Minkälainen ihminen huomauttelee toisen lihomisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loos

Vieras
Olen masennuksen takia lihonut aika paljon viime vuosina. Olin juuri tilaisuudessa, jossa minulle 2 ihmistä katsoi asiakseen kertoa tämän tosiseikan. Asia on minulle äärimmäisen arka, kuten varmasti suurimmalle osalle ihmisistä samassa tilanteessa.

Sama se on anoreksian sairastaneen ystäväni kanssa. Hänelle tultiin muutamaan otteeseen huomauttamaan alipainosta (no vittu ihanko totta, Sherlock!). Siinä hoitovaiheessa se oli aivan järkkyä, kun toinen koetti ja koetti parantua. Muistan, kuinka hän itki kohteluaan.

Hei oikeasti, SUORAPUHEISUUTTANNE EI KAIVATA. Yläasteella yksi poika perusteli kiusaamistaan opettajalle, että "onhan se hyvä, että sitten tietää omat huonot puolensa". Kypsään 35 vuoden ikään mennessä ne, kiitos vain, on kyllä yleensä muutenkin tiedossa.

Rehellinen ihminen kertoo ystävilleen heidän muutoksistaan niin hyvistä kuin huonoistakin. Eri juttu, jos asian kertoja on vieraampi, silloin se on ilkeyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Neitopeikko:
Sellainen jolla ei todellisuudessa ole varaa arvostella muita, silti suu käy.

Tämä on muuten NIIN totta. Vaihdoin kerran työpaikkaa, koska kuulin heti ensimmäinsenä päivänä muutaman varsin obeesin neitokaisen ruotivan ulkonäköäni "läskiksi ämmäksi". Olen normaalipainoinen. Eräs ystävä meni kiertoon kun hän eronsa jälkeen alkoi sättimään miestäni todella rumin sanoin. Katkerille ihmisille on turha väittää vastaan, heidän pitää vain antaa velloa omassa katkeruudessaan.

Yhteistyössä