Minkälaiset hanskat ja miten ne saa puettua taaperolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gongi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gongi

Vieras
Lapsi palelee muutenkin herkästi eli täytyisi jo käyttää jotain muitakin kuin ohuita lapasia.

Olen nyt ostanut kahdet rukkaset joissa on vetskari sivulla mutta en vain ymmärrä miten saan ne puettua lapselle niin, että peukalo menee paikoilleen. Ollaan ulkoiltu niin, ettäpeukalon paikka jää tyhjäksi mutta ei sekään ole kivaa kun lapsi ynisee hermostuneena ja nostaa rukkasia minua kohti kun ei saa niillä otettua mitään leluja yms. maasta. Ulkoilut jääneet nyt kylmillä ilmoilla todella vähään kun lapsi ei tunnu tottuvan siihen ettei pysty ottamaan mitään käteen noilla hanskoilla ja ulkoilu menee hetkessä huutamiseen ja kiukutteluun. Mutta en nyt viitsi antaa olla ilman hanskojakaan kun useana aamuna maa on ollut ihan kuurassa ja kylmä tuuli.

Neuvokaas nyt joku avutonta esikoisen äitiä :)

Millä saat ne sormet siis peukalon
eroteltua siellä hankan sisällä? Ainakun laitan hankat lapsi laittaa käden hanskan sisällä nyrkkiin ja peukalo on ilmeisesti siellä nyrkin keskellä. Muutenkin on niin eläväinen, että saa kävellä perässä kun koittaa pukea.

Kesää odotellessa... :)

Lyhyesti: harjoitus tekee mestarin. Hanskat on hankalat taaperolla, mutta harjoittelemalla opitte sopivan tyylin, että peukalokin menee paikalleen. Meillä esikoinen oppi melko nopeasti pitämään peukun erillään muista sormista, kun muutaman kerran näytti oikean asennon.

Onhan hanskat oikean kokoiset? Liian pieniä et saa fiksusti käteen millään konstilla. Kaveri ratkaisi pulman ostamalla yhtä (tai kahta) numeroa liian isot hanskat ja laittoi ohuet lapaset alle. Oli kuulemma helpommat pukea.

Lapsen käsi hanskaan. Itse pujotat etusormesi vetoketjun kohdalta sisään (lapsen peukalon ja muiden sormien väliin) ja "nappaset" sillä lapsen peukalon omalle kohdalleen. Tämä siis reimateceissä.

Lapsen käsi hanskaan. Itse pujotat etusormesi vetoketjun kohdalta sisään (lapsen peukalon ja muiden sormien väliin) ja "nappaset" sillä lapsen peukalon omalle kohdalleen. Tämä siis reimateceissä.

justiinsa näinn minäkin teen. pidät siis vasemmalla kädellä hanskan läpi nyrkkiä paikallaan ja oikealla etusormella koukit peukun paikoilleen. kannattaa mennä ulos rattaisiin pukemaan tai pukea hanskat ekana niin vältyy hikiraivoilta jos vähän aluksi kestää.
vetokejuttomissa hanskoissa koukit sieltä hanskan suulta. jotkut vetoketjuttomat on itseasiassa aika helppoja laittaa, riippuu muotoilusta. ainakin peukalopotit , elsa pitkäset, remut on hyviä