minkäikäiset lapset, pyöräilykypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun 5v on vielä itsestäänselvyys että kypärä kuuluu pyöräilyyn kun se 2v hälle päähän pantiin eka pyörän myötä. Saa nähä vastaisuudessa, kiva tietty ois ettei tarttis pakottaa koskaan vaan tajuais itse asian.

Kuinka muuten valvot isompaa joka menee jo omia teitään? Nyt vielä se on helppoa kun ipana ajelee vain valvonnassa. Luotatko sanaan siitä että koppa on päässä?

Luotan sanaan. Mun 8-vuotias ajelee nytkin ilman meitä kaverilleen, ja uskon että kypärä pysyy päässä. Mä olen niin paljon jankuttanut siitä, että päähän ei ole varaosia, aivot asvaltilla on nolompaa kuin kypärä päässä, et sä autossakaan ole ilman turvavöitä jne jne jne. Ja sitten pari sellaista kuvaa, missä puolet aivoista on asvaltilla, niin uskoisin että tehtävä on suoritettu :).

Luotan sanaan. Mun 8-vuotias ajelee nytkin ilman meitä kaverilleen, ja uskon että kypärä pysyy päässä. Mä olen niin paljon jankuttanut siitä, että päähän ei ole varaosia, aivot asvaltilla on nolompaa kuin kypärä päässä, et sä autossakaan ole ilman turvavöitä jne jne jne. Ja sitten pari sellaista kuvaa, missä puolet aivoista on asvaltilla, niin uskoisin että tehtävä on suoritettu :).

Hyvä jos sana pitää. Tätäkin vaan miettii kun näkee niitä kypäröitä roikkumassa ohjaustangossa eikä sunkaan päässä. Että onko kotona oltu se päässä ja riisuttu piilossa. Ja onneksi on ne lapset ja nuoret joilla se on sielä missä pitää.

Hyvä jos sana pitää. Tätäkin vaan miettii kun näkee niitä kypäröitä roikkumassa ohjaustangossa eikä sunkaan päässä. Että onko kotona oltu se päässä ja riisuttu piilossa. Ja onneksi on ne lapset ja nuoret joilla se on sielä missä pitää.

niinpä ja usein myös näkee äitejä ja isiä ilman kypärä ja minusta viellä pahempi kun äiti polkee mukana ja kypärä päässä ja lapsi ei käyttää kypärä vaan se roikkuu ohjaustangossa

toivottavasti en tarvi koskaan, käytän itsekin ja toivon että olen ollut hyvä asimmerkki pienestä asti ja että ne ymmärtäisi suojamaan pää kun polkevat myös kun ne ovat isoja

[QUOTE="vieras";28669415]ok, oli varmasti liian lämmin käyttää[/QUOTE]

Mä en kyllä haluaisi kuolla kuumalla ilmalla yhtään mieluummin kuin kylmälläkään. Enkä halvaantuakaan.

Ei ole tarvinnut pakottaa, lapsi 6 vee. Ja hirmu tarkka siitä jos jollain toisella vastaantulevalla ei ole kypärää, joskus pienempänä asiasta sanoikin vastaantulevalle kypärättömälle pyöräilijälle. Itse käytän kypärää (käytin myös enne lapsen syntymää) ja haluan näin näyttää esimerkkiä. Toivottavasti missään vaiheessa ei tule hetkeä jolloin täytyisi pakottaa käyttämään.

[QUOTE="vieras";28676609]Ei ole tarvinnut pakottaa, lapsi 6 vee. Ja hirmu tarkka siitä jos jollain toisella vastaantulevalla ei ole kypärää, joskus pienempänä asiasta sanoikin vastaantulevalle kypärättömälle pyöräilijälle. Itse käytän kypärää (käytin myös enne lapsen syntymää) ja haluan näin näyttää esimerkkiä. Toivottavasti missään vaiheessa ei tule hetkeä jolloin täytyisi pakottaa käyttämään.[/QUOTE]

Olet hyvä esimerkki, siksi ei tarvi pakottaa. :) Ällöttävää kun vanhemmilla ei itellään näy kypärät päässä, tosi hyvää esimerkkiä näyttää :x

Koko perhe käyttää! Mies pyöräilee työmatkansa (n. 25km yhteen suuntaan) ja todellakin käyttää kypärää. Esikoinen 13v ei suostu pyöräilemään, kun ei oo ollut Jopoa (!!). No, nyt ensi viikolla saa Jopon (saatiin yksi kunnostusta kaipaava edullisesti) ja ostettiin jo katu-uskottava kypärä, jota neiti kehtaa käyttää. Kaverinsa eivät juuri käytä kypärää, mutta tyttö sanoi, että hänen kaverit tietää, ettei hän saa ajaa ilman kypärää. Ei siitä sit sen enempää :) 11v ja 6v käyttävät ilman muuta.

Meillä kypärä on oikeasti ihan pakko, oli helle tai pakkanen. Serkkuni mies kaatui pyörällä ja löi päänsä. Tuloksena aivokuolema. Emme siis riskeeraa tämän asian kanssa yhtään!!

Koko perhe käyttää! Mies pyöräilee työmatkansa (n. 25km yhteen suuntaan) ja todellakin käyttää kypärää. Esikoinen 13v ei suostu pyöräilemään, kun ei oo ollut Jopoa (!!). No, nyt ensi viikolla saa Jopon (saatiin yksi kunnostusta kaipaava edullisesti) ja ostettiin jo katu-uskottava kypärä, jota neiti kehtaa käyttää. Kaverinsa eivät juuri käytä kypärää, mutta tyttö sanoi, että hänen kaverit tietää, ettei hän saa ajaa ilman kypärää. Ei siitä sit sen enempää :) 11v ja 6v käyttävät ilman muuta.

Meillä kypärä on oikeasti ihan pakko, oli helle tai pakkanen. Serkkuni mies kaatui pyörällä ja löi päänsä. Tuloksena aivokuolema. Emme siis riskeeraa tämän asian kanssa yhtään!!

millaisia kypäriä teillä? merkki mallit?

Voi vitsi, en kyllä muista merkkejä, mutta ei mitään ihmeellisiä eikä mistään tilattuja. Urheiluliikkeistä tai marketeista hankittuja. Muilla semmoiset perinteiset pyöräilykypärät (siis sellaiset "virtaviivaiset"), tää esikoisen on semmoinen skeittikypärän mallinen, mutta pyöräilyyn tarkoitettu.