Minkälaiset tyynyt ja peitot teidän n. 2-5V:lla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Meidän lapsella on ollut jostain 1-2 v:stä alkaen aikuisten kokoinen peitto, eli heti kun siirtyi pois pinnasängystä isompaan. En ole nähnyt mitään ongelmaa isokokoisessa peitossa. Sitä paitsi kätevää, jos lapsi huutaa painajaisissaan rauhoittelemaan, voi itsekin nukahtaa viereen, kun aikuinenkin mahtuu peiton alle. Lisäksi tuo lakanajuttu on paljon helpompaa näin.

Mun 5v on aikusten peitto ja litteä normityyny. Sillon kun se harvoin käyttää tyynyä. 2v vielä oli vauvatyyny ja junioripeitto. Eihän tolle ois riittäny 4v millään enää vauvasetin täkki.

Meillä sirryttiin peitoissa vaiheittain, lapsi ei tykänny liika suurista ja seuraavaan sitte mentii aina edellisen jäädessä lykyeksi. Ei se lakanoidenkaan suhteen vaikeaa ollu. Löyty niin vauvakokoa kun junioirikokoakin.

Meillä 5 v:llä juuri tuollainen lasten Muumi-tyyny ja juniorikokoa oleva untuvapeitto. Olen miettinyt siirtymistä aikuisten peittoon, mutta sitten jää kaikki ihanat vanhaa kuosia olevat Muumi-pussilakanat pois.

Meillä vajaa 5v:llä käytössä "juniori" kokoinen täkki ja joku matala lasten tyyny. Lapsi on vähän päälle 100cm, joten jatkettava lastensänky vielä minimipituudessa eikä siihen oikein mahdu aikuisten täkkiä.

Vauvapeiton ja aikuisten peiton välissä oleva peitto, juniorpeittoko sen nimi on?! Tyyny kans sellainen ohut littana, samaa sarjaa peiton kanssa. Lapsi kohta 3v. Olen kyllä miettinyt että milloin olis aikuisten peiton vuoro, mutta hyvin tuntuu viihtyvän noiden lasten kokojen kanssa. Mummolassa aikuisten tyyny on ainakin liian korkea ja haluaa nukkua siellä ilman tyynyä.

Mulla 2- ja 5-vuotiailla kummallakin aikuistenkokoa olevat peitot ja tyynyt. Kummatkin olleet alusta alkaen normikokoisella peitolla, kun aloittivat kuitenkin perhepedissä mun vieressä... Mun mielestä suomalaiset muutenkin nukkuu jotenkin ankeasti, pitäisi olla sellaset postimerkkiliinat päällä postimerkkisängyissä... Meillä 5vee nukkuu nyt 120cm leveässä sängyssä, 2vee 90cm leveässä. Vanhemmilla se 180cm yhteensä.:)

Meillä on ollut isoon sänkyyn siirtymisen jälkeen kaikilla lapsilla isot aikuisten peitot. Ja isoon sänkyyn ovat siirtyneet n. 1-1,5 vuoden iässä. Ei kai nelivuotias enää ees mahdu vauvapeiton alle ilman että jalat jää näkyviin :O

Aikuisten peittokoko on paras ja taloudellisin, kun voi käyttää samoja pussilakanoita aikuisten kanssa tai lasten pussilakanat menevät niin kauon kuin lapselle ne kelpaa.

2-veellä on lasten tyyny, pieni ja littana. Peittoa se ei käytä. Illalla tahtoo, että peitellään fleecehuovalla, mutta potkii sen jo pois päältään ennen kuin nukahtaa. Usein se tyynykin mytätään jonnekin.