Minkälaisia ongelmia teillä on ollut myyntipalsta-kauppojen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkea sitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikkea sitä

Vieras
Minulle kävi näin. Kysyin tekstiviestillä, että onko kissaa vielä varattu? Myyjä vastasi, että se on vapaana. ja pyysi kertomaan kodistamme ja perheestämme s.postilla. Minä kerroin ja hän vaikutti todella tyytyväiseltä, sanoi, että juuri tuollaisen kodin haluaakin kissalle antaa. Sitten sovimme että käymme kissaa katsomassa. Jouduimme perumaan sairastelun vuoksi tapaamisen, ja uutta tapaamisaikaa ei tahtonut millään irrota. Parin päivän välein meilailimme n. viikon ajan. Ilmoituksessa hän mainitsi että kissan voi hakea 12 pv, nyt ilmoitti että pv onkin 19pv. Tätä ihmettelin. no, eipä mitään, kissan kuitenkin sieltä saamme, joten voidaanhan me viikko vielä odotellakin. Nyt ilmoitti, että koska en hänen viestiinsä ollut vastannut parin tunnin aikana oli varannut kissan toiselle ja mietti nyt että kummalle sen meistä antaisi.No, viimeisin viesti oli että antaa kissan sille toiselle koska en missään vaiheessa ole sanonut että haluan VARATA kissan, meillä oli kuulema vain tarkoitus käydä sitä katsomassa. no, huh, huh, miksihän ihmessä menisimme kissanpentua katsomaan, jos emme sitä haluaisi itsellemme. Ei meillä ole tapana käydä katselemassa pentuja huviseen aikamme kuluksi. Ja sanoi, että hän tarjosi meille monta kertaa mahdollisuuden varata pennun, ei kyllä missään vaiheessa kysynyt, että haluammeko varata pennun. Joten jotain hämärää tässäkin kaupassa tais olla jo alunperin. Oikeastaan hyvä, että peruuntui emmekä menettäneet rahojamme

Joo onhan noita kokemuksia. Löysin lapselle potkulaudan joka oli laitettu varmaan kk sitten palstalle myyntiin. Kysyin onko lauta vielä myynnissä. Ja myyjä kertoi olevan. Varasin laudan ja kerroin koska pääsisin sitä hakemaan ja sopisiko se myyjälle. Sillä hetkellä kaikki sopi mitä ehdotin.

Kunnes tuli viestiä että saako myydä toiselle joka tulisi hakemaan aikasemmin,että olisinko oikeasti ottamassa tuotetta. Kerroin että olisin ottamassa,mutta en pääse aikasemmin tulemaan. Myyjä ilmoitti että no,kysele lautaa vielä illalla jospa se ei ole mennytkään.
Siihen ilmoitin että voit pitää lautasi sitten kerran näin vaikeaksi menee. Ei siis ollut edes varma tuleeko toinen ostaja hakemaan.

Itse myyn paljon tuotteita palstoilla ja olen siitä pitänyt kiinni että eka kysyjä ja kiinnostunut saa sen. Vaikka hakisi vasta vkon päästä ja toka ostaja hakisi heti huomenna. Ilmoittanut tokalle halukkaalle että ilmoitan jos ei eka varaaja haekaan tuotetta. Ei ole ollut ongelmia.

Tälläinen kissa-hiiri ostos kyrsii.

Just noin. Se joka eka kysyy niin on jonotuslistalla ekana. Samat mieltä minäkin. Minäkin olen jonkun verran myynyt. Ja jos ekasta kysyjästä ei alakaan kuulumaan mitään, varmistan ja otan häneen yhteyttä, että onko vielä kiinnostunut, koska täällä olisi jo toinen ostajakin. Näin sen pitäisi mennä jos osaa käyttää maalaisjärkeä.

Ymmärrän että myydään ensimmäiselle hakijalle mutta meni maku kun sanoin
että luonnollisesti tulen ensin katsomaan onko niin hyvässä kunnossa kuten luvattiin kun ei ollut antaa kuin yksi kuva,
myyjä ilmoitti ettei halua jäädä miettimään ostanko minä sen vai en ja piti heti antaa vastaus.
Sanoin edelleen että ostan ja minulla on tasaraha mukana JOS vaan pöytä on luvatunlainen ja sovittiin alkuun että tulen seuraavana päivänä siis pöytää katsomaan ja mahdolisesti ostamaan.
Myi sitten seuraavalle kiinnostuneelle (omien sanojensa mukaan)
kun en ollut varma kelpuutanko pöytää :O
Ja tarvi sitä rahaa ja halusi olla varma että saa rahaa :O

Mulla kaupat vielä kesken. Harvinaisen nihkeää touhua. Tingin hintaan mukaan postimaksun, myyjälle ensin ok, myöhemmin alkoi perumaan. En suostunut ja myyjälle ok. Oli jo postittamassa, mutta ei ehtinytkään. Nyt odotan mielenkiinnolla, milloin ehtii vai ehtiikö ollenkaan.

