Minkäs diagnoosin annatte mulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenni"

Vieras
Viimeviikolla oli kolmepäivää n.38,5 kuumetta ja kurkku kipee. To kuume laski ja tänään on nyt nousussa uudestaan ilman sen kummosempia muita oireita, ehkä vähän päänsärkyä. Nuhaa on ollut jo useamman viikon kokoajan.

Ihmetyttää tää kuumeen nousu uudestaan ja siks hoidankin itseni todennäköisesti huomenna lääkäriin, mut onhan tätä kiva puida jo valmiiks mikä kuolemantauti mulla on.. :D

flunssaa flunssaa..jos ei kummempaa ole ni en ite menis lääkäriin es..mitä se voi sulle tehdä?
Voi myös olla että viime viikolla sairastit flunssan ja sen vuoksi vastustuskykysi oli alhaalla ja sait toisen perään.
Tää vaan on tätä aikaa vuodesta, meilläkin flunssassa joku koko ajan.

Jokases flunssaohjeessa sanotaan et pitäs käydä näytillä jos kuume nousee uudestaan parin kuumeettomanpäivän jälkeen. Tos meidän tks on helppo käydä niin käyn kyllä. Jotenki vaikee uskoo et aikusella olis kaks eri kuumetautii ihan peräkanaa. Voihan silti olla.......

[QUOTE="Jenni";25604889]Jokases flunssaohjeessa sanotaan et pitäs käydä näytillä jos kuume nousee uudestaan parin kuumeettomanpäivän jälkeen. Tos meidän tks on helppo käydä niin käyn kyllä. Jotenki vaikee uskoo et aikusella olis kaks eri kuumetautii ihan peräkanaa. Voihan silti olla.......[/QUOTE]
Nii..ittehän itsesi tunnet. Onks teillä ollu angiinaa?

Ei herranjestas lääkäriin noin kepoisilla oireilla! Nyt on influenssakausi pahimmillaan ja bakteereja/viruksia liikkeellä valtavasti! Sait nyt vain toisen taudin ja sehän on kovin yleistäkin kun vastustuskyky heikoilla toisen taudin jälkeen. C-vitamiinia 1000mg/vrk pari viikkoa että saat itseäsi kuosiin, lepää ja juo paljon!

• Tykkää
Reactions: ohukainen
[QUOTE="Jenni";25604889]Jokases flunssaohjeessa sanotaan et pitäs käydä näytillä jos kuume nousee uudestaan parin kuumeettomanpäivän jälkeen. Tos meidän tks on helppo käydä niin käyn kyllä. Jotenki vaikee uskoo et aikusella olis kaks eri kuumetautii ihan peräkanaa. Voihan silti olla.......[/QUOTE]

Miksi? Jos ei muita oireita ole kuin kuume, nuha ja pieni päänsärky niin ihan turha on lääkäriin mennä. On ihan tavallista että aikuisellekin iskee kaksi tautia peräkanaa kun vastustuskyky on ensimmäisen taudin jäljiltä vielä huono.

[QUOTE="Jenni";25604950]No se vois kyllä olla mahollista. ...pitääpäs tutkailla itseään...[/QUOTE]

Laita kasvot alaspäin ja jos tunnet TODELLA pakottavaa tunnetta niin sinulla on se. Lisäksi poskiontelontulehduksen tunnistaa puheäänestä.

Mut eiks se just oo kumma jos ei juurikaa mitään normiflunssan oiretta oo ja silti kuumetta pukkaa... Ja niin, en mä nyt ihan välttämättä sinne lekuriin oo juoksees, onha täs aikaa viel kattella mitä täs viel kropas tapahtuu..

Dropit on vedetty kyllä d:t, c:t, hunajat, valkosipulit, ja määrätkin on kyl kohillaan.. :)

vaalea yksilö, tarkotatko tosiaan tuhat mg/vrk?
Mä ostin tänää cporeita, jossa on 80mg yhessä poreessa ja sanotaan et saa ottaa vaa yhden/vrk..

