Minkälaisilla tuloilla ja miten nopeasti ajattelette, että perhe saa 30t säästöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aisha"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aisha"

Vieras
Paljonko pitää tienata ja montako vuotta, että saa 30t säästöön? Tässä siis mahdollisuus kahdella ihmisellä säästää.
Menoja nyt on vaikea kenenkään yksilöidä, mutta jos ajattelee ns. "normaalit" menot ja normaalia rahankäyttöä ja asuinpaikkana ei ole pk-seutu.

Kauanko itsellänne menisi ja oletteko kenties saaneet jo ko. summan?

2 aikuista, asuttiin kaksiossa tosi ahtaasti, vuokra n. 450e. autoilua mahd vähän. mies ylitöissä aina kun mahdollista. säästettiin vuodessa 20t. mutta vaati kyllä nuo uhraukset asumisessa ja miehen jaksamisessa raataa töissä, välillä oli 8 viikkoa putkeen töissä. se oli jo paha.

No jos ajatellaan ns. normaalitapausta ja perhettä. Uskoisin myös, että aika nuoria ihmisiä? Ei siis mitään viisikymppisiä?
Jos on keskituloinen, asuntolainat, vakuutukset, asumiskulut, laskut, harrastukset, autot, vaatteet, kesälomat ja joulut verottaa aina yms.. niin jos säästää erityisesti tuota summa niin sanoisin että 8-10v

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26063758:
2 aikuista, asuttiin kaksiossa tosi ahtaasti, vuokra n. 450e. autoilua mahd vähän. mies ylitöissä aina kun mahdollista. säästettiin vuodessa 20t. mutta vaati kyllä nuo uhraukset asumisessa ja miehen jaksamisessa raataa töissä, välillä oli 8 viikkoa putkeen töissä. se oli jo paha.

aikaa tästä 6v, joten palkkataso vähän muuttunu. mulla sh palkka ja miehellä perusduunarin palkka, joka pienempi kuin mulla. ylitöistä sai aina n. 500e/viikonloppu lisää. ei muuten ois noin nopeasti onnistunu.

Pekka ja Pirkko Perusmäki + lapset Nico ja Jessiina

Nettotulot yhteensä 4000

Asuntolaina kuluineen 1000e
Asumisen kulut (sähkö,vesi, mahd. verot jne) 500e
Vakuutukset 200
Maitokauppalasku 700e
muut laskut, kuten puhelimet, netti jne 200e
harrastukset 150e
Lääkärikulut 25e
Bensat 150e
Vaatteet, synttärit, harrastusvälineiden hankinta keskimäärin kk:ta kohti: 200

3125e mun huonolla matikkapäällä.. Sitten joulut ja kesälomareissut yms verottoo aina varmaan tonni parin per vuosi ja yllättävät kulut, kuten auton korjaaminen, uusi pakastin, tapetoiminen yms..

5-6v ??

Mäkin aattelisin että ehkä n. 5 vuotta. Kuussa saatais helposti 500 e säästöön eli vuodessa 6000 eoroa. 5 vuotta siis. Meillä nettotulot kun molemmat töissä (itse olen nyt äitiyslomalla) 4500 euroa. Varmaan saatais tonnikin säästöön jos ois pakko, mutta se vaikuttaisi jo selkeesti elintasoon. Toi 500 ei tunnu missään.

Me saadaan pihistelemällä 300e kuukaudessa säästöön, mutta tietenkään joka kuukausi ei jaksa pihistellä.

Pienituloisia ollaan, 1 lapsi, minä saan kelalta verojen jälkeen 450e/kk, mies saa palkkaa verojen jälkeen noin1250e/kk, lapsilisä 100e ja 120e asumistuki.

eli noin 8vuotta meinisi saada näillä rahoilla 30tonnia kasaan.

Yhteistyössä