Minkäikäiselle sukset???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PlaaPlaaPlaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on aloiteltu niillä "remmivehkeillä" joskus n. 3 vuotiaana pikkuhiljaa, riippuen muksun kiinnostuksesta, eskariin mennessä on jokainen osannu hiihtää tavan suksilla (siis missä oikeet siteet ja monot)
 
oliskohan about 4 v saaneet ne oikeat sukset ja monot. Niillä "leluilla" ja pihallahiihtämisellä ei oikeastaan mitään merkitystä. sitten kun oikeat sukset ja monot ja päästiin ladulle niin sitten oikeasti hiihtämään sitten
 
Remmisuksilla voi heittää vesilintua, ei lapsi niillä koe mitään hiihtamisen riemua kun sukset irtoilee jatkuvasti. Heti vaan kunnon kamppeet niin paljon mukavampi on hiihtää. 3-4-vuotiaana on varmaan hyvä aloittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
oliskohan about 4 v saaneet ne oikeat sukset ja monot. Niillä "leluilla" ja pihallahiihtämisellä ei oikeastaan mitään merkitystä. sitten kun oikeat sukset ja monot ja päästiin ladulle niin sitten oikeasti hiihtämään sitten


eihän niillä remmeillä hiihdetäkkään kun vaan alkuun :/ ja meillä ei kyllä lapset ole vielä 4 v. hiihtänyt "oikealla ladulla, esim. pururadalla" johan se olis lasten turvallisuuden vaarantanut :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
oliskohan about 4 v saaneet ne oikeat sukset ja monot. Niillä "leluilla" ja pihallahiihtämisellä ei oikeastaan mitään merkitystä. sitten kun oikeat sukset ja monot ja päästiin ladulle niin sitten oikeasti hiihtämään sitten


eihän niillä remmeillä hiihdetäkkään kun vaan alkuun :/ ja meillä ei kyllä lapset ole vielä 4 v. hiihtänyt "oikealla ladulla, esim. pururadalla" johan se olis lasten turvallisuuden vaarantanut :o

ladun voi tehdä vaikka talon ympärille. Mutta niin kauan kuin ne remmisukset on niin kauan se ei ole hiihtämistä. jokainen tenava oppi meillä hiihtämään melkein heti riippumatta oliko niillä leluilla kävellyt ympäri pihaa vai ei. Eli nuorin taisi siirtyä oikeisiin suksiin suoraan ja aika pian taloa kiertämään
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
oliskohan about 4 v saaneet ne oikeat sukset ja monot. Niillä "leluilla" ja pihallahiihtämisellä ei oikeastaan mitään merkitystä. sitten kun oikeat sukset ja monot ja päästiin ladulle niin sitten oikeasti hiihtämään sitten


eihän niillä remmeillä hiihdetäkkään kun vaan alkuun :/ ja meillä ei kyllä lapset ole vielä 4 v. hiihtänyt "oikealla ladulla, esim. pururadalla" johan se olis lasten turvallisuuden vaarantanut :o

ladun voi tehdä vaikka talon ympärille. Mutta niin kauan kuin ne remmisukset on niin kauan se ei ole hiihtämistä. jokainen tenava oppi meillä hiihtämään melkein heti riippumatta oliko niillä leluilla kävellyt ympäri pihaa vai ei. Eli nuorin taisi siirtyä oikeisiin suksiin suoraan ja aika pian taloa kiertämään

okei, meillä ei kuopukselle remmisuksia olekkaan, joten jätän niiden ostamisen sit väliin tällä kierroksella, kiitti vinkistä :flower: =)

ja on meillä ne hiihtoladut tehty noille aiemmille ihan pihapiiriin noilla "remmisuksillakin", mutta totta on ne on hankalat ja tosi kömpelöt ensisukset :ashamed: ja hermot on meinannu mennä monesti

 
No meillä olisi tuolle kohta kolme vuotiaalle jonkunlaiset sukset jo odottelemassa lumien tuloa. En ole tarkemmin kiinnitystä katsellut, mutta ei niihin monoa ainakaan tarvii. Kelpaavat meille vallan mainiosti tuohon kotipihaan. :D
Entäpäs minkä ikäisinä olette luistelua harjoitelleet? :)
 

Yhteistyössä