Minkälaisilla tuloilla pärjäätte hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten muilla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten muilla?

Vieras
Meille tulee tilille yhteensä miehen kanssa noin 3 tonnia, lapsilisät mukaan luettuna. Olen siis nyt äitiyslomalla. Lainaan menee 975e. Hyvin on pärjätty, säästöönkin jää hyvin. Tosin köyhäksi tuntee itsensä monien rinnalla ja varsinkin asuntomarkkinoilla. Meillä kolme lasta ja kaksi aikuista.

Nettona aika tarkalleen kaks tonnia mukaan lukien lapsilisät ja elatusmaksut. 2 kouluikäistä ja minä. Pärjäämme mainiosti, vaikka asumme vuokralla yksityisellä pääkaupungissa.

Meidän nettotulot reilut 5000, lainaan menee viidennes. Säästöön saadaan myös, mutta kyllä täällä asuminen on myös kallista muidenkin menojen puolesta. Ruoan osuus tuloista on monia perheitä enemmän.

2 aik. ja 2 lasta, miehen tulot jotain 3000e + lapsilisät, kotihoidontuli, eli n. 3700e.

En valita, hyvin pärjätään :) autolainaan menee 140e, vuokraan 350e, säästöön joka kuukaus jotain, tässä kuussa meni 1500e.

meillä tulot n 2900e ja tuntuu et me ollaan aina pa.. :D ja asuntolainaa lyhennetään n.900e/kk..nyt ku aloin ihan tarkemmin miettiin ni meillähän pitäs asiat olla hyvin.. :) mut silti koskaan ei ylimäärästä rahaa ole. :(

Meillä tulot noin 2800 euroa netto lapsilisät mukaan lukien. Maksetaan yli 800 asuntovelkaa ja lisäksi sähkö, vesi, tontin vuokra ym.

lapset harrastavat, joten asumisen ja muiden menojen lisäksi ei säästöön jää mitään. Mutta minulle riittää se, että lyhennämme asuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja heikosti...:
Meillä tulot noin 2800 euroa netto lapsilisät mukaan lukien. Maksetaan yli 800 asuntovelkaa ja lisäksi sähkö, vesi, tontin vuokra ym.

lapset harrastavat, joten asumisen ja muiden menojen lisäksi ei säästöön jää mitään. Mutta minulle riittää se, että lyhennämme asuntoa.

jos säästöön tai ulkomaanmatkoihin haluaisin rahaa, pitäisi molempien käydä töissä. mutta kun olen työtön.

miten te kaikki saatte nuin paljo rahhaa :O
me saahaan lapsilisien kanssa n. 2400, ja meitä on 7 henkeä.
Asuntolaina lyhenee joka kk. ja yritetään saaha jotain aina muutakin tehtyä, esim talomaaleja ym näin kesällä pitää ostaa...
Aina on rahat kaikki :(

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Asuntolaina lyhenee joka kk. ja yritetään saaha jotain aina muutakin tehtyä, esim talomaaleja ym näin kesällä pitää ostaa...

Mies on keski-ikäinen ja korkeakoulutettu, ja tekee ptikää päivää töissä, joten ei mielestäni saada mitenkään hirveästi rahaa siihen nähden.

meillä nettotulot n.3200e/kk..josta menee talolaina ja mun opintolaina ja jotain laskuja..hyvin pärjätään!!lapsia 3 ja aikuisia 2...4:jäs lapsi syntyy ensi maaliskuussa=D

Meillä myös tulot n. 5000 sisältäen elarin ja lapsilisät, lapsia on 3, aikuisia 2. Asumiseen meillä menee melkein 40 prosenttia tuloista, siis laina, yhtiövastike, lämmitys. Isoja kuluja ovat myös päivähoito 401 euroa, onneksi keskimmäinen menee kouluun, niin kulut putoavat jonkin verran, iltapäiväkerhosta maksetaan tosin myös. Lisäksi ruokaan menee iso summa, vakuutuksiin, tv-lupaan jne. Säästöön tuosta ei hirmusti kerry, rahaa menee kyllä rahastoihin, ja meillä on varaa käydä parilla risteilyllä vuodessa, mutta etelän lomille vain kerran kahdessa kolmessa vuodessa. Mies on ollut aiemmin myös pitkään työttömänä, joten tietyt hankinnat ovat sitten vain kasaantuneet, kun ei esim. omia vaatteita ole ollut varaa uusia.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Meilläkin tippuu tulot n. 500 euroa kun jään elokuus hoitovapaalle. Eli sillon tulee n. 2500e. Tiukkaa tekee mutta sitä varten on säästöt. Oisin voinut valita töihin menonkin ja hiukan leveämmän leivän mutta haluan olla lasten kanssa kotona ainakin vielä jonkin aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
no jos olis tulot KUMMALLAKIN noin 2000 bruttona. nettona siis noi 1500eli yhteensä noin 3000e/netto. Siltikin jäisimme alla keskitulon

siis tarkoitatko, että tuo netto 3000 tulisi asumistukien ym päälle vai maksaisitko kaiken itse tuosta ?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
no jos olis tulot KUMMALLAKIN noin 2000 bruttona. nettona siis noi 1500eli yhteensä noin 3000e/netto. Siltikin jäisimme alla keskitulon

siis tarkoitatko, että tuo netto 3000 tulisi asumistukien ym päälle vai maksaisitko kaiken itse tuosta ?

työtulot 3000, niin ei saa asumistukia ym.

Yhteistyössä