Minkälaiset Emmaljunga yhdistelmävaunut meille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaupunkilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja linkkejä;26443309:
Kirjoitin vahingossa mallin väärin. Mutta tässä linkkiä:
Lastentarvike Baby Style Oy - Mutsy Urban Rider Yhdistelmävaunut

Mutsy Urban Rider runko ilmapyörillä - Nahka-aisalla - Lastenturva.fi

Lastenturvassa myydään myös istuimia, mutta en tiedä, että miks tuolla nettisivuilla ei voi ostaa noita paketteina. Mutta ystävämme osti juuri nämä vaunut lastenturvasta.

Meillä siis on runko, kova vaunukoppa, istuinosa, erillinen valtava kauppakassi

Kiitokset linkistä. :) Hirvittävän kallis vain toi.. Pari sataa euroo lisää ja saat jo Stokken. :D

Itse oon nyt ihastunut noihin Mutsy Transporter rattaisiin. Vaunukopan kanssa yhdessä liikkeessä saisit uutena vain 575€. Ei paha hinta uusista rattaista. :)

[QUOTE="Vieras";26443324]Mut mieti, että jos ostat nyt uutena, 800-900€, niin voit myydä ne vuoden, kahden päästä min. 500€:llä. Silloin hinnaksi tulee 300-400€, mutta jos ostat käytettynä, niin niistä ei enää paljoa myydessä saa kun ovat jo niin monta vuotta vanhat.

Mutta sitten kyllä kannattaa säilyttää hyvin...[/QUOTE]

Kyllä ne vanhat rattaat tuntuvat menevän enemmän kuin hyvin kaupaksi. :) Joten se tuskin tulee olemaan ongelma. Moni parhaillaan huuto.netissä tuntuu ostavan niitä jopa "Osta Heti" hintaan. Meillä vielä hintaa laskee se, että taloudessa on kissoja, joten en mielelläni pistä maltaita vaunuihin, joista en tuu saamaan paljon takaisin, koska meillä on lemmikkejä. Mieluumin ostan 300-500€ rattaat ja myyn ne sit vuoden-kahden kuluttua (riippuen kuinka vanhat ja missä kunnossa jne) 100-300€. :)

nenne89: Jotenkin musta tuntuu, ettei toi liina hommeli oo mun juttu. :D Mutta en sitten tiedä, kattoo sitä sitten. Kiitokset silti vinkistä. :)

Näin kaupingilla tänään Emmaljungan Nitro City yhdistelmävaunut kopalla. Ne näyttivät erittäin näppäriltä ja kevyiltä. 11,3kg City Bagilla.

Meillä on City Cross, ja olen niihin erittäin tyytyväinen. Meillä ne ovat käytössä hyvässä kunnossa ja vioitta, jo kolmatta vuotta. Niistä on pidetty hyvin huolta kylläkin; rasvattu pyörät ja pesty säännöllisesti.

Tuo Nitro City vaikutti siis City Crossia pienemmältä ja kevyemmältä, mutta painossa ei näköjään ole kuin noin 1kg eroa, Nitro City kevyempenä.

Meillä on Emmaljungan mondialit ja ainoa mikä niissä ei ole, on heittoaisa. Ja sitä en ole edes kaivannut. Classic-runko on todella tyylikäs ja vaunut ovat menneet kepeästi niin maastossa kuin kaupungissakin. Suosittelen!

Minuakaan ei ole haitannut heittoaisan puuttuminen ollenkaan, vaikka se olikin alussa yksi toiveista vaunulle.

Ja muuten, muistan lukeneeni tuosta Stokken Xplorysta, että se sopii huonosti vaikeille talvikeleille tai epätasaiseen maastoon, onhan siinäkin pienet pyörät. Että sen kanssa voi tarvita kakkosvaunut.

Meillä on Emmaljungan Edge Duo Combit. Tykkään kovasti. Liikkuu todella hyvin maastossa kuin maastossa. Tilava tavarakori, sport-rungolla jossa heitto-aisa, ja se on tosi kätevä varsinkin nyt kun ollaan vaihdettu kovan kopan tilalle se ratasosa. Kova koppa on todella kätevä. Sitä on suht helppo kantaa, on kyllä melkosen raskas jo itsessään, mutta muuten kyllä tosiaan helppo kantaa. Keinujalakset, koppaa voi lattialla pidettäessä pitää kehtona. Koppa taitaa olla markkinoiden suurin, joten lapsi mahtuu suht pitkään siihen. Eli voi käyttää esim. myös tilapäisesti sänkynä vaikka reissussa. Ratasosa on todella näppärä ja helppokäyttöinen. Nappien painalluksella sat vaihdettua kopan pois ja ratasosan tilalle ja toisinpäin.

