Minkähintainen lahjatoive on mielestäsi kummilapselta kohtuullinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikkuongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikkuongelma

Vieras
Kummit aina joskus kyselevät lapsen lahjatoiveita, mutta minusta on vaikea vastata tuohon mitään, koska en tiedä, minkähintaisen lahjan kummi haluaa ostaa, enkä kehtaa asiaa suoraan kysyäkään. Yleensä pyydän jotain tosi pientä, minkä varmasti saa halvalla, siis ihan muutamalla eurolla. Kummi sitten ostaa usein sen ja jotain lisää. Olisi kiva tietää, minkähintainen lahja on ihmisten mielestä kummilapselle kohtuullinen.

Itse en pahemmin kysele toiveita ja jos meiltä kysytään niin kerroin esim. että lapsi pitää HelloKittystä, tämän jälkeen ostaja itse voi päättää minkä hintaisen HelloKitty lahjan ostaa.

Ostamani kummilasten joululahjat ovat yleensä n. 20-30 €.

Olen kysyny suoraan kummilapselta mitä hän mahd. tarvii. Viimeksi ostin lahjaksi kännykän. Kyse toki isommasta kummilapsesta.
Joskus ostamme kummien kanssa yhteisen lahjan lapsille.

Minusta 20-40 e on sopiva hinta. Oma lapsi on saanut hyviä ja kalliita lahjoja kummeilta ja niistä tulee itselle vähän sellainen olo, että vähempikin olisi riittänyt.

Minusta 20-40 e on sopiva hinta. Oma lapsi on saanut hyviä ja kalliita lahjoja kummeilta ja niistä tulee itselle vähän sellainen olo, että vähempikin olisi riittänyt.

Olen samaa mieltä. Mikäli kummi esim. kysyy mitä voisi ostaa, niin mainitsen juuri jotain tuon hintaluokan jutun. Esim. vaikka "pieni paketti" dubloja". Juju on mielestäni siinä, ettei saa liian tarkkaan määritellä mitä, vaan kummilla tulee olla itsellä lopullinen valta päättää kuinka paljon rahaa polttaa.

20-30 euroon on se mitä minulla on varaa sijoittaa, kummilapsia meillä on yhteensä 7 joten sekin jo hieman rajoittaa varsinkin jouluna.

Itsekin sanon usein kiinnostuksen kohteen, nyt kun vanhempi on kiinnostunut musiikista niin on helppo sanoa esim että Anna Abreun uusin cd levy, minusta kohtuuhintainen toive.

Minusta voi toivoa suoraan alle kahden kympin lahjoja.

Ja kummeilta voi kysäistä suoraan, että mikä on ehdoton katto toiveille ja vihjaista, että lapsilla on tosi kalliita toiveitakin kuten parin tonnin tietokone ja naureskella, ettei sitä odota heidän ostavan, mutta voin ilmoittaa sopivan hintahaitarin toiveita.

En muista koskaan sanoneeni suoraa toivetta. ennemmin vaikka tyyliin jotain vaatetta, kirjaa, hello kittyä, nukkeihin liittyvää, legoja, palapeliä, autoa jne. meidän lapsille ei ole vielä merkillä tai hinnalla väliä eli jokainen saa sitten oman mielensä ja itselleen sopivan rahasumman mukaan valita lahjan joka on lapselle mieluisa.

Yhteistyössä