Olenko tiukkapipo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiukkismutsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiukkismutsis

Vieras
No joo, kysymyskin on turha. Olen tiukkapipo ja tiedän sen itsekin.

Mutta tyttäreni, joka on lähdössä eskariin elokuussa, pyysi minulta tänään korvakoruja. Argumentteina oli kavereiden korvikset ja oma halu. (Olen kyllä itse nähnyt, että hänen kerhoryhmässään on ehkä yhdellä korvakorut.)

Kieltäydyin ostamasta lävistyskorvakoruja sen vuoksi, että mielestäni 5-6-vuotias ei tarvitse vielä niitä. Enkä pidä myöskään siitä, että pikkutyttö, joksi vielä eskari-ikäisenkin lasken, kulkee koruissa ja pyntättynä. H&M:n lastenkorut saavat riittää siis meillä. Miten teillä?

Mä sanoin esikoiselle aikoinaan ikärajaksi 12 -sillä pääsi samantien muutaman vuoden vinkumiselta- perusteena se, että pitää olla kykenevä hoitamaan ne itse.

Ja lisäys että nuorin saa tyytä samaan ja lisäperusteena että siskokin sai 12 vuotiaana ;P!

Viimeksi muokattu:
Meillä samanikäinen tyttö, joka ei tosin itse vielä osaa haluta korviksia. Mutta samaa linjaa pitäisin.

Ja jos haluaa joskus korviinsa lävistykset, voidaan asiasta neuvotella, jos tyttö on mielestäni itse kykenevä huolehtimaan niiden hygieniasta.

Muista lävistyksistä en halua edes ajatella. Ja itse en ole lävistyttänyt edes korvalehtiäni.

Itse laitoin ne 17-vuotiaana. Olisin saanut luvan muistaakseni jo aiemmin, mutta ei kiinnostanut niin paljoa. Meikkaaminen kyllä kiinnosti, seiskaluokalla aloitin sen puuhaan ja hyvin kevyellä kädellä.

meillä samanikäinen tyttö kuin ap:llä. Hänen parilla kaverilla on myös korvikset, mutta itse on ilmoittanut haluavansa ne 9-vuotiaana :) Olen kertonut että laitto kyllä nipistää ihan tuntuvasti mutta ei ole kuitenkaan mikään paha juttu. Lievästi kipupelokkaana lapsena tuo totuus jarruttaa haluja.

Olen. En todellakaan, missään tapauksessa lävistele alle kouluikäistä. Sittenkin alkaa olemaan vähän niin ja näin, varmaan aikaisintaan 10-vuotis lahjaksi saa sitten, jos haluaa.

Oliskohan meidän tytär ollut 10-11-vuotias, kun sai korvikset pitkällisen neuvottelun jälkeen. Ehtona oli että itse huolehtii hoidosta, ja kyllä se ihan hyvin huolehtikin.

(OT: Nyt on tyttö 17-vuotias ja hinkuaa tatuointia :( Sanoin, että sitten kun ilman huotajan lupaa saa niin teettäköön, jos itse maksaa; mä en ala siihen soppaan lusikkaani pistämään. Niitä teininä otettuja tatskoja niin monet sitten aikuisena katuu...)

Itse olen antanut tytön ottaa läpikorvikset 4-vuotiaana. Hän itse niitä pyysi, sai innostuksen hieman isommalta serkultaan kellä oli korvikset. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä,että olen hänen antanut tehdä kaiken mitä on neiti halunnut,mutta tämä on asia mikä ei ole minusta tosiaankaan mitenkään ihmeellinen. Suomessa muutenkin ollaan hieman turhan niuhoja tällaisten asioiden suhteen. En silti arvostele kenekään toisen vanhemman päätöstä asiasta. Jokainen tehköön niin kuin haluaa.

Lapset haluaa korvakoruja eri ikäisinä, mutta nyt kysynkin teiltä äidit, mitä te haluatte ja mitä mieltä te itse olette?

Itse sain reiät korviini ekalla luokalla, en edes muista pyysinkö itse vai ehdottiko äiti. Oma tyttäreni saa samanikäisenä jos tahtoo, enkä näe mitään syytä miksi ei saisi jo vähän aikaisemminkin. Pieniä nappikorviksia kun pitää niin mitäpä tuossa.

Yhteistyössä