Minkälainen ihminen on narsisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin jaottelee ihmiset? Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat sellaiset, jotka sopivat omiin suunnitelmiin, ja toiseen ryhmään sellaiset, jotka eivät sovi.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tämän palstan keittiöpsykologien mukaan jokainen mies joka ei hyppää juurikin akan pillin mukaan.

Peesi. Miksi ihmeessä täällä on tullut sellainen käsitys, että vain mies voi olla narisisti. Ainakin kun vanhoja ketjuja lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tämän palstan keittiöpsykologien mukaan jokainen mies joka ei hyppää juurikin akan pillin mukaan.

Melko lähellä, vähän vaan toisinpäin.. Narsisti-isän tyttäreltä tähän pari esimerkkiä: Jos emme pääse isälleni käymään juuri silloin kun hän oli ajatellut ei tarvitse tulla ollenkaan, olen paska ja täysin muista ihmisistä piittaamaton mielipuoli, isäni hylännyt hullu yms. Ja tämän voi laukoa pienten lasten kuullen viimeisillään raskaana olevalle tyttärelle.

Jos en ehdi vastaamaan puhelimeen ihan silloin kun hän soittaa niin isäni ei osallistu häihini sitten ollenkaan eikä pidä mitään yhteyttä puoleen vuoteen.

Helvetillisiä kilareita siis ihan mistä milloinkin jos ei hänen pillin mukaan mene asiat, myös uskomaton manipulointitaito ja asioiden vääristely. Monesti joutunut mieheltäkin kysymään että sanoko se tosiaan niin tai teinkö minä tosiaan väärin, pystyy niin vakuuttavasti puhumaan mustan valkoiseksi halutessaan.

Kaikki muut ovat väärässä, pahoja ja ilkeitä, hänessä ei koskaan ole mitään vikaa.

Työelämässä olen oppinut juuri tuon, että narsisti on AINA oikeassa eikä tee koskaa virheitä. Ottaa toisen työn kunnian itselleen ja nostaa itsensä jalustalle, muta korkeammalle. Paska työkaveri!

yleensä narsistit ovat parisuhteen alussa äärettömän hurmaavia ja osaavat huomioida kumppaniaan, narsisti kun nauttii täten saamastaan ihailusta. Jossain vaiheessa alkavat kulissit murtua, ja pinnan alta paljastuu usein tapaus, joka kaikin keinoin pyrkii pitämään rakkaansa vaikutus- ja ihailupiirissään. narsistit ovat usein myös lyhytjänteisiä suunnitelmissaan, tyyliin kaiken pitää tapahtua heti, ja silloin kun ko. henkilölle sopii. narsistit eivät yleensä kestä mitään itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. vaarallisimmillaan narsistit ovat parisuhteessa silloin, kun kumppani osoittaa muuta kuin ihailua, tai pyrkii pois narsistin vaikutuspiiristä. yleisesti ottaen silloin kun narsistin valheellisesti pönkitetty minäkuva on uhattuna.

Yrittää alistaa kumppaniaan ja on järjettömän mustasukkainen, koska hänestä kaiken huomion kuuluisi kuulua vain hänelle. Hän haluaa myös päättää yksin kaikista perhettä koskevista asioista ja muuttuu todella ilkeäksi, jos jokin ei suju hänen suunnitelmien mukaan. On myös erittäin taitava manipuloimaan ja alistamaan kumppaniaan. Käyttää usein paljon henkistä väkivaltaa (yrittää murskata toisen oman tahdon), mutta harvemmin fyysistä (mikä useimmiten ei ole este jos ei saa haluamaan). On kova rankaisemaan ja sättii kumppaniaan jatkuvasti tämän virheistä. Kaikki on kumppanin syytä ja hänessä itsessään ei ole mitään vikaa. Ulkopuolisten silmin saattaa vaikuttaa hyvinkin hurmaavalta ja mukavalta ihmiseltä. Edes sukulaiset ei välttämättä tajua jonkun olevan narsisti. Vaikea erottaa sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, mut et narsismissa on niitä piirteitä joita taas sairaalloisessa mustasukkaisuudessa ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Vain oma napa on tärkeä. Ei väliä, vaikka muut ihmiset joutuvat kärsimään, kunhan narsisti saa toteuttaa kaikki oikkunsa itsevaltaisesti.

Mun isä on juuri tällainen. Toki on muitakin piirteitä, mutta tästä me ollaan eniten kärsitty.

Voiko mielialalääkkeet aiheuttaa narsistisia piirteitä? Mun mies alkoi 2 vuotta sitten syömään cipralexia ahdistuneisuushäiriöön, myöhemmin mukaan tuli juuri tuollaisia narsistisia piirteitä, joista olen tosi paljon kärsinyt, eron partaalla jo oltiin, kun päätin että yritän vielä jaksaa.

Mies lopetti lääkkeen käytön pari kuukautta sitten ja nyt olen huomannut että mieheni on jonkun verran muuttunut, niitä piirteitä ei pahemmin enää ole, edelleen suuttuu helposti asioista, mutta kaikki muu narsistinen käytös on poissa.

Esittääkö se vaan, jotta en jättäis sitä? Vai voiko noin vaan muuttua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko mielialalääkkeet aiheuttaa narsistisia piirteitä? Mun mies alkoi 2 vuotta sitten syömään cipralexia ahdistuneisuushäiriöön, myöhemmin mukaan tuli juuri tuollaisia narsistisia piirteitä, joista olen tosi paljon kärsinyt, eron partaalla jo oltiin, kun päätin että yritän vielä jaksaa.

Mies lopetti lääkkeen käytön pari kuukautta sitten ja nyt olen huomannut että mieheni on jonkun verran muuttunut, niitä piirteitä ei pahemmin enää ole, edelleen suuttuu helposti asioista, mutta kaikki muu narsistinen käytös on poissa.

Esittääkö se vaan, jotta en jättäis sitä? Vai voiko noin vaan muuttua?

Ehkä on vaan saanut itsevarmuutta lääkkeestä.

Yhteistyössä