Minne esikoinen synnärille lähtiessä?

  • Viestiketjun aloittaja Hjälp
  • Ensimmäinen viesti
Hjälp
Ihmettelen täs kun oon raskaana ja poika on ny noin vuoden, et kun ei ole oikein noita tukiverkkoja paikkakunnalla ja kun synnyttämään lähtö tulee niin yllättäen ja synnytyskin voi kestää vaik kuin kauan, et mihkä mie sen pojan tyrkkään ku lähtö tulee?

Onko kellään koskaan ollut vastaavaa ongelmaa vai oonko ihan tyhmä? Ei ole lähistöllä naapureita tai mammaystäviä tai mummeja tai ketään, kenen voisin kuvitella olevan joutilas noin vain milloin tahansa, kun synnytys käynnistyy.
 
Tulipeikko harmaana
Meillä on hieman sama tilanne. Hyvä ystävä asuu kyllä naapurissa, mutta voipi olla niin, että on töissä silloin. pph paikka on varattu elokuuksi ihan sitä varten, että lapsen saa sinne hoitoon niiksi päiviksi, kun olen sairaalassa (ja mies töissä). Eniten minua "huolestuttaa" jos lähtö tulee yöllä, että mitäs sitten. Kysyin sairaalasta, voiko esikoisen tuoda mukaan, jos synnytys käynnistyy yöllä. Sanoivat, että voi kyllä, mutta he eivät voi hoitaa lasta, että lapsi voi nukkua "isien huoneessa" tai sitten isän pitää olla lapsen kanssa odotushuoneessa. Siinä tapauksessa ei auta kuin synnyttää ilman iskää :( .
Sinuna kysyisin, saisitko lapselle esim. yksityiseltä pph:lta paikan siksi kuukaudeksi, milloin synnytät. Joillain paikkakunnilla kuulemma mll:n hoitajat ovat myös valmiita tulemaan hoitamaan lasta synnytyksen ajaksi.
 
Meillä on kaksi lasta, kaiken lisäksi esikoinen aloittaa ekaluokan ja mulla LA 1.9. sitten on vielä 3v pikkuveli. Asun kanssa paikkakunnalla jossa ei muita tuttuja kuin naapuri.

Neuvolassa kehotti ottamaan molemmat mukaan sairaalaan jos ei muu auta, kyllä ne kuulemma siellä hoidetaan kunnes joku tulee hakemaan pois!!!
 
no meillä tulee isä olemaan kotona lastenkanssa kun synnytyksen aika koittaa....toki sairaalaan vie jos kerkii......mies ei ole ollut mukana yhessäkään synnytyksessä.....ekassa en ees ois huolinut mukaan kun oli maistissa sen verran kun oli vuoden viimonen päivä ja poika päätti sit tulla maailmaan just sillon etu ajassa.....
 
Minun piti synnyttää meiän toinen pikkunen yksinäni, kun mies oli esikoisen kanssa sairaalan odotushuoneessa. Ei siinä rytäkässä keretty esikoista hoitoon viemään, vaan suoraa päätä mentiin synnärille. :) Se oli myös etukäteen sovittu juttu, koska osattiin varautua nopeaan synnytykseen, kun ekakin tuli aika vauhdikkaasti.
 
perhoinen84
meillä olisi tarkoitus viedä isovanhemmille,toki riippuu kuin vauhdilla joutuu lähtemään että kerkiikö ees viiä,vai viekö mies vain minut laitokselle.toki toivon että mieskin pääsisi mukaan.
 

Yhteistyössä