Minne lokakuussa 4-vuotiaan kanssa, vinkkejä ?

Mietimme syyslomareissua, ei kovin kallista, viikko, paikka saisi olla lämmin, mutta ei helteinen tarvitse olla. Lapselle uima-allas olisi kiva, ei osaa vielä uida itse. Lähtö Kuopiosta mieluiten, niin ei tarvitsisi ajaa ensin yhtä päivää autolla etelämmäksi. Ehkä Espanja, Turkki ? Katselin netistä eri paikkoja, todella vaikeaa valita mitään.. Kai se on jonnekin matkatoimistoon soitettava ja kyseltävä tarkemmin sieltä, lähin on Kuopiossa, meiltä matkaa sinne 35 km. Vastaavatko matkatoimistosta meilikyselyihin ?
 
Etsimme eilen netistä Espanjan lomia, lennot jopa 7-8 tuntia, siis häh ? Minä olen luullut, että eihän Kanarian Saarille ole niin pitkä matka, mutta on tunnin välilasku jossain, tylsää. Taidamme olla mielummin sitten kotona vaan.. Menisi 2 pv pelkkiin matkoihin !
 
Miten ihmeessä lapsi jaksaa istua sen 7 tuntia, sehän ravailee koko ajan käytävällä edestakaisin ? Kuopiosta pääsisi myös Sousseen tai Egyptiin, vähän hirvittää lähteä Afrikan puolelle pienen tytön kanssa. Turkissakin ovat melko päälle tunkevia ne katukauppiaat, Espanjassa on rauhallisempaa. Kun vaan lentokone kestäisi, Finnarilla haluaisin mieluiten matkustella !!
 
Oltiin lasten kanssa Madeiralla. Meidän kokemus paikasta oli positiivinen, monessakin suhteessa. Tosi siistiä. Ystävällisiä ja HYVIN lapsirakkaita ihmisiä. Siellä mukavan lämmintä ympäri vuoden, nyt syksyllä ainakin vielä pitkään lämmintä. Sinne oli muistaakseni noin 6 tunnin lento.
Meidän muksut on saatu pysymään lentokoneessa ihan mukavasti; aina monenlaista luettavaa ja kaikkia pikkupuuhia. Esim. tarrakirjoja on täytetty tosi pitkään ja viimeksi oli jotain magneettileluja. Niitä saa lentokentän R-kioskistakin ihan kätevästi, omasta mielestäni ennen turvatarkastuksia olevassa kioskissa parempi valikoima kuin sisällä.
 

Yhteistyössä