Minkäikäisenä teillä on lapset alkaneet nukkua yöt heräämättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Poika täyttää toukokuussa 5 vuotta ja tyttö on 2v2kk. Kerron sitten kun alkavat nukkua yöt läpensä. |O

Lähes peesi. Ekan yönsä tyttö nukkui varmaan 4 vuotiaana :headwall: . Täytti syksyllä 5 ja nyt näyttäis siltä että hänen osaltaan yöt alkaa sujua.
Poika 2v ja risat on vielä melko levoton pakkaus....

Molemmat siinä 9kk. Tietty sitten välillä kausia kun hampaita tullut ja kipeänä ovat. 9kk iässä molemmat nukkui meidän makkarissa, toinen siirtyi omaan huoneeseen 3,5v ja toinen 1,5v.

Esikoinen 8kk, keskimmäinen 6kk ja kuopus 6kk. Kaikki ovat vauvoina nukkuneet meidän sängyssä ja siirtyneet oman sänkyyn, kun uusi vauva on tullut taloon. Samassa huoneessa nukkuivat meidän kanssa ja nukkuvat edelleen.
Kaikki nukkuvat yöt läpeensä.

Meillä nukutaan hyvin. Esikoinen lopetti yösyötön 6viikon iässä, keskimmäinen kahdeksan viikon iässä ja kuopus heräsi ainoastaan ekana yönä sairaalaan. Kuopus on nyt 3kk vanha ja nukkuu täydet kahdeksan tunnin yöunet joka yö omassa sängyssään. Minä olisin käyttänyt unikoulussa lapsia jo ajat sitten jos eivät puolen vuoden ikäisenä olisi nukkuneet pääsääntöisesti koko yötä, silloinhan ei enää ole mitään fysiologista perustetta yösyötölle. Tietty, jollei kukkuminen itseä haittaa, niin sitten , mutta oman jaksamisen kannalta on mulle kunnon keskeytymättömät yöunet sen verran tärkeät.

Meillä on yöt jostakin syystä viime aikoina muuttuneet levottomiksi... minä herään pari kertaa yössä ite ja lapsi havahtuu muutaman kerran. Niin ja tietysti eri aikoihin, ite kun heräilen alkuyöstä ja lapsi loppuyöstä, niin mukavasti tulee nuo minun yöunet parin tunnin pätkissä. Onneksi sentäs lapsi ei herää miun heräilyyn, eikä mies.

Meillä on lapset tulleet äitiinsä, eli nukkuvat kuin pienet porsaat :heart: Esikoinen nukkui kokonaisiä öitä jo sairaalasta tullessaan, sen jälkeen ollut vain satunnaisia heräämisiä (kerta-pari viikkoon) puolivuotiaaksi asti. Nukkui meidän makkarissa omassa sängyssään. Konttausvaiheessa muutama tankkausherääminen silloin tälloin, pari kertaa viikossa. Nyt esikoinen 2v1kk, nukkunut jo tovin omassa huoneessaan. Kerta viikkoon saattaa köpötellä meidän sängyn jalkopäähän nukkumaan.
Kuopus nukkunut kokonaisia öitä jo sairaalassa, piti herättää syömään. Alle 2kuukauden iässä satunnaisia yösyömisiä, sen jälkeen nukkunut kuin tukki. Nyt kuopus 9kk, heräsi muutaman kerran syömään sen viikon aikana kun oppi kävelemään. Nukkuu meidän makkarissa omassa sängyssään, siirtyy kohtapuoliin omaan huoneeseen.
Olipas sekavaa :ashamed:

Esikoinen 2kk ikäisestä omassa sängyssään ( ensin vaunuissa, sitten sängyssä ) meidän makuuhuoneessa..
Kuopus n. 1 v ikäisenä. Ensin nukkui ä-pakkauksen laatikossa, sitten vaununkopassa ja sitten omassa sängyssään.
Ensin meidän makuuhuoneessa ja n. ½ vuotiaasta eteenpäin omassa huoneessaan.

Yhteistyössä