Minkälainen auto teil on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hinta-laatusuhde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hinta-laatusuhde

Vieras
Minkälainen auto teillä on ja paljonko menee auton korjaukseen aikaa/rahaa, kuka teillä korjaa auton?

Minkälainen hinta-laatusuhde pitäisi olla jotta kannattaa laittaa autoa jos ei osaa tehdä muuta kuin tankata ja lisätä öljyä?

Meillä on kaksi autoa, vm. 94 Toyota Carina ja vm. 98 Volkswagen Passat. Itse osataan vaihtaa öljyt, pyyhkijät, pissapojan nesteet, tulpat, renkaat ym. pikkuduunia. Tuttu kaveri on autonasentaja ja se yleensä laittaa isommat, esim. vuosi sitten mun koslaan vaihtoi iskarit ja käytti katsastuksessa. Mun isä osaa rassata jotain.

Peugeot 308SW ,Tila-auto - korilla. Saatavana myös wagon-mallisena.

Ja rahaa ei mene latin latia huoltoihin kun on liisari-auto. Tuo on edullinen tila-autoksi ja yllätyin kuinka mukava ajettava mutta jotenkin oon ranskalaisia autoja kohtaan rasisti enkä omaksi ostaisi vaikka tuossa autossa ei ole ainakaan toistaiseksi ollut mitään vikaa. :D

Volvoja eri vuosikymmeniltä. Kaiken osaan tehdä itse ja mies myös. Yleensä korjaa se joka ehtii. Tärkeintä autossa on luotettavuus ja kestävyys ja sen jälkeen sitten olis ihan kiva jos osat/huollot ei maksais aivan mansikoita.
Rahaa ja aikaa menee vaihtelevasti tarpeen mukaan.

En ymmärtänyt tota viimestä kysymystä mutta ostaisin jonkun sellaisen auton, jolla kalleimmat kilsat ajettu mutta edelleen huolto-ohjelmassa ja ottaisin sen tyyppivioista yms selvää esimerkiksi netin kautta että onko tiedossa mahdollisesti kalliimpiakin yllätyksiä.

Honda Civic Sport 2008 mallia, 5D, 1.8
Huolto 20 euroa kuussa huolenpitosopimuksella Vehon kanssa. Suht edullista. Auton kulutus on aika pientä ja mukavuus mielestäni kärkeä.
Voisin suositella.

-02 Ford Focus sporttifarmari, rahaa menee lähinnä normaalit öljynvaihdot ja pientarvikkeet ja nesteet. Etupäähän vaihdettiin kyllä jarrupalat ja levyt, jotn 180 maksoi.
Niitähän tulee ja menee, paha arvata etukäteen.

Yhteistyössä