Todellakin flunssakautena suositellaan 1000mg/vrk, samoin tuo on oiva ensiapu virtsatieinfektioon. Itse oon saanut vti:n menemään ohi ilmen antibiootteja kun oon juonut valtavat määrät karpalomehua ja ottanut kuurina c:tä 1000mg.

• Tykkää
Alkuperäinen kirjoittaja Vaalea yksilö;25604999:
Laita kasvot alaspäin ja jos tunnet TODELLA pakottavaa tunnetta niin sinulla on se. Lisäksi poskiontelontulehduksen tunnistaa puheäänestä.

Tuntu painetta toisel puolella. Oon ajatellu sen olevan hammassärkyy, ke olis hammaslääkäri ja jossain silläsuunnalla olis reikähammas. Mut jos se kipu oliski poskiontelosta... Hmm...

[QUOTE="Jenni";25605003]Mut eiks se just oo kumma jos ei juurikaa mitään normiflunssan oiretta oo ja silti kuumetta pukkaa... Ja niin, en mä nyt ihan välttämättä sinne lekuriin oo juoksees, onha täs aikaa viel kattella mitä täs viel kropas tapahtuu..

Dropit on vedetty kyllä d:t, c:t, hunajat, valkosipulit, ja määrätkin on kyl kohillaan.. :)[/QUOTE]

Tiedätkö edes mikä on kuume? Sehän on oman elimistön keino taistella taudinaiheuttajaa vastaan. Harmi vaan että niin monet turruttavat kuumeen heti vaikka se olisi paras keino parantua ihan ilman lääkkeitä. Antibiootti on kaikista turhin asia joita lääkärit määräävät ihan liian herkästi.

No jopas, kuule oon tästä hyvin kiitollinen. Ei ne mulle mistään tuommosesta kertonu, sanovat vaan et tää mitä ostin et on hyvä ja yks päivässä. laitanpa het tilaukseen, ku on edullinenki, tästä purnukasta maksoin saman verran ja siis vaan 80mg c-vitamiinia.

Tiedän mikä on kuume, enkä sitä mielelläni laskis, paitsi jos pitää hoitaa taudista huolimatta kolmee alle viisvuotiasta. Ollaan jo 6v syöty nimenomaan kans tonnisia C- vitamiinejä. D-vitamiini annoksetkaan ei oo mitään pieniä. Antibiootteja en mielellään ota, lapsenkin korvatulehdus viimeksi hoidettiin valkosipulilla.

• Tykkää
Reactions: Vaalea yksilö
No jopas, kuule oon tästä hyvin kiitollinen. Ei ne mulle mistään tuommosesta kertonu, sanovat vaan et tää mitä ostin et on hyvä ja yks päivässä. laitanpa het tilaukseen, ku on edullinenki, tästä purnukasta maksoin saman verran ja siis vaan 80mg c-vitamiinia.

Ja tästä voit lukea: Vitamiinin yliannostus :: Terveyskirjasto eli c-vitamiinin yliannostusta ei tarvitse pelätä. Ja kuten tuossa sanotaankin, liika määrä erittyy vaan virtsaan eli jos on virtsatieinfektio-oireita eikä pääse lääkäriin, on paras ensiapu c-vitamiinin yliannostus jolloin c-vit.erittyy virtsaa ja estää vti-bakteereja kiinnittymästä!

• Tykkää
[QUOTE="Jenni";25605128]Tiedän mikä on kuume, enkä sitä mielelläni laskis, paitsi jos pitää hoitaa taudista huolimatta kolmee alle viisvuotiasta. Ollaan jo 6v syöty nimenomaan kans tonnisia C- vitamiinejä. D-vitamiini annoksetkaan ei oo mitään pieniä. Antibiootteja en mielellään ota, lapsenkin korvatulehdus viimeksi hoidettiin valkosipulilla.[/QUOTE]

Voimia!

Yhteistyössä