Minkälaisia perheitä sinä pidät roskasakkina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pidä perheitä roskasakkina.

Roskasakkina muuten pidän esim. eläinrääkkääjiä ja lastenhakkaajia. Moiset roskat vois poistaa muiden elämää saastuttamasta.

En mitään enkä ketään. Säälin sellaisten perheiden lapsia joissa vanhempien tarpeet (esim. päihteet, ura, vapaa-aika) menevät räikeästi lasten tarpeiden edelle.
Ja ennenkuin joku älähtää esim. vapaa-ajasta, tarkoitan sellaisia perheitä joissa lapsi on joka päivä pitkän päivän päiväkodissa, josta viedään jollekin tutulle/mummille hoitoon, jotta vanhemmat pääsevät harrastuksiinsa ja viikonloput toiseen mummolaan, että vanhemmat pääsevät juhlimaan.

Sellaisia, jotka uhoavat kovaan ääneen ja joiden pitäisi saada kaikki ilmaiseksi tekemättä itse yhtään mitään sen eteen, rahasta lähtien. Mistään ei pidetä mitään huolta, kaikki sellainen on ihan turhaa. Auto hankitaan kertakäyttöperiaatteella, ostetaan se halvin ja ostetaan uusi, kun jotain hajoaa, bensan osto siihen on se ainoa juttu mitä itse tehdään. Lasten tarvikkeiden ja muiden juttujen kanssa on sama juttu, ei niille mitään kalliimpaa kannata hankkia, kun hajoaa kuitenkin heti. Veikkaan, että pikkuisen enemmän sijoittamalla vaikka vaunuihin, niin niillä pärjää pidemmälle halvemmalla kuin niillä vähintään viisillä, joita hankitaan entisten tilalle. Itketään aina rahapulaa, kuitenkin sitä tuntuu aina riittävän tupakkaan ja kaljaan.

On fiksumpaa olla lokeroimatta tuolla lailla negatiivisesti. Se antaa nimittäin ihmiselle ikään kuin luvan käyttäytyä leimaansa vastaavalla tavalla. Roskasakilta odotetaan roskasakin käytöstä, ja mitä ihmisiltä odottaa, sitä yleensä myös saa. Jos pitää antaa vaikka korjaavaa palautetta, on paljon parempi kiinnittää huomiota yksittäisiin piirteisiin rakentavalla tavalla.

• Tykkää
Reactions: Data
Kyllä mä halveksin sellaisia kun nostavat kaikki mahdolliset tuet vääryydellä eivätkä edes tajua yhtään hävetä vaan pitävät sitä jonain helvetin oikeutenaan, kalja ja rööki kun ei saa loppua.

Yhteistyössä