Minkäikäisenä ekan kerran mummolaan yökylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökylään?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yökylään?

Vieras
Tämä on ironisesti asetettu kysymys, koska mummi pyysi nyt tyttöä ekan kerran yökylään. Ikää on 14 vuotta. Mummi olisi vaan kovasti halunnut tutustua lapsenlapseen ja mitäs nyt, tyttö ei haluakaan mennä. Mummi on ollut tähän asti vieras ihminen. Käy kerran vuodessa ½ tuntia kahvilla ja nyt onkin yökylään pyytämässä. Miten mun tulisi menetellä? Pakotanko tytön mummolaan? Meillä ei ole mummista puhuttu koskaan lasten kuullen mitään kielteistä, mutta kyllähän noin iso ja fiksu neiti on jotain aavistellut. Varsinkin kaverit on aina kertoneet, kuinka saivat mummiltaan sitä ja tätä ja kuinka kyläillään puolin ja toisin. Meillä on kerran pienenä ollessaan saanut suklaata, jotka osin mummi otti takaisin itselleen, kun tyttö itki ruokapöydässä väsymystään (= mummin mielestä käyttäytyi huonosti).
Mummi asuu toisen lapsensa perheen kanssa isossa kiinteistössä, jossa hänellä on oma huoneisto.
Oletuksena on, että meistä on ainakin puhuttu pahaa ja ilkeitä paikkaansapitämättömiä juoruja. Tyttö on nähnyt pienempiä serkkujaan muutaman kerran vuodessa ja lapset ovat osanneet kysyä aika oudosti aikuisten asioista : /

mä kyllä sanoisin että tyttö ei halu mennä ja jos mummo halu niin voi tulla teille(siis vaikkapa just kahville aluks)...
miks pitäis omaa lasta pakottaa johonkin sellaiseen mistä vain "vieras" ihminen nauttiii....
toinen juttu olis jos te olisitte "hyvissä väleissä" ja aina käyneet toinen toistensa luona

En pakottaisi yökylään ja tuossa iässä se taitaakin olla jo vähän myöhäistä, kun kunnollista suhdetta ei ole luotu. Itse olin mummolassa yökylässä yksin jo muutaman vuoden ikäisenä ja monia monia kertoja vielä yläasteikäisenäkin! Kyllä lapsi pyytää lupaa yökyläilyyn, jos niin mielii.

//Enkä ymmärrä, miksi mummo juuri nyt haluaakin yhtäkkiä lapsenlapsensa luokseen yöksi? Ei ole tuntunut ennenkään haluavan. Tuskin yksi yökyläilykerta muuttaa heidän välistä suhdettaan yhtään sen parempaan. Asiaa tulisi lähestyä jotakin muuta kautta.

Viimeksi muokattu:
Täällä on kanssa mietitty, että mistä moinen käytös johtuu. Kuulin kuitenkin huhuja, että mummille joku olisi oikaissut meitä koskevia juoruja rankastikin, niin oisko vaan pisto omassatunnossa.

Yhteistyössä