Laitoin ilmoituksen että annetaan pyykkikone, 20v vanha mutta toimii meille vain aivan liian pieni. Ekalle hakijalle.
Pari kiinnostunutta oli, toiselle ei sitten käynytkään mutta toinen oli vielä kiinnostunut kun tuli kolmas kyselijä. Ilmoitin tälle kolmannelle, että yksi on kiinnostunut, odotan iltaan asti kuuluuko mitään. Laitoin heti viestin että onko kiinnostunut kun ottajia olis, ei vastausta. Illalla sovittiin sitten haku seuraavaksi päiväksi tämän kolmannen kanssa.

N. tunti siitä kun kone oli haettu, tämä toinen kyselijä laittoi viestin että vieläkö kone on vapaa ja puhelinnumeronsa. Voi ttuprkl ja varmasti tein selväksi heti ekassa viestissä että haluan koneesta HETI eroon koska on keskellä vessan lattiaa.

[QUOTE="huoh";30054120]Laitoin ilmoituksen että annetaan pyykkikone, 20v vanha mutta toimii meille vain aivan liian pieni. Ekalle hakijalle.
Pari kiinnostunutta oli, toiselle ei sitten käynytkään mutta toinen oli vielä kiinnostunut kun tuli kolmas kyselijä. Ilmoitin tälle kolmannelle, että yksi on kiinnostunut, odotan iltaan asti kuuluuko mitään. Laitoin heti viestin että onko kiinnostunut kun ottajia olis, ei vastausta. Illalla sovittiin sitten haku seuraavaksi päiväksi tämän kolmannen kanssa.

N. tunti siitä kun kone oli haettu, tämä toinen kyselijä laittoi viestin että vieläkö kone on vapaa ja puhelinnumeronsa. Voi ttuprkl ja varmasti tein selväksi heti ekassa viestissä että haluan koneesta HETI eroon koska on keskellä vessan lattiaa.[/QUOTE]

No joo,tämä on sitä että ihmisillä on muutakin elämää kuin kytätä milloin voi mitäkin hakea. Ei voi myynti olla tunnista kiinni.
Tätä juuri tarkoitin että kun mennään lupaamaan tuote seuraavalle varatulle eikä jakseta odottaa että sen kanssa sopii kaupat. Kaikki kun ei voi olla sekunnissa vastaamassa ja samana päivänä hakemassa tuotteita.
Tälläinen kaupankäynti juuri veetuttaa. Ja myyjän hätäisyys kaupan käynnissä.

No joo,tämä on sitä että ihmisillä on muutakin elämää kuin kytätä milloin voi mitäkin hakea. Ei voi myynti olla tunnista kiinni.
Tätä juuri tarkoitin että kun mennään lupaamaan tuote seuraavalle varatulle eikä jakseta odottaa että sen kanssa sopii kaupat. Kaikki kun ei voi olla sekunnissa vastaamassa ja samana päivänä hakemassa tuotteita.
Tälläinen kaupankäynti juuri veetuttaa. Ja myyjän hätäisyys kaupan käynnissä.

Samat on mietteet. Ehkä ois kannattanut laittaa että se joka ekana hakee niin saa! Mulla ton kissa-kaupan kanssa myyjä oli kans liian hätäinen! Vaikka kissa on siellä vielä edelleen, ei ole vielä edes luovutusiässä, joten olisi kyllä ollut aikaa sopia tarkemmin aivan kaikesta.

Kaikkien pitäisi tajuta, että yksityiseltä yksityiselle kaupankäynnissä kauppa on clousattu vasta sitten kun raha ja tavara ovat vaihtaneet... ei siellä ole mitään kuluttajansuojalakeja, "reilun pelin" henkeä tai lupauksia, varauksia ja sopimuksia. Myyjää ei kiinnosta, ostajaa ei kiinnosta... se on ongelma jos siitä sellaisen haluaa tehdä. Myyjä myy ekalle kuka tökkää rahat kouraan ja ostaja jättää tuotteensa noutamatta/ostamatta jos tulikin aikaisempana iltana kaljoteltua ne rahat.

Se vaan on pelin henki. Pitää ostaa kaupasta jos siihen ei lähde mukaan.

Yhteistyössä