V
"vieras"
Vieras
Valitin täällä pari päivää sitten, että mä en jaksa noita iltahulinoita, kun lapsia ei tahdo saada omaan sänkyyn nukkumana, ei sitten millään. Ohjeiksi tietysti sain, että lapsi pitää aina palauttaa takaisin sänkyynsä ja mitään ei saa puhua ja kyllä se siitä, mutta nyt on useampi päivä kyseisät kokeiltu ja mä en jaksa, mulla alkaa stressitaso nousta hälyttävän korkealle tuossa tilanteessa ja pinna kiristymään, että totesin meille kaikille ehkä olevan helpointa sen, että mä nukutan tuon lähes 5-vuotiaan. Nuorempi on taipuisampi tapaus, mutta tuo vanhempi menee melkein hysteeriyden puolelle, kun minä en sano mitään ja tulee sitäkin enemmän sieltä sängystä pois. Jos vaikka hymähdän jotain, niin sekin on parempi kuin täyshiljaisuus ja toinen on se, että mun pitää istua siinä sängyn vieressä, niin kauan että lapsi nukahtaa. Mitään ei tartte tehdä, istun vain.
Molemmat lapsista tulee usein yöllä viimeistään jossain vaiheessa viereen nukkumaan ja vanhempi joka ilta jaksaa kysyä, että milloin saa tulla viereen.
Molemmat lapsista tulee usein yöllä viimeistään jossain vaiheessa viereen nukkumaan ja vanhempi joka ilta jaksaa kysyä, että milloin saa tulla viereen.