Minkäverran teidän 10kk lapset nukkuu/nukkui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäke

Vieras
Tuntuu,että meidän likka vetelee sikeitä erityisen paljon. On aina ollut kova nukkumaan kylläkin.. Monet sanovat että heillä nukkuu vain yhdet päikyt,mutta meillä menee kolmet, joskus jopa neljät päiväunet. Jos herää noin kello 6, käy takaisin nukkumaan 7.30-9. Sitten 11.30-12.15, seuraavaksi 15.30-16.30 ja iltaunille noin 19-20. Jotenkin siis tuntuu olevan väsynyt vähän kokoajan :/ Mistähän tuommoinen voi johtua?

Älä huoli, ihan normaalia! Meillä poika nukkui tuon ikäisenä suunnilleen saman verran, tosin yöunet olivat usein 12-13h. Jo vastasyntyneestäasti poika ollut tosi hyvä nukkumaan. Itsekin olin huolissaan, kun parikuukautisena saattoi valvoa vuorokaudessa vain n. 4h. Nykyään vajaa parivuotiaana poika nukkuu yhdet 1-3h päikkärit ja yöunia n. 11-12h. Ja välillä saattaa edelleen ottaa toiset päikkärit, jos kovin väsynyt iltapäivällä on. Ja normaali lapsi tuo tuntuu olevan :)

kaikki lapset on tietysti yksilöllisiä, ihanaa jos omat lapset ois nukkuneet noin paljon, ottivat aina vaan 5min torkkuja päivällä ja yöllä heräilivät jatkuvasti.
voihan väsymys johtua jostain muustakin (toivottavasti ei) esim. sydänviasta ym. mut sellainen ois varmaan käyny jo esille tutkimuksissa.

meidän oma 8 kk menee nukkumaan yhdeksän aikaan illalla, syö yhden kerran yöllä ja sit herää noin puol 9. Simahtaa uudestaan klo 10-11 ja nukkuu tunti puolitoista, ja kolmen neljän aikaan taas nukkuu joskus puol tuntia ja joskus jopa kolme. Vaihtelee aivan päivittäin mut on kyllä hereillä olo aikoinaan aivan virkeä:)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä on tuossa iässä nukuttu yöunet n.12h ja yhdet päiväunet n.2h. Kaikki kolme.

Jos hällä on nyt kova kasvunvaihe?

Niin no, periaatteessa se kasvuvaihe on kokoajan päällä :) Muistan olleeni eka kerran huolissani hänen ollessa 3kk ikäinen, kun oli aina vähän aikaa hereillä ja taas nukkumaan. Eikä hän ole koskaan nukkunut varmaan edes kahta tuntia päivällä vaan tollasia pätkiä. Yöt luojan kiitos menee yleensä heräämättä :)

Ei toi unimäärä mitenkään erikoiselta tunnu. Mun samanikänen herää aamulla n.klo.8, nukkuu päikkärit 11.30-14.30 ja menee sitten ilta unille n.20. Joskus unet on kahessa pätkässä toiset 11.30-13 ja toiset 17.30-19.
Eli unta tulee saman verran. Kyllähän siitä kannattaa neuvolassa kysyä jos askarruttaa..

Mun 10kk:n ikäinen herää aamulla klo 6, nukkuu aamupäiväunet 9-11 ja iltapäiväunet 14-16 ja nukkumaan menee klo 20.30-21. Mä taas oon aina luullut että meidän ukkeli nukkuu vähän, kun yöunetkin vain max 10h....