Minkälainen on vanhapiika? Eihän lapsen saanut ole vanhapiika?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis kun tällä palstalla tulee joskus esille, että jää vanhaksipiiaksi yms. Millä voi olla vanhapiika jos on saanut lapsen?

Jostakin lehdestä luin Maajussille morsian ohjelmasta tutun Teija Särkelän haastattelun. Siinä luki, että ennen nykyistä miesystäväänsä Teija pelkäsi jäävänsä vanhaksipiiaksi. Siis miten hitossa, kun Teijalla kerran on yksi lapsi? :o

Mulla on yksi lapsi ja mä olen sitä mieltä, että musta ei voi koskaan tulla vanhaapiikaa vaikka sitä miestä ei enää löytyisi.

Nykypäivänä vanhentunut sana tuo "vanhapiika". Nykyään ollaan sinkkuja. :D

Mutta siis vanhapiika oli ennen vanhaan talon tytär, jolle ei miestä koskaan löytynyt. Asui yleensä vanhempiensa talossa ja huolehti vanhemmistaan ja talosta. Niin ja vanhalla piialla ei ollut lapsia kun ei miestäkään.

Kyllä minusta voi.

Miehen täti on ilmeisesti kerran elämässään ollut yhtään missään kontaktissa mieheen ja silloin tuli raskaaksi, emme edes tajua miten täti on sitä yhtäkään kertaa antanut. Sai lapsen 19-vuotiaana eikä seuraavaan 50-vuoteen ole edes kädestä miestä pitänyt. Ihan vanhapiika.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Kyllä mä olen sitä ikäpolvea, että vanhapiika on naimaton lapseton nainen... eikä kukaan muu... muut on sit jotain wannabevanhapiikoja :D

Oletko sitä ikäpolvea, joka vielä joutui maksamaan vanhanpiian veroa, jos oli raukkaparkaluuseri yksin yli 25-vuotiaana?

:D

Alkuperäinen kirjoittaja fr:
Kyllä minusta voi.

Miehen täti on ilmeisesti kerran elämässään ollut yhtään missään kontaktissa mieheen ja silloin tuli raskaaksi, emme edes tajua miten täti on sitä yhtäkään kertaa antanut. Sai lapsen 19-vuotiaana eikä seuraavaan 50-vuoteen ole edes kädestä miestä pitänyt. Ihan vanhapiika.

No mulla on ollut miehiä ennen ja jälkeen lapsen isän, että ei musta kyllä mitään vanhaa piikaa saa :whistle: Enkä aio 29-vuotiaana aloittaa miehetöntä elämää :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Kyllä mä olen sitä ikäpolvea, että vanhapiika on naimaton lapseton nainen... eikä kukaan muu... muut on sit jotain wannabevanhapiikoja :D

Oletko sitä ikäpolvea, joka vielä joutui maksamaan vanhanpiian veroa, jos oli raukkaparkaluuseri yksin yli 25-vuotiaana?

En osaa kuule vastata, menin naimisiin just siinä kun täytin 25... :D

25 ainakin ennenvanhaan oli joku "ikäraja" vanhapiikuudelle. Mä kyllä voisin alkaa moderniksi vanhaksipiiaksi, jos sellainen on nainen joka ei ees halua parisuhdetta miehen kans, oli sit lapsia jo tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
25 ainakin ennenvanhaan oli joku "ikäraja" vanhapiikuudelle. Mä kyllä voisin alkaa moderniksi vanhaksipiiaksi, jos sellainen on nainen joka ei ees halua parisuhdetta miehen kans, oli sit lapsia jo tai ei.

Mä en ainakaan suostu miksikään vanhaksipiiaksi vaan mä olen sinkkuäiti. B)

Hei, nythän mä hokasin. Tästä verostahan se tulee se, että lapset pitää laittaa ennen tuota ikää. Muuten mene ihan sekasin kaikki, jos vaikka ekaa lasta laittais 40-vuotiaana, siis vanhanapiikana on siihen asti täytynyt olla.

Juu, valkeni tämäkin minulle. Vähänkö mä oon hidas!

Sellainen, joka ei tykkää siitä, että joku ulkopuolinen tulee sotkemaan omat tutut rutiinit. Vaikkapa sitten sen vaatekaapin spektrin mukaisen värijärjestyksen.
Samaa koskee miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Nykypäivänä vanhentunut sana tuo "vanhapiika". Nykyään ollaan sinkkuja. :D

Mutta siis vanhapiika oli ennen vanhaan talon tytär, jolle ei miestä koskaan löytynyt. Asui yleensä vanhempiensa talossa ja huolehti vanhemmistaan ja talosta. Niin ja vanhalla piialla ei ollut lapsia kun ei miestäkään.

lisäisin tähän vielä, että vanhapiika oli neitsyt.

Yhteistyössä