Minne olet(te) velkaa, tai minkälaisista asioista, ei tarvitse summia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velkagalluppia pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Velkagalluppia pukkaa

Vieras
Mietin vaan, kun kaikissa "köyhyyskilpailu"ketjuissa luetellaan, että niin-janiin-paljon menee laskuihin, eikä vuokriakaan saada maksettua. Mihin se raha menee? Mitä ostatte laskuun/lainarahalla? Meillä ei ole mitään muuta lainaa, kuin asuntolaina. Ei luottokortteja, käyttöluottoa, pikavippejä... Vaatteita yms. pientä tilaan laskulla, mutta maksan heti kuun lopussa pois. Eli tiliasiakkaana ei olla missään.

Eli laskut on puhelinlaskut, sähkölasku ja pakolliset vakuutusmaksut.

Opintolainaa vielä vähän, asuntolainaa, yhdestä autosta autolainaa. Joskus käytetään visaa, jos tulee yllättävä meno, mut se maksetaan sit seuraavassa kuussa kerralla pois. Sit joku pieni käyttöluotto sohville, joka pitäs veronpalautuksista maksaa kokonaan pois. Ei kyl kuuluta tuohon köyhyyskilpailujuttuun, vaan ihan normituloisia ollaan.

-Pankille asunnosta ja autosta.

-Luottokuntaankin taitaa olla jotain.

-Oljesta olen velkaa kun en ole saanut laskua, ja hiekasta kun en ole ehtinyt/jaksanut ajaa naapuriin maksamaan.

-Systerille erinäisistä pisneksistä.

Laskuja tulee lisäksi:
-Mun puhelin
-PlusTV
-Sähkö
-Vakuutukset
-Kengittäjä
-Heinä
-Eläinlääkärit
Satunnaiseen myös mm. nuohous, paskakaivojen tyhjennys, tien auraus....

Että meneehän sitä rahaa. Mutta on ne tähän asti saatu maksettua, että en mä niissä köyhyysketjuissa ole itkenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Velkagalluppia pukkaa:
Mietin vaan, kun kaikissa "köyhyyskilpailu"ketjuissa luetellaan, että niin-janiin-paljon menee laskuihin, eikä vuokriakaan saada maksettua. Mihin se raha menee? Mitä ostatte laskuun/lainarahalla? Meillä ei ole mitään muuta lainaa, kuin asuntolaina. Ei luottokortteja, käyttöluottoa, pikavippejä... Vaatteita yms. pientä tilaan laskulla, mutta maksan heti kuun lopussa pois. Eli tiliasiakkaana ei olla missään.

Eli laskut on puhelinlaskut, sähkölasku ja pakolliset vakuutusmaksut.

Me ollaan tähän pyrkimässä. Meillä on ihan kohtuutulot ja asuntolainan kuukausierä järkevä tuloihin verrattuna, mutta luottislaskuja liikaa. Nyt ollaan tehty suunnitelma, jota noudattamalla ollaan luottislaskuttomia maaliskuussa. Silloin loppuu myös autolaina. Ongelma on tuo mies, jonka on kamalan vaikea käyttää käteistä.

asuntolainaa rivasista ja sitten omakotitalosta jota rakennetaan ja sitä ollaan nostettu nyt 170t? ja rivari jää vuokralle kun päästään muuttaa omakotitaloon ei muita lainoja.. taloudessa myös visa kortti!

HooÄmmälle on satkun verran velkaa.

Muut laskut on vuokra, sähkö, tv, netti, puhelin, iltapäiväkerho, vakuutus, bussilippu. Lisäks on satunnaisesti mutta usein hammaslääkäri-, lääkäri- ja lääkemaksuja. Onhan tuossa minusta yhen pienitulosen rahoista maksettavaa :)

Asunto-ja autolainaa on, siinäpä ne.
Mä oon aika järkyttynyt kun lähipiiristä löytyy näitä joilla on osamaksutilit joka nettiputiikkiin ja joustoluottoja otetaan tosta vaan. Sitten itketään kun rahat ovat koko ajan finaalissa kun kuussa menee monia satoja noihin luottojuttuihin.
Mun mielestä niitä ei pitäisi saada noin helposti, moni sössii raha-asiansa niiden kanssa totaalisesti.

Mä käytän Visaa jatkuvasti, mutta en ole Luottokunnalle velkaa. Kaikki ulkomaan ostokset menevät sitä kautta, mutta maksan Luottokunnalle useamman kerran kuukaudessa aina ostoksia pois, joten pysyn tarkasti rattailla sen kanssa eikä jää maksamattomia laskuja kummittelemaan.

Vakuutukset ihmisille, omaisuudelle ja autolle, autolaina, asuntolaina, mun jäljellä olevan opintolaina. Yksi lehtilasku, puhelinlaskut, sähkölasku, asumisvastike, töllömaksu...ohan noita. Pikavippejä tms ei ainuttakaan ja niitä varotaan viimeseen asti. Niin ja nettilasku.

Velkaa on pankille talosta, mökistä, tontista, remontista ja yrityksestä.
Velkaa on myös autosta, käyttöluotosta millä ostettiin tiski ja pyykkikone, ja visalaskua tuli silmälaseista.
Normaalilaskut sit päälle.

Yhteistyössä