Minkälaiset lähtöohjeet oot neuvolasta saanut (synnyttämään) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Mulle sanottiin että kun kipeitä suppareita on tullut tunnin ajan 10min välein, niin pitää mennä. Mun mielestä se on aika nopsaa...siis olin ajatellut kyllä kärvistellä kotona kauemman aikaa jos en kamalan kipeä ole.

Mutta onko muut saaneet samanlaisia ohjeita vai oonko mä taas vaan niin erityistapaus...?

Lisäksi tietty sanoi vesien menon tai verisen vuodon, mutta noi supparit oli ylläri!

En muista ihan tarkalleen miten ekan aikana, mutta suunnilleen samoin kuin sulla.
Sen jälkeen ovat vain sanoneet että tiedät kyllä sitten.
Ja niin se kai ois hyväkin, eli sitten kun itsestä tuntuu siltä.

sanottiin et kun supistuksia tulee säännöllisesti 10min välein, lapsi vedet menee tai jos tiputtelee lapsivettä, runsas verinen vuoto tai jos ei pärjää kipujen kanssa...

Tuota luokkaa se oli mullakin.

Mut kyllähän tuosta tietää, että synnytys on todella käynnissä, niin samahan se on lähteä.
Jos sieltä tuleekin nopeaan. Kolmannesta voi edetä jo vauhdilla.

Tuo riippuu tosi paljon siitä, kuinka kauan menee matkassa sairaalaan. Toisen ja kolmannen synnytyksen kohdalla oletetaan, että kaikki etenee nopeammin kuin ensimmäisellä kerralla. Mulla on tunnin matka sairaalaan ja jos vielä neljättä teen sain ohjeeksi lähteä heti, kun jotakin tunnen. Viimeisen synnytyksen kesto oli kokonaisuudessaan 4 h 30 min, josta säännöllisiä supistuksia oli 1,5 h.

Yhteistyössä