Minkähän verran kannattaisi tarjoamisia tehdä, kun luulen, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin tällä erää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin tällä erää

Vieras
lapsen synttäreille tulee vieraita vain viitisen kappaletta, mutta kai se on silti myös pidettävä mielessä, että mahdollisesti vieraita voi tullakin 12 henkeä?

Hieman myös harmittaa, kun luulen, että vieraita tulee vain nuo 5 henkilöä ja että kun olisi niin kiva järjestää kunnon kemut pienelle + on kivaa tehdä leipomisia isommalle porukalle. Mutta eihän sille mitään voi, että kemut ovat luultavasti pienimuotoiset tänä vuonna.

Tosin myös siitäkin jo alan murehtimaan ja huolehtimaan, että mitä kaikkea ylipäätään leipoisin, kun ajattelin näihin kemuihin tehdä ensin lämpimän ruoan + salaatit. Kun ei ole sekään ilo ja riemu, että tarjoamisia olisi liian vähän ja olisi ns. lukupalat, mutta ei ole sekään hääviä, jos hirveästi jäisi leipomuksia kaappeihin lojumaan.

Olen miettinyt myös salaattipöytää, mutta onhan tuossa näpräämistä. Joten mitä kaikkea sinä laittaisit perusvihersalaattiin mukaan, että se olisi mahd. runsas, mutta että siinä olisi kaikille maistuvia aineksia tai voihan ei niin mieleiset jutut nyppiä lautasen reunalle? Toinen salaatti mitä ajattelin tehdä on kinkkupastasalaatti, johon laitan kanssa joitakin kasviksia mukaan.

Entäpä kehtaako lämmintä ruokaa + salaatteja tarjota kertakäyttölautasilta? Kun ajattelin sitä, että näin kesän kynnyksellä voi ottaa iisimmin ruokailusysteemien kanssa. Olla vähän kuin piknikillä. Ja kun kyse on lapsen synttäreistä.

Hei! Ennen kun vastaan varsinaisiin kysymyksiin, olisi kiva saada vähän tarkennusta tuosta vierasmäärästä. Että 5 henkilöä on kutsuttu, mutta saattaa tulla yllätysvieraita? Vai että 12 on kutsuttu mutta vaan viisi on varmasti tulossa?

No teet vaikkapa meksikolaisittain tacoja ja tortilloja, ei tarvi paljon tehdä ja on osittain myös lämpöstä. Eli vaikkapa jauhelihatäyte ja salaattai ja tomaattia, sipulia ja juustokastiketta ja guagamolea, siinäpä se. Solia juomaksi ja lapsille vaikka limsaa. Kakkua ja jäätelöä jälkkäriksi.

Samu, kutsuttu on siis 14 henkeä, mutta luulen, että heistä tulee paikalle vain 5 henkeä.

vierasss, muuten näppärä ideana, mutta taatusti tacot eivät vanhemmalle väelle (2 henkeä) maistu häävisti. Ovat perus-kotiruoan ystäviä.

Epäkohteliasta tarjota noin pienelle porukalle paperilautasilta. Isot juhlat on erikseen.
Ei ole epäkohteliasta, jos paperilautaset kuuluvat kokonaisuuteen. JOs on vaikka tällaiset Minni-teemalla järejstetyt juhlat, niin paperilautaset käyvät hyvin. Eikä tartte välttämättä olla edes mitään erityistä teemaa, vaan voi muuten kerätä sopivan kokenaisuuden lautasia, mukeja, ilmapalloja, serpentiiniä yms.

Minni Archives | Juhlahumua.fi -verkkokauppa

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;29919926:
Samu, kutsuttu on siis 14 henkeä, mutta luulen, että heistä tulee paikalle vain 5 henkeä.

vierasss, muuten näppärä ideana, mutta taatusti tacot eivät vanhemmalle väelle (2 henkeä) maistu häävisti. Ovat perus-kotiruoan ystäviä.

Siis pienen lapsen synttärit ja sulla on aikomus jotain kotiruokaa sinne tekeen ja salaatteja? Synttärisankarin mielipide vaikuttaa asiaan mitä tarjotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja näin tällä erää;29919873:
Joten mitä kaikkea sinä laittaisit perusvihersalaattiin mukaan, että se olisi mahd. runsas, mutta että siinä olisi kaikille maistuvia aineksia tai voihan ei niin mieleiset jutut nyppiä lautasen reunalle? Toinen salaatti mitä ajattelin tehdä on kinkkupastasalaatti, johon laitan kanssa joitakin kasviksia mukaan.

Ei ole olemassa kaikille maistuvia aineksia. Aina löytyy joku joka ei jostain tykkää. Tekesin mitä haluaisin, tietysti allergiat huomioiden.
Kukin voi jättää syömättä ja kurvata bileiden jälkeen mäkkiin, jos siltä tuntuu. Mitään ainesosien närppimisiä lautasen reunoille en todellakaan katso (hyvällä). Tosi noloa, erityisesti aikuisten ollessa kyseessä.

Yhteistyössä