Minkäikäisiä lapset ovat olleet kun olet alkanut laittaa joulukoristeita, hankkinut joulukuusen ymv. ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Retiisi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Retiisi"

Vieras
Lapsemme on jouluna vasta vuoden eli ei koristeista yms. Osaa kaivata vaikka muilla sellaisia näkisikin. Kuitenkin mietin "pitäisikö" jo tänä jouluna laittaa joulukoristeita, pienikuusi ja vaikka piparkakkutalo koristeeksi. Tykkään kyllä koristella ja näpertellä kaikkea tuollaista mutta tosiaan kun esikoinen kyseessä niin ei ole aikaisempina jouluina, pääsiäisenä ym. juhlina ollut tarvetta koristella kotia.

Toki teen niinkuin itsestä sitten lähempänä joulua tuntuu mutta olisi hauska kuulla missä vaiheessa (minkä ikäisiä lapset ovat olleet) muut ovat alkaneet koristella kotia juhlapyhiävarten.

En minä ainakaan ole vielä kertaakaan näiden 11 vuoden aikana mitä olen asunut pois lapsuudenkodistani. Muistan, että lapsena oli mukavaa kun koti koristeltiin mutta miksi olisin laittanut koristeita kun ei ole omia lapsia ja lapsivieraita käy aika harvakseltaan.

Ei kai se koristeleminen lapsista ole kiinni? Olimme kaksistaan miehen kanssa ennen lapsia 12v ja esim. joulukuusi oli ensimmäisestä yhteisestä joulusta lähtien.

Ei nyt kamalasti ole ollut innostusta kiristella itseävarten kun miehen mielestä koristeet, kuuset ja vastaavat ovat täyttä turhuutta. Mutta ehdottomadti haluan alkaa nyt luomaan jotain jouluperinteitä koska niistä itsekin tykkäsin ja odotin lapsena. Yleensä ollaan miehen kanssa kummatkin oltu töissä joulunpyhät ja muutamana (ehkä kolmena vuonna) ollaan tehty ulkomaanmatka joulunyli. Lähinnä perinne kotona on ollut, että ostan herkkuja ja jonkun hyvän kirjan ja löhöän niiden kanssa sohvalla jonain päivänä kun kaikki viettävät joulua jossain.

mä olen koristellut aina ja lapset on nyt siis 10 ja 8 vee.
Ja joulukoristeethan laitetaan pikkujouluksi ja ne on sitten nuutinpäivään asti.

Ei tule joulutunnelma muuten!

Meidän olohuone on pieni, joten tähän mahtuu kuusi joka on kokoa aurauskeppi. Mutta se peitetään vuosien saatossa kertyneillä koristeilla - kuusta ei itse asiassa näy... Ja tosiaan, en ole enää ainakaan 5 vuoteen ostanut ensimmäistäkään koristetta, mutta ne pahokset kun ei kulu millään ja lapset askartelee joka vuosi lisää.

Kuusikin on siis ollut aina, miehen vastustuksesta huolimatta. Ei ole oikea tuoksu muuten.

Jos te olette 11 vuotta olleet laittamatta joulua, niin nyt on sinun vuorosi saada laittaa joulu esim. se 11 vuotta, on ukkosi sitten mitä mieltä tahansa.

EI OLE PAKKO kuunnella niitä äijiä joilla on joku trauma siitä kun "kerran astuin kuusenneulaseen vaikka oli helmikuu, niin kyllä ei ikinä oteta kuusta kun sitten joutuu imuroimaan".

Mun ukko yritti tuota, katsoin sitä hitaasti ja osoitin lähintä kräkiä, sitten sahaa ja komensin, että KUUSI TUPAAN. Miehet ei laittais mitään, koska siitä on vaivaa ja se on turhaa ja niin edelleen.

Oikeasti ne ei tajua, että joulu ei TULE, joulu TEHDÄÄN.
Jos paahtaa maristen aatonaattoon asti ja ostaa vaimolle huonon lahjan (vaikka se on antanut suoria vihjeitä jo lokakuusta asti) niin kumma juttu että ei ole joulutunnelma!

Niin sitä minä, että kylläs tuo minunkin on pehminnyt ja lasten kanssa nyt kuusta hakee ja pakettia tekee.

Aikuisten lahjoista on kyllä tehty sopimus, että ei osteta. :D

En kyllä varmaan jaksaisi miestä, joka ei YHTÄÄN ymmärtäisi mitään pientä jouluhömppää :)
Meille vasta esikoinen tulossa, mutta joka joulu olen pistänyt minikuusen pöydälle ja vähän muutakin kivaa, mitä on omista lapsuuden jouluista jäänyt mieleen.. Mies ei ole niihin sanonut juuta eikä jaata, mutta aina vaivihkaa se siinä joulun aikoihin virittää ulos valoköynnöksen ja ikkunaan pistää joulutähden :) Kyllä se on minusta ihana tulla jouluaattona sukulaisilta kotiin, jossa on edelleen sitä joulutunnelmaa.. Aika karua olisi, jos se jäisi sinne mummolaan ja kotona odottaisi sama kolkko ilmestys, kuten aina.

Mutta kuusta ei olla toki viitsitty kahdestaan, paitsi sellainen pöytämallinen. Semmoinen varmaan tulee sitten, kun on sen verran isoja lapsia, että availlaan lahjat täällä kotona eikä mummolassa :)

Ois kyl tosi ankeeta jos mies kieltäis multa joulun. Onneks se on aina ihan intona kuusta ostamassa. Viime jouluna ostettiin yksissä tuumin aika hienot lasiset kuusenpallot.

Vaikka olenkin jouluhörhö, meillä on jouluna ollut niukasti koristeita (sohvapöydälle pieni liina ja joulutähti tms.), kun on oltu kahdestaan, koska jouluna käydään kuitenkin molempien vanhempien luona ja siellä on kaikki krumeluurit. Jouluruokaakaan ei olla samasta syystä juuri laitettu. Mutta nyt kun esikoinen on jouluna 2,5v niin hommataan ekaa kertaa kuusi (kuistille joka näkyy olkkariin, vähemmän imuroimista) ja lapselle joulukalenteri. Kyllä sillä viime vuonna oli joku postissa tullut mainos-kuvakalenteri (joita olen itse käyttänyt myös ennen lasta), mutta tänä vuonna jouluhörhö askartelee hienon :D

On ollut jo ennen lapsen syntymää. Tuota ihmettelen että oikeastiko joku ei laita joulukoristeita vain sen takia, että mies niitä inhoaa :O Vai eikö kenties uskalla... turpaanko tulee? Mahtaa olla elämä ihanaa tuollaisen miehen kanssa : /

Yhteistyössä