Minne loka/marraskuussa reissuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma

Vieras
Loka/marraskuussa pitäisi päästä johonkin lämpimään. Matkassa 1 x 3 vee, äiti ja isovanhemmat. Aikaa n viikko/max 9 päivää.

Dubai käyty kahdesti, sinne siis ei tällä kertaa.

Ehdotuksia?? Suosituksia, vinkkejä?

Kiitos!

Mä olen vähän haaveillu marraskuulla Egyptiin. En vaan ole varma minkälaiset ilmat siellä silloin on. Tarttis kuitenkin hyvät uintikelit olla kun se on reissun pääasiallinen tarkoitus - rentoutua vedessä ja auringossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:
Egypti, lämpöä noin 30 astetta.

Oih ihanaa! Sinne sitten matkoja tilaamaan. Meidän lähikentän lähdöt kun tahtoo mennä hyvissä ajoin niin ei auta liikaa venytellä että pääsee helposti reissuun!

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Turkkia mietin, noita Nazarin matkoja olen katsellut. Belek kiinnostaisi, kun siellä voisi golfatakin. Saa ehdottaa lisää=)

Suosittelen Nazaria ja Turkkia. Olemme olleet lokakuussa ja lämmin oli :)

Missä hotellissa Essi olitte? Nazarin matkoista näyttää olevan vaihtelevia kokemuksia:/

Egypti voisi olla, aavistuksen ehkä se hygienataso hirvittää...

Hmm, Eilat? Onko siellä käyneitä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eilat on aivan ihana paika!
oltiin kun vanhemmat muksut oli 1,5 ja 2,5 vuotaat.
Ainoa miinuspuoli siellä on korkea hintataso, muuten paikka on siisti ja kaunis kaikinpuolin ja Punainen meri on aivan upea! Delfiinejä ja muitakin kaloja näki uimarannalta, lapsetkin pääsivät nauttimaan vedenalaisista ihmeistä. Vedenalainen observatosio tietysti on lapsille paras paikka tutustua meren alaiseen elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Turkkia mietin, noita Nazarin matkoja olen katsellut. Belek kiinnostaisi, kun siellä voisi golfatakin. Saa ehdottaa lisää=)

Suosittelen Nazaria ja Turkkia. Olemme olleet lokakuussa ja lämmin oli :)

Missä hotellissa Essi olitte? Nazarin matkoista näyttää olevan vaihtelevia kokemuksia:/

Egypti voisi olla, aavistuksen ehkä se hygienataso hirvittää...

Kaksi kertaa Egyptissä käyneenä sanon et se hygieniasta mesoaminen on turhan hysteeristä. Ihan ok siellä pärjää käsien pesulla ja käsidesillä kuten muuallakin matkaillessa. Ihana paikka muuten mut ne kauppiaat isommissa kaupungeissa on rasittavia. Samoin kuin esim Tunisiassa ja Turkissa.

Mun mielestä taas Egyptin hygieniatasosta hysteriointi ei ole liioiteltua. Siellä riski saada vatsatauti on erittäin korkea, taitaa noin puolet matkailijoista saada. Itse en siellä ole käynyt, mutta tiedän monia ja todella moni on sen saanut. Eikä välttämättä riitä edes se, että itse huolehtii käsien pesusta jne. Riittää, että lautaseen jäänyt vesipisara ja sitten siihen laitettu ruoka ja saakin siitä sen vatsataudin. Minua itseäni jotenkin pelottaa lähteä Egyptiin, koska tuntuu hirveältä maksaa matkasta useita satasia ja sitten jos yksikin päivä menee vatsataudin takia pilalle niin ei tunnu kivalta.

Marraskuussa en kyllä enää Turkkiin tai Kreikkaan lähtisi. Liian epävakaita siihen aikaan, lokakuussa vielä ok, tosin päivälämpö harvemmin enää menee hellerajan yli, mutta merivesi on kesän jäljiltä lämmintä. Eilat on kiva ja Tunisiastakin olen kuullut hyvää.