Mukana tulee sadesuoja ja vaunuissa on integroitu hyttysverkko (mikä on muuten ihan p*ska), eli pitää ostaa irrallinen.

Renkaat kestävät ja vaunut kevyet työntää. Itse tykkään mallista ja värivaihtoehtoja on monia.

MUTTA : Nämä vaunut EI todellakaan ole niin näppärät, että niitten kanssa ravattaisiin ees taas bussiin ja pois. Eikä näitä kyllä viedä hissittömässä kerrostalossa paria rappua pidemmälle. Kyllä ne niin paljon painaa, että ei niitä saa kuin perässä raahaamalla rappusia ylös. Ei oo mitenkään erityisen ketterät kaupunkiin. Vaikka ovatkin muuten näppärät ja hyvät työntää niin aika ison tilan vievät, eli ei näillä kyllä shoppailla muualla kuin cittarissa. Hinta huitelee siellä 1000e.

Eli vaikka itse tykkäänkin näistä edgeistä ja ne tänne maalle sopii paremmin kuin hyvin, niin näitä vaunuja en sinulle suosittele :) Kannattaa käydä ihan liikkeessä tutustumassa ja kokeilemassa. Emmaljungalla on monta mallia ja varmasti löytyy sinullekkin mieluisa :)

Minna77: Muhun ei oikein iske noi Nitro Cityt. City Cross ja Cerox kiinnostaa tosin.

Kävin tänään taas toisessa lastentarvikeliikkeessä ja en innostunut niin paljoa Mutsy vaunuista enkä Mamas&Papas vaunuista. Britax taas oli ihan ok.. Äähh miten vaunujen valitseminen voikin olla näin vaikeeta. :/

Meillä on Emmaljungan Mondialit classic-rungolla, Edget sporttirungolla sekä vielä City Crossin istuinosa, jota käytän noissa toisissa rungoissa. Classic- runko on todella kevyt ja kapea, sillä kuljetaan julkisissa liikennevälineissä ja myös painavia kauppaostoksia tuodessa, sillä siinä on hyvin kestävä metallikori. Edgen sporttirungosta tykkään muuten enemmän, koska siinä saa työntöaisan ylemmäs ja suunnan vaihdettua helposti heittoaisalla. Olen todella tykännyt tuosta heittoaisasta. Sporttirungon pisteitä meillä vähentää rungon suuri paino sekä onneton kangaskori, joka ottaa kiinni tiehen ja menee rikki heti kun siinä on mitään vähänkään painavampaa. Näissä molemmissa on siis suuri kova koppa, jota en kyllä lähtisi kantamaan portaita pitkin ylös. Muuten suosittelisin näitä todella paljon, varsinkin tuo classic-runko on kätevä julkisissa.

Mitä tuohon varastamisen pelkoon tulee, minä kanssa pelkäsin (ja pelkään edelleen) sitä. Asumme rivitalossa ja ratkaisin ongelman osittain siten, että otamme kopan/istuinosan sisälle ja jätämme pelkän rungon ulos katokseen. Näin vältämme koko vaunun häviämisen ja kangasosien homehtumisen. Toki harmittaa jos runko varastetaan, ne kun on irrallisena todella kalliita. On nuo tuossa nyt jo ollut, eikä ole mihinkään hävinnyt. Ceroxeista ei saa istuinosaa irti, se ei toimisi tässä ratkaisussa. Mutta Ceroxeissa on heittoaisa, josta ap. haaveili.

Ceroxeissa on myös vaunujen painopiste keskemmällä vaunua heittoaisan vuoksi, joten se on hieman kömpelömpi käsitellä kuin City Cross.

Meillä kaikki Emmaljungat on kestäneet todella hyvin. Olen pitänyt vaunuísta hyvää huolta, kankaat ovat siistit ja rungot pestyjä ja vahattuja. Mitään vikoja ei ole ollut. Ostin yhdet uusina ja olen iloinen, sillä tiedän saavani niista nyt kun alan niitä kohta myymään melkein puolet ostohinnasta. Toiset ostin käytettynä, mutta erittäin hyväkuntoisena ja oletan saavani niistäkin 80% ostohinnasta takaisin. Suosittelen siis Emmaljungan hankintaa lämpimästi.

Kiitoksia vaan kaikille jelpistä! :)

Eilen ostin Lastentarvikeliikkeestä ihan upo uudet City Crossit quoadroliftin kanssa.

City Crossiin päädyin Ceroxin sijasta neljästä eri syystä:

1. Ovat kevyemmät
2. Tilavampi tavarakori/ei ole niin kiinni rattaissa toisin kuin Cerox mallissa.
3. City Crosseihin saa sisaristuimen tarvittaessa sekä
4. First Class kaukalon

Joten nyt meillä komeilee upeat City Cross rattaat odottamassa käyttöönottoa. :)