minkäikäisenä hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja popsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei oo lapset ollu vielä ikinä yötä muiden kuin omien vanhempiensa seurassa, lapset 3 ja 6. Syynä tokikin se että meillä ei yksinkertaisesti ees oo paikkaa mihin viedä yöksi. JOs olis nii yli 2vuotiaan malttaisin jättää, sitä pienempää en kuin hyvästä syystä. Mutta tämä siis mun henk koht kokemus, sitä en osaa sanoa mikä lapsen kannalta olis sopivaa.

En ole jättänyt lasta "hoitoon" isälleen, se mies kun on lapsen vanhempi sekin..

Ekaa kertaa olivat yön kahdestaan kun multa leikattiin kohdunulkoinen ja olin sairaalassa, lapsi oli silloin 1v1kk. Sittemmin olivat paljon öitä keskenään, kun mä kävin öisin töissä. Mummulla oli ekaa kertaa nyt vähän päälle 2-vuotiaana kun halusi itse jäädä "mummun viekkuun nukkumaan".

"Hoitoon isälle" esikoisen 2-vuotiaana kun olin synnärillä kuopuksen kanssa. Kuopus ei oo vielä kertaakaan ollut "hoidossa isällä" yön yli.

Esikoinen oli isovanhemmilla ekaa kertaa 1 v 7 kk iässä yötä, kuopus 8 kk iässä isovanhemmilla ja siitä viikon päästä mun kaverilla :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
En ole jättänyt lasta "hoitoon" isälleen, se mies kun on lapsen vanhempi sekin..

Ekaa kertaa olivat yön kahdestaan kun multa leikattiin kohdunulkoinen ja olin sairaalassa, lapsi oli silloin 1v1kk. Sittemmin olivat paljon öitä keskenään, kun mä kävin öisin töissä. Mummulla oli ekaa kertaa nyt vähän päälle 2-vuotiaana kun halusi itse jäädä "mummun viekkuun nukkumaan".

anteeksi tosiaan ilmaus "hoitoon" isälle.
tarkoitus kuitenkin varmaan tuli selväksi.
äiti kuitenkin enemmän kiinni lapsessa aluksi.
meillä ainakin isä on koko ajan voinut mennä miettimättä että kyllä se äidin meno on aina vähän eri asia. sitä tässä tarkoittelin

Miksi sanotaan, että lapsi jätetään hoitoon isälle? Kuulostaa oudolta mun korvaan varsinkin jos isä asuu samassa taloudessa äidin ja lapsen kanssa. Asia ihan eri jos vanhemmat siis eronneet.... Sanoisin ettei mun lapset ole koskaan olleet isällään hoidossa, mutta isä on kyllä hoitanut omia lapsiaan. Esikoinen oli 6kk kun olin yötä pois kotoa ja vauva isänsä kanssa kahden kotona. Seuraavien kanssa meni paljon pidempään...

Joo saivartelua, tiedän... sanonta on vaan aina ihmettänyt mua...

Esikoinen hoitoon kuopuksen syntyessä 1v2kk. Muiden luona/kanssa ei ole vielä ollut, ikää 2,5vee.

Kuopus oli 10kk kun oli ekan yön isänsä kanssa eikä hänkään ollut vielä muiden hoteissa yötä ja ikää 1v3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
no juuri siis korjasin asian.
ehkä "jättänyt isän kanssa keskenään yöksi kotiin"
on sitten parempi

Kirjoitan niin hitaasti, että olit ehtinyt vastata sillä välin kun muotoilin omaa kirjoitustani :D

Ja siis ihan yleisesti mietin tuota sanontatapaa. Mun korvaan se jotenkin aina särähtää...

Isän kanssa oli kahdestaan yötä noin 1v4kk.

Mummin luona yötä oli 2v3kk, kun olin synnyttämässä ja mies oli mukana. Tarkoitus oli kyllä yökyläillä mummin luona hiukan aikaisemmin, mutta tenava sairasteli sen verran, että jäi vasta h-hetkellä yöhoitoon. Ei ollut kyllä ongelmia.

Noin 4kk iässä ekan kerran on olleet yötä tädillä/mummolla. Isän kanssa oloa en ole ikinä sillai ajatellut että muistaisin koska, kun ovat isän kanssa ollet lähes yhtä paljon kuin minunkin kanssani.

Isän kanssa esikoinen kahdestaan kotona noin 3 kk ikäisenä ja mummilassa noin 7 kk ikäisenä. Kuopus nyt vajaa 3 kk ja hänet olisi tarkoitus viedä mummille hoitoon kun hän on hiukan reilu 4 kk.

meillä poika siis 10vk ja täysimetyksellä (pulloa kyllä huolii ja harvoin saakin) joten sen takia siis pääasiassa aina äidin kanssa yöt.
Itse olin jo pari viikkoa sitten ulkona(siis viihteellä) ja lapsi isän kanssa kotona, mutta kyllä vaan omatunto soimas, vaikka onhan se isäkin vanhempi

Isän kanssa viikonlopuksi/viikoksi kotiin 3kk/6kk (esikoinen/nuorempi lapsi), isovanhemmilla molemmat siitä muutaman kuukauden iästä lähtien säännöllisesti pari kertaa kuussa yökylässä.

Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
Alkuperäinen kirjoittaja myveryown:
meillä lapset olleet mummolla noin 3kk:n ikäisestä, isällä 3vee jälkeen.. näin meillä

eli ensin mummolla ja sitten vasta paljon myöhemmin isän kanssa? miksi näin?

Meilläkin niin, tai siis tuo 4 v 5 kk ei oo vielä koskaan ollut isän kanssa kotona yön yli ilman mua :D

Yhteistyössä