Auttakaa, lapsen 1,5 v. kakasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N

Vieras
Jospa täältä löytyisi jotain apua.

Siis ongelma on se, että lapsen kakka on joka ikinen kerta löysää. Varmaan yhden käden sormilla laskettuna on ne kerrat kun kakka on ollut normaalin näköistä pökälettä. Anteeksi nyt vaan roisit ilmaisut :)

Lapsi juo Hyla-maitoa tai laktoosintonta. Ruoanlaitossa en nyt niin ole aina seurannut, mitä maitotuotetta sekaan laitan.

Parille lääkärille ja neuvolassa olen asian ottanut puheeksi pariin kertaan, mutta aiheeseen ei kukaan ota mitään kantaa, ärsyttää! Kommentit ovat olleet sitä luokkaa, että "Hänellä nyt vain on löysä vatsa".

Siis kysymys kuuluu, onko kukaan saanut lapselleen apua vastaavaan ongelmaan, ja mistä on ollut kyse? Koska eihän se nyt voi olla normaalia, että ihmisen uloste on ihan löysää läjää.

Lapsi on myös suhteellisen hoikka. Voi tietysti johtua monesta tekijästä, mutta mietin vaan, että imeytyykö kaikki ravintoaineet kunnolla :(

Miksi lapsesi käyttää hylamaitoa? Onko hänellä todettu laktoosi intoleranssi? Ja siis jos se kakka vaipassa pysyy pökäleenä ni vatsa on sillon kyllä liian kovalla, eli semmonen normaali kakka kyllä leviää sinne vaippaan ja mieluummin ole kiitollinen ettei lapsellasi ole kova vatsa. Jos kakka ei ole niin löysää että ihan imeytyy vaippaan (ripulikakkaa) niin ei syytä huoleen,

No meillä on 1,5 vuotiaalla ihan samanlaista. Eikä ole tullut mieleen edes ihmetellä, kun itsellä sama juttu ;) On ollut ihan lapsesta lähtien. Mä olen vaan ajatellut, että toi on yksilöllinen ominaisuus, jotkut ovat taipuvaisia ummetukseen ja toiset sitten siihen toiseen päähän. Ripuli on sitten tietty eri juttu, mut se imeytyy vaippaan kokonaan...

Yhteistyössä