Minne kesäreissulla 3v ja 1,5v lasten kanssa??

02.05.2008
993
0
16
Oltiin alkuun suunniteltu että Puuhamaahan lähdettäis, mutta nyt yks mun kaveri sanoikin ettei siellä ole noin pienille oikeastaan mitään :o En nyt tiedä, uskoako, vai ei, eli pitäiskö mennä kuitenkin.

No, toinen mitä aloin miettimään, niin Muumimaailma? Mites siellä? Siinä mielessä se olis huonompi, että meiltä olis pidempi ajomatka sinne... Ja sitten mietin että jaksaako 3v kävellä siellä, meillä kun ei ole tuplarattaita ollut pitkään aikaan.

No niin, auttakaas nyt mua :)

Meillä samanikäiset. En edes harkitse mitään tollasia puuhamaita vielä. Me vuokrattiin tästä suht läheltä mökki. Sellainen jossa oma vessa ja keittiö ym, ettei mikään leirintämökki. Alueella järvi, leikkipaikka, eläimiä. Lasten ehdoilla ja rytmeillä mennään, huilataan ja ollaan vaan. Touhutaan rannalla ja rapsutetaan eläimiä. Lekitään uudessa paikassa. Musta tuollainen puuha riittää hyvin tuon ikäsille. Noihin teemapuistoihin pääsee myöhemminkin. Ja kun ovat n. kouluiässä, tarkoitus tehdä pidempiä kotimaan ja miksei myös ulkomaan matkoja. Ei pieni lapsi kaipaa saati tarvitse mitään kallista ja täyteensullottua turistirysää. Mun mielestä.

Me käytiin puuhamaassa 5v,3v ja 2v nappuloitten kans. Ei todellakaan ole 3v ja 2v paikka. 5 vuotiaalle löytyi jotain.
Kyllä meillä pysyy eläinpuistot pari vuotta vielä ainakin :heart:

Muumimaailmaan kannattaa mennä ehdottomasti. Itse käytiin siellä jo kertaalleen 3v ja 1,5v lasten kanssa. Meinataan mennä vielä kesän aikana toiseen kertaan, kiva paikka oli ja lapsille sopivasti tekemistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä samanikäiset. En edes harkitse mitään tollasia puuhamaita vielä. Me vuokrattiin tästä suht läheltä mökki. Sellainen jossa oma vessa ja keittiö ym, ettei mikään leirintämökki. Alueella järvi, leikkipaikka, eläimiä. Lasten ehdoilla ja rytmeillä mennään, huilataan ja ollaan vaan. Touhutaan rannalla ja rapsutetaan eläimiä. Lekitään uudessa paikassa. Musta tuollainen puuha riittää hyvin tuon ikäsille. Noihin teemapuistoihin pääsee myöhemminkin. Ja kun ovat n. kouluiässä, tarkoitus tehdä pidempiä kotimaan ja miksei myös ulkomaan matkoja. Ei pieni lapsi kaipaa saati tarvitse mitään kallista ja täyteensullottua turistirysää. Mun mielestä.

Juu no meillä on vain yksi yhteinen koko perheen lomaviikko, ja yksi ainoa päivä milloin mennään jonnekin erikoisempaan paikkaan... Kun kaikkea tuota muuta pystytään suurinpiirtein tehdä täällä kotiympyröissäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

Juu no meillä on vain yksi yhteinen koko perheen lomaviikko, ja yksi ainoa päivä milloin mennään jonnekin erikoisempaan paikkaan... Kun kaikkea tuota muuta pystytään suurinpiirtein tehdä täällä kotiympyröissäkin.

Ok. Meillä kun ei ole lähellä vettä tai eläimiä, tuo on kiva. Mut teidän tapauksessa ehkä ei.

Miksi tuon ikäset pitää viedä jonnekki huvipuistoon??
Rannalle tai eläitarhaan on minun ehdotus.

No ollaan nyt kuitenkin jonnekin viemässä, kyllä me vanhemmatkin halutaan jossain muuallakin käydä kuin istua kotona. Ja yritetään tehdä se kuitenkin lasten ehdoilla, kyllä meillä ainakin lapset nauttii kun on jotain erilaista.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Miksi tuon ikäset pitää viedä jonnekki huvipuistoon??
Rannalle tai eläitarhaan on minun ehdotus.

No ollaan nyt kuitenkin jonnekin viemässä, kyllä me vanhemmatkin halutaan jossain muuallakin käydä kuin istua kotona. Ja yritetään tehdä se kuitenkin lasten ehdoilla, kyllä meillä ainakin lapset nauttii kun on jotain erilaista.

NO entä sirkus?
delfinaario särkäniemessä?

Me oltiin viime kesänä 2-vuotiaan kanssa puuhamaassa ja lapsi oli oikein innoissaan. Toki ei vielä kaikkea osannut, mutta kyllä siellä päiväksi puuhaa löytyi jo senkin ikäiselle. Tänä kesänä ajateltiin taas mennä. Korkeasaaressakin on jo 3-vuotiaalle katseltavaa. Hoplopissa meidän 3-vuotias viihtyy hyvin ja 1-vuotias pikkuvelikin tykkäsi pyöritellä palloja.

Just tuon ikäisten kanssa oltiin viime kesänä Muumimaailmassa, ja hyvin toimi! Tietysti se edellyttää, että pienempikin on edes jonkun muumivideon tms. elämässään nähnyt, että edes hiukan on kärryillä siitä, mitä ne valkoiset michelinukkelit on, heh. Mutta siis tosi hyvin viihtyivät, ja itsekin olin ihan positiivisesti yllättynyt. Rahaahan siellä kyllä sai menemään.

Oltiin myös kahden päivän "vaelluksella" (tietty kilometrejä ei varsinaisesti kertynyt, oisko tullut vajaa kymmenkunta), pienempi repussa ja isompi käveli ja oli rinkassa. Yö teltassa. Erittäin hyvin sujui, ja hauskaa oli, vaikka säät ei toisena päivänä suosineet. Jos ette ole aiemmin harrastaneet retkeilyä, niin ihan nuin pienten kanssa ei ehkä kannata vielä lähteä ekaa kertaa kokeilemaan.

Niin ja sitten oltiin päiväristeilyllä Tallinnassa. Sitäkin voin suositella, vaikka Tallinna ei sinänsä mikään lapsiperhekaupunki olekaan (tarkoitan että rattailla hankala kulkea ja ravintoloissa ei juuri ole lapsia huomioitu).

Yhteistyössä