minkäikäisenä korvakorut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvakorut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korvakorut

Vieras
tyttö 7v alkanut vinkumaan korvakoruja ja hänen eskarikavereilla ei vielä oo- mikä on sopiva ikä laittaa korvakorut ja myös puhelinta vinkuu eli mitkä on sopivat iät laittaa korvakorut ja puhelin ?

Mihin sä sen puhelimen ajattelit laittaa :D

Mun mielestä puhelimia on nykyään aivan liian pienillä lapsilla. Riippuu tietysti perheestä ja tilanteista, milloin puhelimia tarvitaan. Mutta esim. jos jompi kumpi vanhemmista on kotona päivisin niin mun mielestä puhelimella ei ole mitään tarvetta vielä ala-asteikäisillä. Sitten jos molemmat vanhemmista ovat töissä ja tekevät pitkää päivää niin silloin se puhelin on parempi olla olemassa...
Ja noh, korviksista en tiedä sanoa milloin se oikea ikä olisi hyvä... Riippuu paljon lapsestakin.

mulle laitettiin jo n.3v korvakorut..ja onhan niitä nuoremmillakin ni mikäs siinä..yks mun kaveri sai kyllä vasta yläasteikäisenä :o (siis silloin sai vasta luvan)

Tyttö sai meillä 2v2kk korvikset, neuvolasta kysyttiin että saako laittaa ja kertoi että emlaa kannattaa laittaa ja helpompaa laittaa pienenä, isompana voi nykästä päätä kun laitetaan reikää ja helpommin tulehtuu. Meillä ei ole ollu mitään ongelmia, nyt tyttö 10v ja korvikset on edelleen.
Oman puhelimen sai ku lähti kouluun eli 7v

Tytär vinkutunut myös nyt korviksia, mutta en ole vielä taipunut (on 8v ja pelaa jalkapalloa, joten korviksista on siinä ylimääräistä vaivaa).

Kännykän sai siinä kohtaa, kun uskalsi itse suoriutua koulusta kotiin ja tietysti mennä kouluun (matkaa on 1.5km ja vielä tokan syksyllä aristeli liikkua omatoimisesti). Usealla tuntui olevan kuvitelma, että sen kännykän saaminen liittyy siihen, että aloittaa koulun. No, ei meillä.

Meillä tyttö sai korvikset 3 vuotiaana, ja puhelimen jo 4 vuotiaana, tosin ei sitä silloin juuri käytänyt vaan oli meillä lähinnä varapuhelimena. Nyt tytöllä ikää vajaa 6 ja puhelin todella tarpeellinen kun yksin kulkee kavereilla.

Meillä 6-vuotias saa korvikset heti kun haluaa, mutta ei uskalla vielä ottaa. Puhelimen saa sitten kun joutuu olemaan yksin kotona koulun jälkeen eli mahdollisesti vasta kolmannella.

Miksi lapsia pitää silpoa ennen kuin itse edes älyävät haluta :-O. Kas kun ei nenärengas ja kulmalävistys 5v:lle.
14v. on hyvä ikä korviksille, puhelin kouluikäiselle.

meillä tyttö sai korvikset 3kk iässä ja hyvin voi eikä aattele edes et on korvikset. ollaan sanottu et tyttö syntyi korvikset korvissa ja aattelee et on vaan erilaisuutta niin ei valita.

[QUOTE="make";23594245]meillä tyttö sai korvikset 3kk iässä ja hyvin voi eikä aattele edes et on korvikset. ollaan sanottu et tyttö syntyi korvikset korvissa ja aattelee et on vaan erilaisuutta niin ei valita.[/QUOTE]

Huh, junttimeininkiä. Myötähäpeää.

No juuri silloin kun laspi itse haluaa ottaa reijät korviin ja saada korvikset. En todellakaan ymmärrä, enkä halua ymmärtää sitä että vuoden ikäiselle ja pienemmällekin laitetaan korvikset siksi kun se vaan äidin mielestä on niin söpöä:(((

Korvakorut silloin kun lapsi haluaa. Meillä toinen halusi juuriki 7-vuotislahjakseen ja toinen ilmoitti nyt 8-vuotiaana, ettei ota ennen kuin on 10. Kännykät ovat saanet, kun ovat menneet ekaluokalle, koska ovat joutuneet olemaa koulun jälkeen yksin kotona ja lankapuhelinta meillä ei enää ole.

Mie halusin korvikset alle kouluikäisenä ja sain ne. :) Ei ne lasta vahingoita, kunhan muistaa varoittaa, että laittaminen nipistää.

Puhelin sitten kun tarvitsee, kun alkaa liikkua yksinään tai enemmän vanhemmista erossa. Osaa ja pystyy sitten soittamaan äidille tai isälle hädän tullessa. Minä ostaisin omalleni kouluun mennessä jonkun ihan perusluurin ja tallettaisin tärkeimmät numerot sinne.

Yhteistyössä