minkalainen määrä suklaata on koiralle vaarallinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lulu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lulu"

Vieras
Kaveri päivitti faceen että koira söi sen maitosuklaa levyn...ja ei ilmeisesti tiennyt että suklaa on toksista koiralle,nyt oon sille viestitelly facen ja kännykän kautta,mutta on varmaan jo nukkumassa.Onkohan koira vainaa aamulla?

Wikipedia ja tuolta kohta 'Teobromiini ja kotieläimet'.

Ja googlaamalla ihan 'koira suklaa' löytyy paaaaaljon lisää linkkejä.

Minä tosin oon vierestä seurannut (ja samalla paasannut) kohta 8v ajan kun vanhempani syöttää pikkukoiralleen suklaata sillontällön (pieniä määriä tosin), mutta kun ei ole mitään oireita tullut, niin eivät lopeta |O

netin mukaan on vaarallista jos syö 200g ja on 10kg.Tuo koira on pienempi ja söi hieman vajaan levyn.Levyssä oli 200g suklaata.Miten hitossa nukun ens yönä kun aattelen sitä koiraa :(

Meillä koira söi yli puolet fazerin sinistä ja painaa varmaan sen 5 kg. Henkihän sillä olisi lähtenyt jos ei olisi syötetty hiilitabletteja. Kipeä oli 3 päivää.

Mun tuttujen koira oli noin 5kg, semmonen cockeri ja söi noin puoli levyä ja tästä tarinasta jonkun ajan päästä terve 5v koira kuoli yllättäin mystisesti.. en uskaltanut syyttää tuota suklaata kun eivät itse selvästi tajunneet yhteyttä. Muistan vaan kun edelliskäynnillä kertoi koiran syöneen suklaata ja seuraavaksi kun näimme oli koira kuollut ihan yllättäin. Itse olen varma että heti tuon suklaan syönnin jälkeen kuoli mutten ruvennut kkyselemään vaikka kerroin kyllä suklaan vaarallisuudesta silloin aiemmin. . :(

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä