti liikuttaa se, onko joku muu köyhä vai ei? Luulisi, että jos on fiksu ihminen, niin käyttäisi aikansa ihan muuhun kuin tällaiseen tyhjänpäiväiseen pohdiskeluun. Mutta niin kuin olen aikaisemmin todennut tällaisista kommenteista, jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
 
"tiimarinvihko"
Mä en tiedä mennäänkö me välttis minnekään "kotiseuduilta". Kun mulla on nyt viikon loma ja miehellä taas töitä. Sitten en tiedä onko mulla millasia vapaita milloin seuraavaks. Mutta tässäkin on lähellä muumimaailmaa, väskiä, jossain melko lähellä eläntarha, vesipuisto ja sitten on tulossa loppukuusta keskiaikaiset markkinat ja muuta kivaa. Toivottavasti päästäis särkänniemeen tai lintsille jossain välissä, mutta varmuutta siitä ei ole.
 
pakkoköyhä
No Lahessa ei ainakaa oo enää mitää uutta nähtävää tällaselle paljasjalkaselle, eikä oo rahaa lähtee kaupungin rajojen ulkopuolelle. Että sillee, melko tylsää. Pyöräretkelle ehkä jonnekkii, mut minne? Eipä täällä oikeen mitään. Älkääkä sanoko että Launeen leikkipuistoon... ehkä koluttu jo miljoona kertaa :p
 
Tivoliin, puistoihin, anopin mökille ja uimarannoille, torille ja lakko&herban keikalle. Lisäksi 13v pääsee heppaleirille. Säästi koko talven rahaa leiriin ja maksaa sen itse. Muut lapset 10v ja 3v. 10v on jo narissut ettei koskaan pääse esim. Ulkomaille mut semmoista se köyhän lapsen elämä on... olenkin kannustanut käymään koulut hyvin et pääsee aikuisena hyviin töihin ja pystyy matkustelemaan.
 
vierailija
No kaikilla ei ole varaa lähteä moneksi viikoksi ulkomaille. Mutta kai jokainen sentään viikon pari on omalla mökillään?
Eihän siellä mene rahaa kun ruokaan, mä ainakin nautin.
Aamiainen terassilla, auringonottoa, uimista jne kivaa..ja Halvalla!
Me ei mennä ulkomaille. olen kerran elämässäni käynyt ja luuletkos, että meillä köyhillä olisi mökkiin varaa, ei ainakaan meillä ole mökkiä! Mielestäni me ei olla köyhiä, mutta rahat menevät sitten siihen yleiseen viihtyvyyteen. Meillä on kotona kaksikerroksinen talo, leffateatteri, kuntosali, iso tontti ja mieluummin ottaisin nämä kuin sen ulkomaan loman. Yhtä hyvin voin maata rannalla ja uida niinkuin ulkomailla, yhtä hyvin voin nukkua omassa sängyssä kuin hotellin sängyssä. Kyllä monesti haluisin ulkomaille mutta kyllä riittää se huvipuistossa käynti ja that's it. On turha väittää ihmisiä joilla ei ole varaa mennä ulkomaille käyhiksi, koska olen muutes varma, että meidän koti on paaaljon hienompi kuin teidän, koska me käytetään rahaa siihen paikkaan jossa me vietetään suurimmaksi osaksi aikaamme.
 
Voi elämän kevät
No kaikilla ei ole varaa lähteä moneksi viikoksi ulkomaille. Mutta kai jokainen sentään viikon pari on omalla mökillään?
Eihän siellä mene rahaa kun ruokaan, mä ainakin nautin.
Aamiainen terassilla, auringonottoa, uimista jne kivaa..ja Halvalla!
Oletko vähän yksinkertainen vai provoatko? Ei kaikilla ole omaa mökkiä! Eikä se mökin ostaminen ja ylläpito ilmaista ole.
 
Ei ole varaa
Tämä riippuu paljon maasta ja siitä mitä haluaa. Tallinnaan pääsee ihan viidellä eurolla ja esimerkiksi Riikaan tai Puolaan pääsee erittäin edullisesti. Monesti ulkomaille lähteminen on edullisempaa kuin Suomessa matkustelu.
Huomaa, että asut pääkaupunkiseudulla. Ei kaikki asu lähellä satamaa. Esim. meillä on Helsinkiin matkaa satoja kilometrejä ja rahaa menee jo siihen, että pääsee sinne satamaan.

