Minkäikäiset tykkää muovailuvahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulutonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1½ v alkaen meillä on muovailtu. Ihan alussa se tosin oli pelkkää sähellystä, ja suuhunkin sitä vahaa välillä meni.
Noin 3-vuotiaana homma on alkanut ihan tosissaan sujua.

"Joulutontut on sitkeää lajia" - ihana :D

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Aloteltiin 1v:nä muovailemaan. Alussa meni suuhun ja vähän vaikka minne mutta nyt mein 3v5kk ja 2 v tykkää tosi paljon muovailla.

Eli ei välttämättä ois ihan tyhmä idea ostaa 1,5-vuotiaalle semmoista joululahjaksi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja joulutonttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Aloteltiin 1v:nä muovailemaan. Alussa meni suuhun ja vähän vaikka minne mutta nyt mein 3v5kk ja 2 v tykkää tosi paljon muovailla.

Eli ei välttämättä ois ihan tyhmä idea ostaa 1,5-vuotiaalle semmoista joululahjaksi? :D

Ei missään nimessä, varmaan alussa tosiaan maistelee ja muuta, mutta kyllä se siitä alkaa lutviutua :)

Osta Play Doh muovailuvahaa, se on pehmeää ja sen voi pehmentää aina uudelleen ja uudelleen veden kanssa. Näin pienikin lapsi jaksaa muovailla. Meillä aloitettiin alle 2-v, nyt 2,5-v tekee jo muoteilla pipareita ym. ja olen välillä tota vahaa pehmentänyt, niin on kiva taas tehdä. Se on myrkytön, tehty vehnästä.

No sittenhän keksinkin tässä palstailun lomassa, mitä ostan. :D

Sitä semmoista pikkupurkeissa (oisko just joku Playdough tms.) olevaa meinasin, pitää vielä tarkistaa, että on myrkytöntä. Kiitos vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
Osta Play Doh muovailuvahaa, se on pehmeää ja sen voi pehmentää aina uudelleen ja uudelleen veden kanssa. Näin pienikin lapsi jaksaa muovailla. Meillä aloitettiin alle 2-v, nyt 2,5-v tekee jo muoteilla pipareita ym. ja olen välillä tota vahaa pehmentänyt, niin on kiva taas tehdä. Se on myrkytön, tehty vehnästä.

Juuri tuota meinasin, eikös se ole just sitä semmoista pienissä erillisissä purkeissa myytävää. :) Hyvä jos se on myrkytöntä.

Ja sitten vielä sanovat, että palstailu on ajanhukkaa. Tässähän säästyy paljon aikaa, kun ei tarttee kaupassa alkaa miettiä, mitä sitä taas keksisi. :D

tee pienelle ja isommallekkin lahjaksi karamelli/elintarvikeväreillä värjättyä taikataikinaa niin ei ole vaaraa ja mieluinen juttu!itse en ostaisi muovailuvahoja...meillä on jo vuoden vanhat kotobna ja avoimella päiväkodilla muovailleet taikataikinalla:)ja tosi halpaa ja lapsi voi itsekkin osallistua tekoon...

Alkuperäinen kirjoittaja ire:
tee pienelle ja isommallekkin lahjaksi karamelli/elintarvikeväreillä värjättyä taikataikinaa niin ei ole vaaraa ja mieluinen juttu!itse en ostaisi muovailuvahoja...meillä on jo vuoden vanhat kotobna ja avoimella päiväkodilla muovailleet taikataikinalla:)ja tosi halpaa ja lapsi voi itsekkin osallistua tekoon...

Mutta kun kummilapselle ajattelin ostaa, niin tuo taikataikina on äitinsä mielestä varmaan huonompi idis kuin purkissa säilytettävä muovailuvaha..

niin aattelin vain että itse vuodenvanhan äitinä ottaisin kuitenkin mielummin turvallista elintarvikkeista tehtyä..en luota että muovailuvaha on myrkytöntä (haiseekin ällölle)playdoh ehkä ois parempi..mut voihan taikataikina massan laittaa kivaan astiaan tai pussiin ja lisäksi sit vaik muumimuotteja...jotenkin mua ällötti tonikäisen vanhempana ajatus et tyty söisi muovailuvaha niinkuin varmasti käy...siksi ehotin..mut toi mehiläisvahavaha oli mielenkiintoista!noi vahavärit ovat pienille ja isommillekkin ihan mainiot...

Yhteistyössä