Ja mistä saa vitosen matkat Tallinnaan? En ole ikinä nähnyt tuollaisia ja olen paljon selannut Vikingin ja Siljan nettisivuja. Kyllä ne aina muutaman kympin maksaa vaikka olisi vain päiväristeily. Ja mitä järkeä lähteä käymään Tallinnassa jos ei ole varaa siellä mihinkään. Pitäisi kuitenkin syödä ja vähän turhaa mennä kävelemään toimettomana pitkin katuja.
 
Huomaa, että asut pääkaupunkiseudulla. Ei kaikki asu lähellä satamaa. Esim. meillä on Helsinkiin matkaa satoja kilometrejä ja rahaa menee jo siihen, että pääsee sinne satamaan.

Ja mistä saa vitosen matkat Tallinnaan? En ole ikinä nähnyt tuollaisia ja olen paljon selannut Vikingin ja Siljan nettisivuja. Kyllä ne aina muutaman kympin maksaa vaikka olisi vain päiväristeily. Ja mitä järkeä lähteä käymään Tallinnassa jos ei ole varaa siellä mihinkään. Pitäisi kuitenkin syödä ja vähän turhaa mennä kävelemään toimettomana pitkin katuja.
Tuokin riippuu, Onnibussilla pääsee erittäin edullisesti Helsinkiin. Vanhin lapsi matkustaa kahden kaupungin väliä ja ei maksa paljoa. Halvimmillaan 3€ suunta. Ja noita 5€ matkkoja voi alkaa metsästää vaikka täältä https://www.tallinnanmatka.fi/
 
Ei ole varaa
Tuokin riippuu, Onnibussilla pääsee erittäin edullisesti Helsinkiin. Vanhin lapsi matkustaa kahden kaupungin väliä ja ei maksa paljoa. Halvimmillaan 3€ suunta. Ja noita 5€ matkkoja voi alkaa metsästää vaikka täältä https://www.tallinnanmatka.fi/
Niin ensiksi pitäisi päästä sellaiselle paikkakunnalla mistä pääsee Onnibussin kyytiin. Huomaa ettet kaupunkilaisena tajua, että ei joka paikassa Suomessa ole samoja juttuja kuin Helsingissä.
 
Niin ensiksi pitäisi päästä sellaiselle paikkakunnalla mistä pääsee Onnibussin kyytiin. Huomaa ettet kaupunkilaisena tajua, että ei joka paikassa Suomessa ole samoja juttuja kuin Helsingissä.
Njaa, kyllä minä tiedän, että kaikkialla ei homma toimi niin kuin kaupungeissa. Olenhan elänyt kommuunissa maalla, jonne ei liikkunut mitkän julkiset. Toki asiat voidaan tehdä mahdollisimman vaikeaksi halutessaan :)
 
Ei ole varaa
Njaa, kyllä minä tiedän, että kaikkialla ei homma toimi niin kuin kaupungeissa. Olenhan elänyt kommuunissa maalla, jonne ei liikkunut mitkän julkiset. Toki asiat voidaan tehdä mahdollisimman vaikeaksi halutessaan :)
Mitä vaikeaksi tekemistä on siinä jos sanoo, että ei ole rahaa?!?!? Vituttaa tuollaiset besserwisserit. Aina pitää olla pätemässä.
 
Mitä vaikeaksi tekemistä on siinä jos sanoo, että ei ole rahaa?!?!? Vituttaa tuollaiset besserwisserit. Aina pitää olla pätemässä.
Annoin vain vaihtoehtoja millä matkustaa halvalla. Itse sanoit, ettei se ole mitenkään mahdollista koska siksi ja siksi. Vaihtoehtoja löytyy aina josta alkaa tutkia miten pääsee A-B välillä mahdollisimman halvalla. Pätenyt en ole vaan kertonut sen miten me olemme toimineet ja miten päässeet matkustamaan halvalla silloinkin kun ei olla asuttu Helsingissä. Totta on se, että nyt olemme kaiken keskellä ja matkustelu on helpompaa ja monesti myös halvempaa. Mutta ei se ole mahdotonta silloinkaan vaikka ei täällä asuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0

Yhteistyössä